obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Internet tot 50 Mbit/s via VDSL, voorheen Fiberspeed via VDSL tot 60 Mb/s
 Onderwerp afdrukken
Router achter Comtrend plaatsen
loogie
Hallo allemaal,

Na heel wat verbindingsproblemen te hebben gehad (nou ja heb ik nog steeds, maar ik kan ze omzeilen) ben ik er nu achter gekomen dat het Comtrend modem zich naker ophangt als er veel dataverkeer via WIFI wordt gestuurd.
Om dit op te lossen heb ik vandaag een DLink Gigabit wireless router gekocht.
De WIFI van de Comtrend ga ik dus uitzetten en ik ga de WIFI van de DLink hiervoor in de plaats gebruiken.

Buiten de 2 signalen voor TV en de DLInk router worden er geen apparaten meer aangesloten op de COmtrend.
Alleen vraag ik me af hoe dit nu aan te sluiten.

Eerst wilde ik de DHCP van de Comtrend blijven gebruikern en de DLink aanluiten op de Comtrend door middel van de LAN poort.
Mijn vraag, kan ik dan de WIFI van de DLink zomaar gebruiken voor mijn draadloze apparaten, maw, geeft de Comtrend deze dan een automatisch IP-adres?
Of werkt het zo niet?

Eventueel kan ik de DHCP in de Comtrend ook uitschakelen, ik heb admin toegang :-) en de DLink dan via de WAN poort aansluiten.
Maar ik weet niet of dit invloed heeft op de TV uitgangen van het Comtrend modem.

Zou iemand mij hiermee verder kunnen helpen.
(ik weet uit verhalen dat Cornfed een expert hierin is ;-))

Alvast bedankt.
Gewijzigd door loogie op 07 december 2010, 16:43
 
kobus1960
Geen enkel probleem, let wel even op dat het adres van de Dlink geen
192.168.1.1. is, dan eerst even omzetten naar bv. 192.168.1.100.
DHCP Comtrend aan, WIFI uit.
Dlink via LAN poort aansluiten op Comtrend.
DHCP Dlink uit, Comtrend geeft IP's uit via Dlink, ook Wifi.
Dlink internet automatisch zetten.

Jaar op die manier gewerkt, perfect.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
loogie
Bedankt!

Prima gegaan met behulp van de uitleg!
 
kobus1960
Geen dank, zijn we voor.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Ben blijkbaar niet de enige 'expert' hier. Wink
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
kobus1960
Als je een aap leert klimmen Pfft
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
KL643
Iemand ervaring met een Linksys WRT320 achter de Comtrend? Ik heb dus Fiber met digitale t.v. Op dit moment zit de Comtrend beneden bij het isra punt. Van daaruit een lijntje naar boven naar de woonkamer waar hij is aangesloten op een Netgear switch (5 ports). Daarop aangesloten is de Animo/NMP1000P/Laptop woonkamer/lijntje naar boven. Nu vind ik het draadloze gedeelte van de Comtrend nu niet echt geweldig...nu heb ik hier nog een linksys WRT320 liggen maar krijg het niet voor elkaar om alles goed draaiende te krijgen. Iemand die mij kan helpen?
 
loogie
Ik heb het vermoeden dat je de LinkSys gewoon in de switch kan plaatsen (aansluiten op LAN poort van Linksys).
DHPC op de Linksys uit, vast IP adres geven bij LAN settings (192.168.1.100) en dan zou de boel moeten draaien.

Het kan zijn dat je de Linksys eerst even los op je pc moet aansluiten met een LAN kabel in een van de LAN poorten op de Linksys.
Dan de instellingen daarop wijzigen zoals hierboven aangegeven, WIFI aanzetten en dan zou het moeten werken.
Gewijzigd door loogie op 10 december 2010, 13:56
 
kobus1960
Even post 2 doorlezen, dat moet lukken.
Vervang de switch door de linksys, let op! Op LAN aansluiten,
niet op WAN!

Edit; Loogie was me voor, zat net te tikken. Sad Grin
Gewijzigd door kobus1960 op 10 december 2010, 13:58
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
loogie
Tja als je apen "snel" leert klimmen ;-)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Router achter Comtrend plaatsen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Comtrend VI-3223 poorten open zetten Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 06 dec 2017
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 dec 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
Davolink router vervangen Helpdesk : 326 20 dec 2015
Advertentie