obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
Van kastje naar de muur gestuurd
Merino
Klantenservice stuurde me van het kastje naar de muur

De prestaties van Tele2 komen niet in de buurt komt van het in ‘t vooruitzicht gestelde, las ik in het afgelopen halve jaar, op dit en op het andere forum. Zo-ook bij mij. Het geleverde blijft ver achter bij de gewekte verwachtingen.
In reclame wordt altijd wel een beetje overdreven. Dat mag, zolang de adverteerder ons wel de waarheid vertelt. Maar..., belangrijke informatie weglaten is ook misleidend, zo stelt de ReclameCodeCommissie.

Al lezende in de beide forums, kwam ik een begrip tegen dat door Tele2 nooit genoemd word als werkelijke oorzaak van de internettraagheid en andere ongemakken. Dat begrip is: overboeking.
Zoek o.a. in de thread:http://forum.tele2.nl/showthread.php?...verboeking
Daar wilde ik méér over weten. Ik besloot het virtuele site-hulpje om toelichting te vragen. Die wist er natuurlijk geen chocola van te maken en sluisde me door naar een e-mail mogelijkheid. In korte bewoordingen stelde ik opnieuw mijn vraag. De verbijstering wekkende Tele2 klantenservice reactie was:

Quote



Geachte heer/mevrouw Merino,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Naar aanleiding van uw e-mail met referentienummer 13679314, stuur ik u hierbij dit bericht.

Hierbij wil ik u allereerst melden dat ik het vervelend vind te lezen dat u problemen ervaart met uw factuur. Ik kan me voorstellen dat dit erg vervelend voor u is en wil u daarvoor graag namens Tele2 mijn excuses aanbieden.

Naar aanleiding van uw e-mailbericht moet ik u helaas mededelen dat ik niet over voldoende informatie beschik om uw probleem goed te kunnen oplossen. Om het probleem met uw facturatie op te lossen verzoek ik u om contact op te nemen met onze telefonische klantenservice. Het nummer van onze klantenservice staat onderaan deze email vermeld. Mijn collega zal dan een aantal stappen met u doornemen om te achterhalen waar het probleem precies zit en daarmee hopelijk het probleem oplossen.

Let u er op dat u vanaf uw huisadres belt.

Mijn excuses voor het ongemak.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

J. van Tele2 Klantenservice

U stelde op 25-2-2011 om 14:51:43 de volgende vraag (13679314):
Naam: klant
Adres: adres
Postcode: postcode
Plaats: woonplaats
Geboortedatum: datum
E-mail adres: klant@provider.nl
Telefoonnummer: tel.no.
Klantnummer: B nummer

Betreft: Vragen over storingen of geen diensten DSL
Vraag klant: Is het waar dat Tele2 de overboekfactor van 1:40 heeft verlaagd naar 1:30

Openingszin: Is het waar dat Tele2 de overboekfactor van 1:40 heeft verlaagd naar 1:30

Chatreferentie: 978004080.994994790



In reactie op het Tele2-verzoek belde ik naar Technische Klantenservice.
Want: “Openheid en transparantie staan voorop bij Tele2”, zegt Tele2.

De transcriptie van het telefonisch contact met T.K. van Tele2 op 01 mrt. 2011, aanvang 09:55 uur,
zal ik u besparen. Maar samengevat kwam het er op neer dat Klantenservice me niet te wist antwoorden en adviseerde me mijn vraag schriftelijk in te dienen via de postbus. Een geweldig advies, toch?
Totale contactduur 40 minuten. Gespreksduur: 6 minuten en 48 seconden.
Niet open; niet transparant; niet geholpen; wel van het kastje naar de muur gestuurd; wel 4 euro afhandig gemaakt.
Die wil terug hebben!!!

Belangstellenden kunnen in een PB de transcriptie van het telefoongesprek met Tele2 klantenservice krijgen.


*** MOD edit: Naam medewerker Tele2 geanonimiseerd ***
Gewijzigd door cornfed op 14 april 2011, 16:30
 
kobus1960
Beste Merino,

Door 2 topics op te starten bereik je dat je weinig tot geen reacties krijgt.
Het is dat ze van elkaar afwijken, maar 1 topic met beide problemen had
handiger geweest. Wink
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Merino
Twee topic's? Ik begrijp je niet.
 
kobus1960
Je hebt 2 topics lopen op dit forum, beiden gaan over factuur/acceptgiro problemen/kosten.
Dat is niet zo heel moeilijk te begrijpen toch? Wink Het andere topic is opgelost en dus gesloten.
Het is handiger het totale probleem samen te vatten in 1 topic zodat er heel misschien door
Tele2 zelf op gereageerd kan worden. Het forum op zich kan er niets mee namelijk.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Merino
Ik zie dat je dezelfde denkfout maakt als Tele2. Mijn vraag ging juist niet over facturatie.

Mijn vraag ging over overboeking zoals ook voorkomt in de horeca en de passagiers-luchtvaart.
Dus: meer tafeltjes d.w. stoelen boeken dan de capaciteit toelaat. Overboeking dus.
Tele2 stuurde me van het kastje naar de muur á 4 euro.
Die 4 euro wil ik terug hebben van Tele2. Maar daar schijn ik een eeuwige ban opgelopen te hebben.
Vraag me niet waarom, want ik weet het niet.
 
cornfed
Elke provider werkt met overboeking.
Of dat nu ADSL/VDSL of kabel of glasvezel is.
Als overboeking "DE" oorzaak is van alle snelheidsproblemen, dan hadden alle providers min of meer hetzelfde snelheidsprobleem.

Nee, de ware oorzaak ligt bijna altijd bij de telefoonlijn waarover ADSL/VDSL loopt.
Die is niet gemaakt voor digitale hoog frequente signalen.
Zoals je weet is het telefoonnet aangelegd in een tijd waar het internet niet eens bestond.
Als je daar nu wel zulke signalen door stuurt, moet je met veel beperkingen en problemen rekening houden.
Zoals externe storingsbronnen, overspraak en snelheidsverlies door de weerstand van de lijn.

Met andere woorden: het is bijna een technisch wonder dat je nu zoveel digitale data er door kan pompen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Merino
Dat elke provider werkt met overboeking zal waar zijn. Maar werken ze ook allemaal met dezelfde overboekingsfactor? De zakelijke abo's hebben factor 1:1.

Dat het telefoonnet werd gelegd in een tijd dat internet nog niet bestond, is me bekend. Maar in loop van de decenia is het netwerk vernieuwd. Zodat de kabelkwaliteit goed genoemd mag worden.

Voor zover ik begrijp is het digitale signaal door koperkabel electrisch. Door glaskabel wordt gebruik gemaakt van licht. Heb ik dat bij het rechte eind?
 
kobus1960

Quote

Voor zover ik begrijp is het digitale signaal door koperkabel electrisch. Door glaskabel wordt gebruik gemaakt van licht. Heb ik dat bij het rechte eind?


Klopt, hier heb je een stelling over, neem ik (no offence) aan?
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed

Quote

Merino schreef:
Dat elke provider werkt met overboeking zal waar zijn. Maar werken ze ook allemaal met dezelfde overboekingsfactor? De zakelijke abo's hebben factor 1:1.


De meeste goedkope zakelijke abo's hebben wel degelijk een overboeking van meer dan 1:1. Als je echt 1:1 wilt hebben, ben je vele honderden euro's per maand kwijt, al naar gelang de snelheid up en down.
Bij consumentenlijnen geldt in principe hetzelfde. Xs4all zal zeer waarschijnlijk een lagere overboeking hebben dan bijvoorbeeld Tele2.
Maar daar betaal je ook weer voor. De precieze cijfers heb ik niet bij de hand, maar dit geen onbekende informatie. Google helpt je verder.


Quote


Dat het telefoonnet werd gelegd in een tijd dat internet nog niet bestond, is me bekend. Maar in loop van de decenia is het netwerk vernieuwd. Zodat de kabelkwaliteit goed genoemd mag worden.


Onzin. ADSL en VDSL lopen bijna allemaal over dezelfde telefoondraden die tientallen jaren geleden in de grond gingen.
Waarom denk je de kabel zo gemakkelijk naar hoger snelheden kan opschalen? Juist, die hebben coax in de grond liggen. Een veel hoogwaardigere kabel.

Quote


Voor zover ik begrijp is het digitale signaal door koperkabel electrisch. Door glaskabel wordt gebruik gemaakt van licht. Heb ik dat bij het rechte eind?


Correct.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Merino

Quote


Onzin. ADSL en VDSL lopen bijna allemaal over dezelfde telefoondraden die tientallen jaren geleden in de grond gingen.
Waarom denk je de kabel zo gemakkelijk naar hoger snelheden kan opschalen? Juist, die hebben coax in de grond liggen. Een veel hoogwaardigere kabel.


De kern van coaxkabel is toch van koper gemaakt? En de afscherming ook?
Heeft die hoogwaardigheid iets te maken met de impedantie van de kabel?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Van kastje naar de muur gestuurd', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
Van Amino A532 naar Amino A550 Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 2 16 mei 2016
adapter ruis bij tv-kastje Algemeen : 2 06 jan 2015
scart naar din? kabel Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 16 jun 2014
ddns Synology nas verwijst naar pagina Davolink modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 10 21 feb 2014
Advertentie