obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Tele 2 levert de volgende Settop boxen met HDTV kwaliteit: VisonBox, Amino Communications type A132 en type A532
 Onderwerp afdrukken
ivm hdd is een conversie s-vhs > analoog coaxial tv-input mogelijk?
GobboE
Ik heb verschillende berichten gelezen over de problemen die er zijn rond een HDD recorder en een decoder
(zoals de amino A532 Compact)

De A532 heeft geen scart verbinding maar wel een s-vhs aansluiting, hierbij wordt een verloop stekker s-vhs > scart geleverd.
Dit zorgt echt voor problemen. Bij het doorlussen van het signaal van de decoder via de hdd-recorder naar de tv, is er wel beeld zolang de hdd uit staat. Op het moment dat deze aangezet wordt, valt het signaal weg en is er enkel ruis.

Op dit moment zit het decoder signaal op scart 1 in de hdd en de hdd is dan via scart 2 doorverbonden naar de tv.
Verschillende oplossingen die aangeboden zijn op het forum komen erop uit dat er of niet opgenomen kan worden of enkel opgenomen kan worden op de zender waar je zit te kijken. HEt doel van een hdd lijkt mij toch ook om iets op te nemen op een andere zender dan waar je zit te kijken (zoals die goede oude video recorders deden).

Ik vermoed dat mijn samsung hdd wel het decoder signaal kan doorlussen, maar er zelf niet mee overweg kan.

Mijn vraag is tweeledig:
1) kan mijn aanname van hierboven kloppen?
2) kan ik met een conversie stekker het signaal van de s-vhs kabel omzetten naar een connector is eigenlijk geschikt is voor analoge tv. Dat de kwaliteit dan iets minder is, maakt mij niet uit, ik wil gewoon weer kunnen opnemen zonder direct allerhande nieuwe apparaten aan te schaffen.

Bij voorbaat dank voor een antwoord.
 
cornfed
Doe je dan een opname als de HDD actief wordt?

Zoals ik nu lees kan er twee oorzaken zijn:
* defecte decoder.
* te weinig snelheid voor twee tv streams.

Welke snelheid haal je zonder een aangesloten PVR?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
GobboE
Ik gebruik het Tele2 3-in-1, dat heeft 20mb/s internet

Op je andere vraag is het antwoord ja: de opname wordt dan gemaakt als de pvr actief wordt (en daarnaast dan hopelijk weer tv kijken)

De decoder lijkt het verder goed te doen, geen fouten, goede output, dat deze defect is lijkt geen optie
Gewijzigd door GobboE op 08 mei 2010, 14:14
 
cornfed
Doe dan een snelheidstest. Wel de stekker uit de PVR trekken van te voren.

www2.tele2.nl/100mb.bin

Welke snelheid heb je met die download?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
GobboE
Dank je voor de link Cornfed.

Ik zal een snelheidstest runnen.
Maar, om een potentieel domme vraag te stellen, de link verwijst naar een .bin file: een kopie (image) van een cd-rom: kan ik deze file zonder meer gebruiken (en dus naar een cd-rom zetten of met daemon tools inlezen zodat de computer deze kan gebruiken)?

Ik moet wel zeggen dat ik persoonlijk vermoed dat het probleem van de hdd/decoder zich meer op het vlak van een decoder signaal bevindt dat of wordt 'weggeduwd' ophet moment dat de hdd aan gaat, of dat de hdd niet om kan gaan met dit signaal dan met de snelheid van de verbinding.
 
cornfed
Het .bin bestand bestaat alleen uit nullen. Je kan er niets mee.
De bedoeling is om je snelheid te testen.
Je moet onthouden wat de gemiddelde snelheid was tijdens de download.
Daarna kan je het bestand weer wissen.


Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
GobboE
Hoi Cornfed,

Het duurde iets langer, maar dat krijg je als je niet thuis bent Smile

De internetdownload snelheid was 1,5 mb/s
de verbindingssnelheid bleef onderveranderd 54mb/s

Het ligt denk ik niet aan eht feit dat er geen tweede signaal mogelijk is...het ligt eraan dat de decoder maar 1 signaal doorgeeft. Daardoor kun je dus alleen zappen op je decoder en kan je hdd dus alleen opnemen op het kanaal dat je kijkt.
Ik vind dit een slechte ontwikkeling en, zeker in deze tijd, zeer primitief.
Ziggo, de concurrent bijvoorbeeld, voedt gewoon alle kanalen door haar decoder zodat je dus kunt zappen op je tv (en niet op je decoder) en met je hdd op een ander kanaal kunt opnemen . Waarom kan tele2 dat niet?
 
cornfed
Heb je het over megabyte of megabit?

Je kan de kabel niet vergelijken met IPTV.
Dat is een heel andere techniek.
Via de kabel komen alle digitale zenders tegelijk binnen in je decoder.
De coaxkabel kan veel meer aan dan de telefoonlijn.
Daar werken ze met streams voor je tv.
Daar kan je maximaal maar drie tegelijk ontvangen op je decoder.
En dat in de meest gunstigste situatie.



Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ivm hdd is een conversie s-vhs > analoog coaxial tv-input mogelijk?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
modem in bridge of zo transparant mogelijk Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 4 20 dec 2012
Tele 2 (1 tv digitaal en 2 analoog) en nog steeds rekening van UPC voor tv?? Klacht over Tele2 : 10 11 apr 2012
engenius ecb9500 geen verbinding mogelijk Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 5 14 okt 2011
Tele2 heeft mogelijk de wet overtreden Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 30 jun 2011
Geen NTP en DNS mogelijk vanachter modem met router Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 6 21 mei 2011
Advertentie