obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Verbinding Internet + telefoon valt om de 12-15 uur uit.
mitfry
Geachte Heer/mevrouw,

Wij hebben al ruim een jaar last van storingen met de verbinding van het internet + telefoon (dus de lijn). De verbinding valt rond de 12 tot 15 uur weg (dus met regelmaat). Wij hebben hier al meerdere malen contact voor opgenomen met de klantenservice van Tele2, helaas zonder resultaat. De mensen van de klantenservice hebben van alles getest, geprobeerd en doorgemeten, alles lijkt perfect in orde. Na ongeveer 15 - 20 keer contact te hebben gehad met een medewerker en steeds weer hetzelfde verhaaltje af te moeten luisteren en dezelfde vragen te moeten beantwoorden heb ik het tijdelijk opgegeven. Toch blijft dit een erg storend probleem en ben ik nu hier om alsnog een poging te wagen dit probleem op te lossen. Op dit moment is de enige oplossing het modem te (soft) resetten, dus even de stroom er af en er weer op. Ik zal hier de stappen (die ik me nog herinner) even opsommen zodat ik niet niet weer vragen/tips over krijg.

- Nieuw modem geplaatst
- Alle meegeleverde spullen geplaatst/vervangen
- Afstand tot centrale gecontroleerd
- Lengte binnenkomende tel-lijn tot moden is ongeveer 30CM
- Stabiliteit + snelheid van verbinding, prima in orde
- Ander stopcontact geprobeerd, in andere groep (kan dus geen voltageprobleem zijn)
- Het modem laten draaien ZONDER iets in te stellen (dus op fabrieksinstellingen)
- Er zijn geen apparaten zoals routers aangesloten op het modem
- Alle switches/hubs er tussenuit gehaald (zou er niks mee te maken moeten hebben omdat telefoon verbinding ook wegvalt)
- Het modem is meerdere malen door ons EN door tele2 "ge-hard-reset" dus het modem bevat geen foutieve instellingen
- Lijn gechecked als internet + telefoon eruit ligt (Wij zijn dan obereikbaar, tele2 ziet ons "offline")
- Het log in de modem is meerdere keren bekeken door verschillende Tele2 medewerkers, was ook prima in orde
- Log van onze verbinding bij Tele2 bekeken, ziet er prima uit op de dagelijkse reset na (die het probleem tijdelijk oplost en waar wij dus niet onderuit komen)

Volgens mij heb ik hier alle ondernomen stappen genoteerd. Ook wil ik even melden dat dit probleem zich UIT HET NIETS heeft voorgedaan, wij hebben hier niks aangepast, veranderd, verplaatst, GEplaatst of vernieuwd o.i.d. Ik kan u ter ondersteuning nog een referentienummer melden, namelijk: Referentienummer: 7697166.

Ik hoop spoedig een nuttig antwoord te ontvangen.

Met vriendelijke groet,


Mitchell Houtkamp
 
cornfed
Is er geen storingsbron in of om het huis die problemen geeft?
Je moet dan denken aan magntrons, zendinstallaties en dergelijke..
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
mitfry
@ Cornfed

Bedankt voor je reactie!

In onze omgeving bevinden zich geen zendinstallaties of dergelijke, wel hebben wij een Magnetron in huis maar tussen de magnetron en het modem zit een afstand van minstens 5 meter plus een muur, ook moet ik melden dat deze magnetron er altijd al gezeten heeft OOK toen het modem nog prima werkte.


Mitchell
 
cornfed
Heb je een andere modem of modem met router beschikbaar?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
mitfry
@ Cornfed

Op dit moment hebben wij hier 2 modems liggen van Tele2, waarvan 1 nu in gebruik. Dan heb ik het over de standaard modem die wordt meegeleverd/opgestuurd op het moment dat je klant van Tele2 wordt. Zover ik weet zijn het dezelfde types, op dit moment staat de nieuwste (die we opgestuurd gekregen hadden als mogelijke oplossing) aangesloten en is in gebruik. Verder hebben wij geen andere modems in huis.


Mitchell
 
cornfed
Dat is jammer.

Bij de Tele2 krengen kan je niet zien wat er in het log staat of wat de intrainwaardes zijn of gaan doen als er weer storing is.
Via een ander modem, die wel alles laat zien, kon je op onderzoek gaan wat er precies gebeurd.

Zo is het erg moeilijk om een oplossing te vinden van het probleem.
Zoals je al ervaren hebt, kan je alleen uitgaan wat Tele2 ziet of zegt over de verbinding.


Als je modem en voeding in orde zijn (ik ga daar van uit) moet we concluderen dat er iets mis is met de lijn zelf.
Aangezien alleen periodiek een storing is, zal een monteur weinig uithalen, tenzij hij net op het moment aanwezig is als de storing zich voordoet.
En de kans is klein dat zoiets gebeurd.

Kijk eens of Tele2 Webcare nog eens de zaak opneemt.
Je zit al in de goede rubriek.







Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
mitfry
@ Cornfed

Dat was dan inderdaad een super idee geweest!

Ik begrijp dat het op deze manier lastig is een oplossing te vinden. Ik zou de storing in het extreemste geval wel kunnen timen zodat er een monteur is op het moment dat de storing zich voor doet, dit kan ik doen door simpelweg te wachten met het (soft)resetten van het modem. De storing blijft dan net zo lang gaande tot iemand even de stroom van het modem haalt. In dit geval werkt de regelmaat van de storing dan even in het voordeel.

Ik heb al contact gehad met een medewerker van de technishe dienst, die heb ik kunnen contacteren via privé e-mail. Deze medewerker kon, doordat we alle andere mogelijke oorzaken al hadden afgestreept, ook al geen andere oorzaak meer bedenken dan de lijn zelf. Het probleem is alleen dat we geen garantie hebben dat een monteur het kan oplossen, maar er wel voor moeten betalen (wat uiteraard geen probleem is als die garantie er wel zou zijn).

Graag zou ik nog willen weten wat de Tele2 Webcare verder nog voor mij zou kunnen betekenen en of het een goede optie zou zijn om toch een monteur te laten komen terwijl de storing gaande is.


Mitchell
 
cornfed
Tele2 Webcare zou je zaak opnieuw kunnen onderzoeken.
Beter te veel aandacht aan je zaak, dan te weinig.

Als er een externe bron is die je storing veroorzaakt en die is niet traceerbaar, dan heb je een groot probleem.
Dat zou kunnen betekenen dat je geen ADSL probleemloos kunt afnemen op je adres.
Gewijzigd door cornfed op 08 april 2010, 09:29
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
mitfry
@ Cornfed

Goeiemorgen,

Ik weet vrijwel zeker dat de storing niet door een externe bron wordt veroorzaakt. Omdat er hier en in onze omgeving geen dingen zijn veranderd in de tijd dat alles nog perfect werkte, en sinds het nier meer werkt die zo iets zouden kunnen veroorzaken. Ook ben ik de enige met dit probleem in mijn buurt (voor zover in rond om ons geinformeerd heb) en als er een grote bron zou zijn lijkt het mij dat er meerdere mensen last van zouden moeten hebben.

Ik ga toch steeds meer denken dat het aan de lijn ligt, omdat dat het enige is wat tot nu toe niet goed bekeken is. Daar komt nog bij dat alles er uitvalt wat over de lijn gaat dus, de telefoon verbinding werkt niet meer, en internet ook niet (dus alle services die wij via Tele2 hebben).

Ik hoop dat de Tele2 Webcare de zaak nu is serieus bekijkt, en dat ik niet weer wordt doodgegooid met vragen die ik al 200 keer beantworod heb Smile


Mitchell
 
cornfed
Tussen je huis en telefooncentrale kan ergens de stoorzender zich bevinden.
Het is dan waarschijnlijk dat er meerdere aansluitingen er last van zouden moeten hebben.

Ik vind een externe bron wel waarschijnlijk, omdat er regelmaat is in je verbindingsverlies.
Een normale storing zou zulk gedrag niet vertonen.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbinding Internet + telefoon valt om de 12-15 uur uit.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Airport verbinding verbreekt steeds Algemeen : 1 13 apr 2020
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
VPN verbinding Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 01 mrt 2016
Internet ineens te traag voor tv Snelheid : 2 09 jan 2016
Savonds traag internet Snelheid : 8 04 jan 2016
Advertentie