obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
modem in bridge of zo transparant mogelijk
ronald_j
Hallo,

Ik overweeg Tele2 internet + bellen ZZP/kleinzakelijk te nemen. Voordat ik beslis heb ik de volgende info nodig.

Ik begrijp uit andere forumberichten dat een volledige bridge niet mogelijk is met de modems die Tele2 gebruikt. Wat ik nodig heb, is dat de modem volledig transparant is voor FTP / VPN.
Zijn er alternatieve manieren om dit voor elkaar te krijgen? Kan ik bijvoorbeeld een DMZ aanzetten, of een pseudo bridge o.i.d.?

Heeft iemand dit al werkend op de Davolink?

Zou dit niet mogelijk zijn. Is het iemand al gelukt om de modem te vervangen door een Draytek Vigor modem met werkende VOIP?
 
cornfed
Er is een DMZ functie in de Tele2 router aanwezig. Maar die functie werkt maar op één netwerkapparaat.

Als je telefonie afneemt van Tele2, ben je altijd gebonden aan Tele2 apparatuur. Geen uitweg mogelijk.
De Draytek oplossing is dus helaas niet mogelijk.

Als bridge oplossingen zo belangrijk zijn, adviseer ik je om verder te kijken naar andere aanbieders.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
ronald_j
En kan ik die DMZ functie alle data van alle protocollen naar mijn Router laten doorsturen?
Daarmee zou de modem volledig transparant zijn. In elk geval voor mijn configuratie.
 
cornfed
Ja, je kan via de DMZ alle verkeer direct doorsturen naar je router.

Maar die router bevindt zich dan wel altijd achter NAT.
Bridge oplossingen waar jij naar vraagt, zijn niet mogelijk.
De Tele2 router kan geen WAN ip adres(sen) doorsturen naar je netwerk.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'modem in bridge of zo transparant mogelijk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
wekkergeluid uit modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 29 aug 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
Tele2 adsl en eigen modem Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 8 25 feb 2016
waarom is de wan poort op de 20 mbit modem wel beschikbaar en op de 40 mbit niet? Algemeen : 2 14 sep 2015
Advertentie