obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
geen internet, DSL lampje brand wel
laurens
Sinds 28 feb is m'n oude ADSL afgesloten. toen tele2 internet 20Mbit besteld (heb geen telefoon en of TV)

Gister is m'n Tele2 doe het zelf installatie pakket binnengekomen (het zou gister na 19:00 uur werken) heb alles aangesloten (met spitter ertussen), maar heb geen internet...

pwr lampje brand oranje
status lampje knippert groen
dsl lampje brand groen
line lampje is uit
lan3 lampje brand groen

heb het met xp en vista geprobeerd.

in beide gevallen krijgt de PC wel contact met het modem en krijgt een ip adres toegewezen, maar ik heb geen internet.

Wat kan er aan de hand zijn ? en hoe kan ik dat oplossen ?
 
McBeukie
Als je inlogt op je modem , zie je daar dan wel een ip adres van tele2 dus niet die van je modem die is waarschijnlijk zo iets als 192.168.1....

Ip adres van tele2 is volgens mij 82 reeks. Als die niet in de modem staat dan eb je nog geen verbinding.

Inloggen modem is geloof ik 192.168.1.1 en dan user user
 
laurens
er staat:

ADSL link status pass
WAN IP address: "leeg"
LAN IP Address: 192.168.1.1
Primary DNS server: 192.168.1.1
Secondary DNS server: 192.168.1.1

Moet er by WAN een IP van tele2 staan ?
moet ik dan gewoon wachten (uren/dagen) tot het wel werkt? of beter Tele2 bellen?
 
Tele2 Webcare
Beste Laurens,

Ik heb begrepen dat je problemen ondervindt met het aansluiten van het 'doe-het-zelf pakket'. Zou je alsjeblieft je postcode en huisnummer in een PB naar mij kunnen sturen? Dan kan er naar het probleem gekeken worden.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2
 
cornfed
Kijk op "Mijn Tele2" wat je opleveringsdatum is.
Het kan nog te vroeg zijn voor je verbinding.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
laurens
de opleveringsdatum was gister 19:00 uur op mijn tele2 staat ook dat de bestelling is afgerond (overal staat een vinkje achter)
 
cornfed
Probeer eens de INIT microswitch achterop even vast te houden terwijl hij aanstaat.
Hij moet dan rebooten naar fabrieksinstellingen.

Als dat niet werkt, inderdaad even bellen met de helpdesk.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Tele2 Webcare
Beste Laurens,

Ik heb begrepen dat je inmiddels contact op hebt genomen met mijn collega's van de klantenservice om dit probleem te verhelpen. Ik hoop op een spoedige oplossing zodat je internetaansluiting naar behoren zal werken.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2
 
laurens
Ik heb in der daad gister de klantenservice van Tele2 gebeld. ze waren erg vriendelijk en na een aantal dingen geprobeerd te hebben zonder succes, vertelde ze me dat het waarschijnlijk een foutje van KPN was. Tele2 heeft meteen geregeld dat iemand van KPN langs zou komen. Die kwam dezelfde dag nog. Die KPN man heeft de lijn doorgemeten en is twee keer naar de wijk centrale geweest, en zegt dat alles van KPN goed werkt en dat het probleem bij Tele2 zit....

Dit schiet niet op, en ik heb nog steeds geen internet....
 
laurens
vandaag is er weer iemand van KPN langsgeweest en nu heb ik eindelijk internet.
hopen dat het nu goed blijft werken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'geen internet, DSL lampje brand wel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Internet ineens te traag voor tv Snelheid : 2 09 jan 2016
Savonds traag internet Snelheid : 8 04 jan 2016
Opeens geen verbinding meer met Linux Live CD Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 37 21 okt 2015
Advertentie