obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met bellen via internet voip telefonie.
 Onderwerp afdrukken
Wisselen van provider met nummerbehoud
BenV
Goede middag,
Is dit mogelijk?
Indien ik van bijv. Orange naar Tele2 wil overstappen kan ik dan mijn ( Orange)telefoonnummer, voorheen KPN, behouden of moet ik eerst terug naar KPN dan weer porteren naar Tele2.
Krijg hier verschillende antwoorden op.
Wie weet raad


BVD
 
BenV
Het betreft het VOIP nummer, dus de vaste telefoon.
ene informatie spreekt van het eerst terugzetten van het nummer naar KPN ten bedrage van € 39,90 dan overstappen van provider en dan het nummer weer over laten nemen door de nieuwe provider.
Het moet toch mogelijk zijn zonder tussenkomst van KPN het nummer over te laten nemen door de nieuwe provider zonder een nieuw telefoonnummer te krijgen, is belangrijk ivm zakelijk gebruik van huidige telefoonnummer.

BVD
 
Bill
Bedankt voor de uitleg kim28. Heb het onderwerp stickey gemaakt.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Tele2 Webcare
Hallo,

Ik ben medewerker bij Tele2 Webservices en las jullie vraag m.b.t. nummerportering. Graag wil ik jullie dan ook van het volgende informeren.

Wanneer u gaat overstappen naar een andere provider (van ADSL naar ADSL, van ADSL naar Kabel, van Kabel naar ADSL of van Kabel naar Kabel, maakt niet uit), kunt u gewoon uw telefoonnummer meenemen.

Bij Tele2 gebeurt dit als volgt:
1: Aanmelding bij een Tele2 pakket met nummerbehoud.
2: U krijgt een tijdelijk nummer ingebruik, welke u kunt gebruiken tot aan de portering van uw eigen nummer toe.
3: Wanneer u voor het eerst gebruik maakt van het tijdelijke nummer wordt er automatisch een nummerportering gegenereerd om uw eigen nummer te porteren van uw vorige provider naar Tele2. Mocht dit 14 dagen na eerste gebruik van het tijdelijke nummer nog steeds niet zijn gedaan, kunt u het beste contact opnemen met de klantenservice. Zij zullen dit dan handmatig alsnog in gang zetten.
Het pakket wat u heeft aangevraagd bij Tele2, dient eerst wel volledig opgeleverd te zijn alvorens u het tijdelijke telefoonnummer kunt gebruiken.

Tele2 biedt zelf geen pakketten aan op ISDN lijnen. Dit geldt dus alleen voor analoge lijnen.

Let er wel op dat u zelf uw abonnement bij uw huidige provider dient op te zeggen.

Belangrijk om te weten is dat de provider waar u heen gaat verantwoordelijk is voor de overname van het telefoonnummer.
Alleen zij kunnen een verzoek doen tot nummerportering bij uw huidige provider.

Ik hoop dat hiermee het e.e.a. duidelijk wordt.

Met vriendelijke groet,
Sylvie.
Tele2 Webservices.
 
jantjebeton
Wat je kunt doen is een klacht indienen bij Stichting GeschillenCommissie (SGC) Telecommunicatie.
https://digitaal.degeschillencommissie.nl/Web/Site/default.aspx?m=commissie&code=tel

De kosten voor het indienen van de klacht bedragen geloof ik € 50.- (dat waren de kosten in 2007). Als de klacht gegrond verklaard word krijg je deze kosten weer terug van Tele2.
 
glasvezel
ik heb ook een tele2 abo aangevraagd, en gegevens online ingevuld alsof ik geen aansluiting heb
toen het modem online was, heb ik de helpdesk gebeld, en verzoek ingediend om het nummer bij mijn oude provider weg te halen,
dit alles was in no time geregeld.

de oude provider heb ik nog een maand door laten lopen anders ben je het nummer kwijt
 
jantjebeton

Quote

glasvezel schreef:
ik heb ook een tele2 abo aangevraagd, en gegevens online ingevuld alsof ik geen aansluiting heb
toen het modem online was, heb ik de helpdesk gebeld, en verzoek ingediend om het nummer bij mijn oude provider weg te halen,
dit alles was in no time geregeld.

de oude provider heb ik nog een maand door laten lopen anders ben je het nummer kwijt


Dit is mogelijk als je bv. internet+bellen hebt, maar als je een analoge KPN abonnement hebt is dit geen optie, de aanmelding zal dan vastlopen.
 
Peet45

Quote

WebServiceTele2 schreef:
Hallo,

Ik ben medewerker bij Tele2 Webservices en las jullie vraag m.b.t. nummerportering. Graag wil ik jullie dan ook van het volgende informeren.

Wanneer u gaat overstappen naar een andere provider (van ADSL naar ADSL, van ADSL naar Kabel, van Kabel naar ADSL of van Kabel naar Kabel, maakt niet uit), kunt u gewoon uw telefoonnummer meenemen.

Bij Tele2 gebeurt dit als volgt:
1: Aanmelding bij een Tele2 pakket met nummerbehoud.
2: U krijgt een tijdelijk nummer ingebruik, welke u kunt gebruiken tot aan de portering van uw eigen nummer toe.
3: Wanneer u voor het eerst gebruik maakt van het tijdelijke nummer wordt er automatisch een nummerportering gegenereerd om uw eigen nummer te porteren van uw vorige provider naar Tele2. Mocht dit 14 dagen na eerste gebruik van het tijdelijke nummer nog steeds niet zijn gedaan, kunt u het beste contact opnemen met de klantenservice. Zij zullen dit dan handmatig alsnog in gang zetten.
Het pakket wat u heeft aangevraagd bij Tele2, dient eerst wel volledig opgeleverd te zijn alvorens u het tijdelijke telefoonnummer kunt gebruiken.

Tele2 biedt zelf geen pakketten aan op ISDN lijnen. Dit geldt dus alleen voor analoge lijnen.

Let er wel op dat u zelf uw abonnement bij uw huidige provider dient op te zeggen.

Belangrijk om te weten is dat de provider waar u heen gaat verantwoordelijk is voor de overname van het telefoonnummer.
Alleen zij kunnen een verzoek doen tot nummerportering bij uw huidige provider.

Ik hoop dat hiermee het e.e.a. duidelijk wordt.

Met vriendelijke groet,
Sylvie.
Tele2 Webservices.


Heb een maand van te voren aangeven dat ik me oude nummer mee wilde nemen.Kreeg een tijdelijk nummer maar toen ik vroeg hoe het zat na die maand kon het niet meer omdat me oude provider 3 dagen eerder de lijn sloot.Ze hadden 3 weken de tijd om het nummer te porteren,maar was niet gebeurt dus hou het wel zelf in de gaten.Vond het erg slordig van tele2
 
glasvezel

Quote

jantjebeton schreef:

Quote

glasvezel schreef:
ik heb ook een tele2 abo aangevraagd, en gegevens online ingevuld alsof ik geen aansluiting heb
toen het modem online was, heb ik de helpdesk gebeld, en verzoek ingediend om het nummer bij mijn oude provider weg te halen,
dit alles was in no time geregeld.

de oude provider heb ik nog een maand door laten lopen anders ben je het nummer kwijt


Dit is mogelijk als je bv. internet+bellen hebt, maar als je een analoge KPN abonnement hebt is dit geen optie, de aanmelding zal dan vastlopen.



als je aangeeft dat je een analoge lijn hebt loopt de aanmeldingsprocedure normaal
vul je het nummer in van je provider (internet + bellen) dan geeft het systeem aan dat je moet bellen met tele2, en kun je ook telefonisch aanmelden, laat dan wel je oude provider een maand doorlopen, mijn abo bij mijn vorige liep door, had al een lijn terwijl mijn oude abo nog liep
portering vanaf kpn gaat automatisch, even telefoon aansluiten op het modem, een verbinding maken, dan start de portatie automatisch.
daarna kan de telefoon weer in de splitter. als de portatie is uitgevoerd zal de lijn "dood"zijn, dan kan hij weer in het modem
 
bietenbrug

Quote

WebServiceTele2 schreef:
Hallo,

Ik ben medewerker bij Tele2 Webservices en las jullie vraag m.b.t. nummerportering. Graag wil ik jullie dan ook van het volgende informeren.

Wanneer u gaat overstappen naar een andere provider (van ADSL naar ADSL, van ADSL naar Kabel, van Kabel naar ADSL of van Kabel naar Kabel, maakt niet uit), kunt u gewoon uw telefoonnummer meenemen.

Bij Tele2 gebeurt dit als volgt:
1: Aanmelding bij een Tele2 pakket met nummerbehoud.
2: U krijgt een tijdelijk nummer ingebruik, welke u kunt gebruiken tot aan de portering van uw eigen nummer toe.
3: Wanneer u voor het eerst gebruik maakt van het tijdelijke nummer wordt er automatisch een nummerportering gegenereerd om uw eigen nummer te porteren van uw vorige provider naar Tele2. Mocht dit 14 dagen na eerste gebruik van het tijdelijke nummer nog steeds niet zijn gedaan, kunt u het beste contact opnemen met de klantenservice. Zij zullen dit dan handmatig alsnog in gang zetten.
Het pakket wat u heeft aangevraagd bij Tele2, dient eerst wel volledig opgeleverd te zijn alvorens u het tijdelijke telefoonnummer kunt gebruiken.

Duidelijk! En hoe gaat het met uit-porteren? Van Tele2 naar Alice in mijn geval.
Gr,Frank

Tele2 biedt zelf geen pakketten aan op ISDN lijnen. Dit geldt dus alleen voor analoge lijnen.

Let er wel op dat u zelf uw abonnement bij uw huidige provider dient op te zeggen.

Belangrijk om te weten is dat de provider waar u heen gaat verantwoordelijk is voor de overname van het telefoonnummer.
Alleen zij kunnen een verzoek doen tot nummerportering bij uw huidige provider.

Ik hoop dat hiermee het e.e.a. duidelijk wordt.

Met vriendelijke groet,
Sylvie.
Tele2 Webservices.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wisselen van provider met nummerbehoud', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Tele2 ontduikt regels nummerbehoud Algemeen : 1 03 nov 2012
Betreft het wisselen Samsung door de Aminet Tv decoder Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 8 15 mei 2012
Abo bestellen - probleem met nummerbehoud: huidige provider staat niet in lijst Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 7 23 apr 2012
Basta haalt grap uit met Telecom provider Mobistar Algemeen : 2 13 jan 2011
Advertentie