obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
Verschil in meting naar centrale vanuit helpdesk
Hoekstrad
Beste lezer,

Zojuist een collega van de helpdesk aan de telefoon gehad omdat ik na mijn verhuizing nog maar 700/800 kb/s haal terwijl dit in het andere huis 1,5 mb/s was.

Als reden gaf de medewerker aan dat de afstand tot de centrale rond de 3750 meter was, ik kon dat controleren door mijn postocde (1448 vv) in te voeren in http://pcdb.bbned.nl/. Daar kwam echter een getal uit van de Afstand tot centrale van 1454 meter.

Hij had geen verklaring voor de 2300 meter verschil in de 2 metingen, hij raadde me aan om dit hier voor te leggen.
 
cornfed
Ook BBNed kan het fout hebben. Het is immers maar een database en niet de werkelijke wereld.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
kobus1960
Zoals Gilex schrijft, en al eerder geschreven hier, Tele2 gebruikt uit budget overwegingen
lang niet alle centrales. Naar een aantal gaat het over glas, en dan verder naar anderen
over koper. Zo krijgt je uiteenlopende snelheden en vertekende beelden van afstanden.
En wederom komt Tele2 niet met de juiste cijfers, zo langzamerhand een zielige kudde
aan het worden. Het geld voor investeringen is er niet, of ligt al lang en breed in Zweden.
Dat beetje wat overblijft wordt in een reclameburo gestopt. Men komt er nu achter dat er
op het zg. officiƫle forum fabeltjes worden opgehangen, vervolgens weer hierheen.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Hoekstrad
Het rare is wel dat ik volgens de helpdesker wel op de centrale zat die bbnet aangaf...
 
cornfed
Weet je de werkelijke afstand tussen je huis en de centrale?
Anders even Google Maps of Bing Maps gebruiken om te meten.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Hoekstrad
Hoe weet ik waar de centrale zich bevind op Google?
 
toetsie
Als je weet op welke centrale je bent aangesloten, kun je hier het adres erbij zoeken en in Google-maps gebruiken:

http://www.actw.nl/KPN%20Nummercentra...trales.htm
 
Hoekstrad
Die afstand komt dus overeen met bbnet.
Tele2 lult dus een eind raak met hun 3750 meter.

Heeft iemand een emailadres van de technische afdeling, ik heb geen zin om mijn bevindingen door de telefoon uit te moeten leggen aan een helpdesknoob met een draaiboek.
Gewijzigd door Hoekstrad op 19 januari 2011, 11:07
 
kobus1960

Quote

Zoals Gilex schrijft, en al eerder geschreven hier, Tele2 gebruikt uit budget overwegingen
lang niet alle centrales. Naar een aantal gaat het over glas, en dan verder naar anderen
over koper. Zo krijgt je uiteenlopende snelheden en vertekende beelden van afstanden.


Dit zal men niet toegegeven. Sad
Je kan wel op basis van afstanden boven de 1500 meter directe contractontbinding vragen.
Daar deden ze eind vorig jaar niet moeilijk over, maar de policy lijkt weer aangescherpt.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Hoekstrad
Ik heb zojuist een mail naar tele2 gestuurd over het hele verhaal. Als ik namelijk de afstand tot de centrale die ik voorheen gebruikte meet, kom ik op 3200 meter uit. Dit getal ligt erg in de buurt van het getal die de helpdeskmedewerker mij gisteren gaf.

Mijn vermoeden is dan ook dat ik nog op de oude centrale gekoppeld zit.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verschil in meting naar centrale vanuit helpdesk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
Van Amino A532 naar Amino A550 Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 2 16 mei 2016
scart naar din? kabel Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 16 jun 2014
ddns Synology nas verwijst naar pagina Davolink modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 10 21 feb 2014
Over naar Online.nl Algemeen : 3 12 nov 2013
Advertentie