obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Internet tot 50 Mbit/s via VDSL, voorheen Fiberspeed via VDSL tot 60 Mb/s
 Onderwerp afdrukken
Router achter Comtrend
Amer
@ Kobus1960 Niet alle apparaten zijn via Wifi verbonden, dat zullen er zo'n 8 zijn.

Ik ga nu eerst maar is testen of het werkt zoals het nu staat, en anders zal ik het voorstel van Cornfed is proberen. Zoals ik dat nu lees moet ik daar wel uitkomen.
Bedankt voor de hulp!
 
djlorenzo12
Even een kickje, aangezien ik ook wanhopig aan het proberen ben om de DHCP van de comtrend te omzeilen. Ik gebruik een Linksys met tomato firmware maar ik krijg het absoluut niet voor elkaar.

Is er dan echt geen manier om de comtrend alleen te laten "bridgen" ?
 
cornfed
Nee, bridgen is onmogelijk.
De router moet blijven routeren vanwege tv en/of telefoon.
Dat is onafhankelijk of je tv of telefoon gebruikt. Het moet altijd blijven aanstaan.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
djlorenzo12
Toch wel erg jammer dat dit niet mogelijk is, ik zou namelijk graag het verkeer per user in de gaten houden hier (studentenhuis). Als ik de DHCP door de comtrend laat doen, is er dan een mogelijkheid om de linksys wel dit dataverkeer over de WAN te laten loggen zodat ik het in de gaten kan houden?
 
cornfed
Dat kan.

Stel de Linksys wel in op een dynamisch ip adres in bij de WAN settings.
En zorg ervoor dat de Linksys een ander subnet gebruikt als de Comtrend (bv. 192.168.2.xxx).
DHCP server moet dan uiteraard ook aan in de Linksys.

Alle apparaten krijgen dan een ip van de Linksys en je kan de Linksys gewoon instellen hoe je dat wilt.

Het enige probleem is dat apparaten die verbonden zijn met de Comtrend, de andere apparaten die aan de Linksys hangen niet zien. Er is dus geen intern netwerk mogelijk tussen de Comtrend en Linksys.
Internet is geen probleem.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
KL643
Vanmiddag heb ik een Linksys E4200 wireless router gekocht en achter de Comtrend gehangen. Is het mogelijk op een of andere manier om de Animo aan te sluiten op de Linksys? Op dit moment zit er een switch tussen de Comtrend en de Linksys/Animo maar het liefst zou ik die er tussen uit halen. Als ik de Animo aan de Linksys hang dan zie ik hem niet verschijnen in de dhcp tabel van de Linksys. Iemand die een oplossing weet?
 
cornfed
De decoder zou eigenlijk direct aangesloten moeten worden op de Comtrend.
Dat heeft te maken met de netwerkinstellingen voor de decoder die afwijken van de normale netwerkinstellingen voor al je overige netwerkapparatuur.

Als de Linksys ook nog in router modus zit, zal de decoder zeer zeker niet functioneren in combinatie met de Linksys.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
KL643
Daar was ik al bang voor. De linksys staat in router modus en voorziet al mijn apparaten van een IP adres. Ook staan de poorten open in de linksys voor mijn Qnap's. Na ja...binnenkort (nu wat eerder dan gepland) gaat het tv gedeelte er toch uit en stap ik over op canal digitaal...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Router achter Comtrend', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Comtrend VI-3223 poorten open zetten Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 06 dec 2017
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 dec 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
Davolink router vervangen Helpdesk : 326 20 dec 2015
Advertentie