obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Internet tot 50 Mbit/s via VDSL, voorheen Fiberspeed via VDSL tot 60 Mb/s
 Onderwerp afdrukken
Router achter Comtrend
Amer
Als ik een router achter de Comtrend wil gebruiken als router, is het dan genoeg om in de Comtrend DHCP uit te schakelen of zijn er meer dingen? En moet ik de Router dan via de WAN of via de LAN aansluiten?
Het doel van deze actie is om de DHCP-server van de Comtrend te omzeilen.

Alvast bedankt
Gewijzigd door Amer op 11 januari 2011, 12:23
 
Amer
Niet helemaal,
In dat topic gaat het over de Comtrend als DCHP server en de router als switch. Ik wil de router echt als router gebruiken en de Comtrend dus in een soort van bridge-functie zetten. In dat topic staat het als vraag in de beginpost, maar daar is geen antwoord op gegeven.
 
cornfed
Maar waarom wil de DHCP server omzeilen van de Comtrend?
Dit werkt voor de meeste users perfect: Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch
Overal waar je Davolink leest, moet je dan Comtrend lezen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Amer
Het probleem is dat eens in de zoveel tijd de verbonden pc's (wireless of vast maakt geen verschil) geen verbinding meer krijgen met de Comtrend. Ik had zelf bedacht dat de DHCP-server van de Comtrend niet deugde en dat het probleem zich voordoet als de lease-time is verlopen. Het is maar een theorie want ik kan het niet goed checken omdat het zich niet altijd voordoet. De verbonden pc's krijgen dan overigens ook een 169.x.x.x adres. De manier om het te verhelpen is meestal even de stekker eruit en erin.

Als oplossing, of om dit uit te sluiten, wilde ik de DHCP server van de Comtrend omzeilen. Ik heb op dit moment op de door jou beschreven manier een Sitecom WL-341 aangesloten op de Comtrend. Misschien dat dit het probleem verhelpt, maar als mijn theorie klopt dan zal het probleem zich binnenkort weer voordoen.

De vraag blijft dus staan: Is het mogelijk de Comtrend puur als modem te gebruiken en de WL-341 al het routerwerk te laten doen?
 
cornfed
Als je op je aangesloten apparatuur statische ip adressen instelt, heb je niets meer te maken met de DHCP server.
Probeer dat eerst eens uit.

De Comtrend puur als modem gebruiken gaat niet.
De Comtrend moet ook voor telefonie en tv zorgen en laat zich daardoor niet als modem gebruiken.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Amer
Telefoon en TV is bij mij niet van toepassing, ik heb slechts internet van Tele2. Biedt dat opties?
De DHCP heb ik nodig omdat het hier een komen en gaan is van mensen met laptops, die op internet moeten. Het gaat hier namelijk om een studentenhuis.'
edit: is het uberhaupt een mogelijkheid dat een dhcp-server de complete verbinding in de war gooit?
Gewijzigd door Amer op 12 januari 2011, 00:13
 
cornfed
Of je daadwerkelijk tv of telefonie afneemt, maakt niets uit.
De Comtrend kan uitsluitend als router ingezet worden.

Je kan het niet uitsluiten dat een DHCP server gekke dingen aan het doen is op een bepaald moment.
Alleen is de kans daarop klein.
Meestal ligt de oorzaak op een onstabiele router of voeding.

Maar over hoeveel apparaten hebben we het die op de Comtrend zijn aangesloten?
En wat zijn ze aan het doen?
Een hoge upload en download zou de router onstabiel kunnen maken.
Zeker als er veel met torrents wordt gewerkt.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Amer
Al met al gaat het al gauw om 13 -14 aparaten oa. laptops, Pc's, telefoons een Xbox 360 en een mediaplayer. De Xbox zal waarschijnlijk wel voor wat dataverkeer zorgen, maar het probleem heeft zich al is voorgedaan zonder dat de Xbox op het netwerk aanwezig was. Verder is er wel wat gebruik van torrents maar niet gigantisch veel.
 
cornfed
De hoeveelheid aan aangesloten apparatuur is niet overdreven veel.

Probeer eerst maar eens de huidige setup uit.
Als de problemen weer terugkomen, kan je de setup veranderen.
Dan laat je de Sitecom weer routeren en zet je hem in de DMZ Host van de Comtrend.
Beide routers doen dan routeren, maar de Comtrend fungeert dan alleen als doorgeefluik naar de Sitecom.
Je moet er wel op letten dat niet beide apparaten op hetzelfde subnet zitten.
Gewijzigd door cornfed op 12 januari 2011, 01:09
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
kobus1960
Zozo, da's nogal wat. Ik zit hier een
verhandeling over Wifi te lezen. Een theoretisch maximum van 253 stuks, echter bij
25 stuks (hebben ze het over een top AP) wordt het lastig. Ik kan me dus goed voor-
stellen dat de Comtrend (niet zo geweldig) bij jouw aantal "over de zeik" gaat.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Router achter Comtrend', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Comtrend VI-3223 poorten open zetten Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 06 dec 2017
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 dec 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
Davolink router vervangen Helpdesk : 326 20 dec 2015
Advertentie