obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL
 Onderwerp afdrukken
ADSL Supers 20Mbit
pauluz
Ik heb deze week de ADSL Super 20Mbit abo besteld. Maar is de snelheid van Tele2 echt zo slecht zoals ik overal lees? Ik zit ongeveer 340meter van de centrale. Ik heb nu een Tiscali T6 abonnement waar ik ene downloadsnelheid haal van 800kb/s.

Ik hoop maar dat mijn nieuwe ADSL abo van 20Mbit met gemak de 2000kb/s haalt...

Dit is 10x minder als ze aangeven, moet kunnen toch???

95965701
Gewijzigd door pauluz op 07 maart 2007, 21:32
 
t2day
Aangezien 2000 kb/s maar 250 kB/s is zal dat geen probleem opleveren neem ik aan.
Ik zelf download gemiddeld met een snelheid van 1650 kB/s met mijn 20 Mbit pakket.
Nu weet ik niet uit m'n hoofd wat dat Super pakket inhoudt, maar als daar ook tv en telefoon bij zit dan moet je er rekening mee houden dat dat ook een stukje bandbreedte kost (alleen als je het gebruikt natuurlijk Wink


95967805
 
pauluz

Quote

t2day schreef:Aangezien 2000 kb/s maar 250 kB/s is zal dat geen probleem opleveren neem ik aan.


Mijn excueses, ik bedoel ook 800kB/sec [0,8MB/s].
Het Super pakket is enkel een 20Mbit abo voor ca. 25 euri. Er zit geen telefonie bij.

Is de afstand tot de server nog van grote invloed?
Gewijzigd door pauluz op 07 maart 2007, 21:54
 
t2day
Ja, de afstand tot de centrale is zeker van invloed, maar als jij werkelijk 340 m. van de centrale afzit dan moet je toch zeker minimaal mijn snelheid halen als er verder geen storende factoren zijn!
Ik zit op zo'n 2 km. gok ik....gemeten met routenet, omdat er geen andere meting mogelijk is!
 
pauluz
Kan dat niet via deze?

http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm
 
t2day
Ja, de meeste kunnen daar hun afstand zien, alleen ik kan dat niet Angry
Vraag me niet waarom, het is gewoon zo Grin
 
pauluz
idd balen, hij geeft bij mij exact 332 meter aan. Moet dus wel goedkomen met die snelheid zou je zeggen.


 
pauluz
Andere stomme vraag. Is het eigenlijk ADSL2+ of de "gewone"
Gewijzigd door pauluz op 07 maart 2007, 22:11
 
t2day
Ik verwacht dat dat inderdaad geen probleem zal zijn, mits er geen andere storende factoren aanwezig zijn.

bijv. een slechte/verouderde koperdraad vanaf de wijkkast naar jou huisaansluiting of te lange kabel vanaf het isra punt naar het modem etc. etc.
 
pauluz
Ik heb zojuist TCPOptimizer geinstalleerd. Ik kom nu hieraan:

95989913

Moet dus wel sneller zijn, alleen tijdens het surfen merk ik er weinig van...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ADSL Supers 20Mbit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tele2 adsl en eigen modem Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 8 25 feb 2016
ADSL traag Usenet download Snelheid : 3 29 okt 2013
Snelheid ADSL-verbinding ingestort Snelheid : 16 15 okt 2011
internet adsl Algemeen : 4 28 mei 2011
Snelheid probleem + klantenservice probleem ADSL 20Mb Snelheid : 4 07 feb 2011
Advertentie