Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL
Pagina 1 van 2: 12
|
Snelheid ADSL-verbinding ingestort
|
|
Kinpatsu |
Geplaatst op 21 September 2011, 16:18
|
Activiteit Berichten: 1 Lid sinds: 21 Sep 2011 |
Ik heb sinds februari een internet/bellen/televisie pakket bij Tele2. Snelheid zou tot 20Mb/s moeten zijn, maar is dit sinds eind aug / begin sept bij lange na niet. Eerder hebben we de snelheid niet gemeten, maar was in ieder geval snel genoeg om te kunnen internetten / bellen / tv kijken tegelijkertijd. Volgens de Tele2 helpdesk is de gemiddelde snelheid bij ons in de buurt 15Mb/s. De KPN monteur die vorige week bij ons is langs geweest meette max 7Mb/s en beweert dat hij daar niets aan kan doen. Wat ik niet snap, is dat het eerder wel goed was, dat er aan onze kant niets veranderd is, dat de verbinding is ingestort en dat de enige oplossing die Tele2 biedt het ontbinden van ons contract is. Hoewel de heren van de helpdesk zeer vriendelijk zijn, krijg ik alleen niet de indruk dat ze veel kennis van zaken hebben, denk dat de jongeman die ik vandaag sprak me een keer of 6 in de wacht gezet heeft, omdat hij het na moest vragen. Daarnaast moet ik zelf suggesties doen hoe mijn probleem op te lossen. Mijn vraag: heeft iemand enig idee hoe het kan dat een verbinding 'spontaan' inzakt en zou hier nog iets aan te doen zijn, of moet ik maar overstappen op de kabel. (liever niet want da's duurder) |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 22 September 2011, 19:12
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Er zijn veel mogelijke redenen waardoor de snelheid inzakt. Storingsbronnen op de telefoonlijn, ergens een defect aan een straatkast of lijnkaart, kapotte router of splitter, een defecte kabel thuis, een defecte kabel ergens onder de grond, blikseminslag, overspraak. Die schoten mij zo snel te binnen. Wat in jouw geval specifiek aan de hand is, is heel moeilijk te duiden. Zeker omdat je geen gegevens had van de eerdere werkende situatie. Je hebt dus geen vergelijk. Tele2 houdt alle info van je verbinding en de logs daarover graag geheim tegenover de klant. Als je specifiek daarnaar vraagt, zijn ze soms coulant om je die mede te delen. Het aanbieden van een ontbinding van het contract, is een standaard maatregel als Tele2 niet kan voldoen aan je contract. Dat is meestal de goedkoopste oplossing voor Tele2. Om precies te achterhalen wat er aan de hand is, moet Tele2 een uitgebreid onderzoek aanvragen aan KPN. Dat betekent vaak ook dat daar grondwerk bij zit en dat is heel duur. Dan is het goedkoper en simpeler om je contract aan te passen (zonder tv) of om die geheel te beƫindigingen. Gewijzigd door cornfed op 22 September 2011, 19:27 |
|
|
joop hoop |
Geplaatst op 12 October 2011, 17:24
|
Activiteit Berichten: 27 Lid sinds: 09 Sep 2011 |
Maar dat is toch raar? Is het niet wettelijk geregeld dat je zelf al je gegevens in mag kijken? Het zijn tenslotte gegevens die gaan over jou. Of zie ik dat verkeerd en is dat alleen het geval wanneer het om privacy gevoelige gegevens gaat? Tip van de dag. Start een meting zodra internet werkt en schrijf deze op in het boekje dat je erbij kreeg of op de brief met je inlog gegevens. Zo heb je iig een 0 meting voor jezelf. Na een nieuwe firmware update nogmaals testen kan nooit kwaad natuurlijk. |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 13 October 2011, 00:00
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Als het wettelijk niet mocht, dan was je verbinding ook gewoon open, vermoed ik. Maar ik ben geen expert op dit gebied. Tele2 kiest consequent ervoor om zo weinig mogelijk informatie te geven aan de klant. Tele2 wil alle informatie en controle bij zich houden. De klant kan nooit zelf met gegevens komen over zijn verbinding en dus ook nooit iets bewijzen. En dat is altijd erg handig als conflicten met de klanten uit de hand lopen en terecht komen bij een geschillencommissie bijvoorbeeld. Als de klanten uitgeprinte screenshots en overzichte/tabellenn kunnen voorleggen, moet je zelf een sterk verhaal hebben om dat te weerleggen... |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 13 October 2011, 05:13
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951 » Linksys E3000 + ICIDU 707533 Berichten: 2894 Lid sinds: 29 Aug 2009 |
Dat is bij Ziggo dus anders, daar kun je gewoon alle info en status pagina's bekijken. Dat is in alle opzichten een openbaring na Tele2. Ex Tele2, nu Ziggo ...
|
|
|
cornfed |
Geplaatst op 13 October 2011, 13:33
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Volgens mij is ook Tele2 de enige provider die zoiets doet. Er zijn wel andere providers die je verplichten om hun hardware te gebruiken voor bijvoorbeeld telefonie, maar daar kan je wel de details zien van je verbinding. Tele2 blijft Tele2, niet? @ Kobus Als ik het Docsis Wiki goed lees, kan je met 8 downstreamchannels maximaal 400 MBit doorpompen. Er is dus nog genoeg reserve over voor toekomstige upgrades.. Gewijzigd door cornfed op 13 October 2011, 13:39 |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 13 October 2011, 14:37
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951 » Linksys E3000 + ICIDU 707533 Berichten: 2894 Lid sinds: 29 Aug 2009 |
Die nieuwe Ziggo modems geven relatief weinig problemen en zijn prima voorbereidt op de toekomst. Ziggo test wat op mijn lijn, ik heb 2 van die Ubee's (Docsys) staan om te testen, ook een project van mijn werkgever, dan krijg je zaken zoals onderstaand screenshot. En het kan nog gekker, maar die wordt eigenlijk ongeloofwaardig, dus die laat ik maar even. Ex Tele2, nu Ziggo ...
|
|
|
cornfed |
Geplaatst op 13 October 2011, 15:59
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Eurodocsis 4? Als ik zulke snelheden zou hebben, ging ik internet uitrollen in mijn straat. Werd ik mijn eigen internet service provider. |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 13 October 2011, 17:15
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951 » Linksys E3000 + ICIDU 707533 Berichten: 2894 Lid sinds: 29 Aug 2009 |
Het kan nog gekker zoals ik al zei. Wat Ziggo test weet ik (nog) niet. Dat hoor je van me als ik dat weet. Zij meten ook wat ik zie op speedtest. Ik test voor m'n werkgever een nieuw thuiswerk systeem uit. Details hoor je ook later. Spectaculair is het. Ex Tele2, nu Ziggo ...
|
|
|
joop hoop |
Geplaatst op 13 October 2011, 17:44
|
Activiteit Berichten: 27 Lid sinds: 09 Sep 2011 |
Misschien toch ff je ip-adres links onderaan blurren? Snelheden zijn NICE!!!! Ben juist bij tele2 gegaan omdat ik niet echt werd geholpen (geen interactieve hd-recorder door een foutje van ziggo). En denk maar niet dat ze me gingen helpen. Maargoed tegen die tijd is dat wel standaard en als er dan zulke leuke snelheden bij komen kijken, ga ik er misschien wel over nadenken ^_^ |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Pagina 1 van 2: 12
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid ADSL-verbinding ingestort', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Airport verbinding verbreekt steeds | Algemeen | : 1 | 13 Apr 2020 |
Te verwachten snelheid | Internet tot 50 Mbit/s via VDSL | : 6 | 06 Jun 2016 |
Download snelheid | Algemeen | : 1 | 06 May 2016 |
VPN verbinding | Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen | : 2 | 01 Mar 2016 |
Tele2 adsl en eigen modem | Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen | : 8 | 24 Feb 2016 |
Advertentie