obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
aansluiting dvd-recorder
fransalex
sinds kort in het bezit van een tv-digitale decoder aminet 132. De aanluiten op de tv gaf geen probleem. Waar ik wel mee zit is de aansluiting van mijn panasonic dvd recorder. In de toegestuurde documentatie wordt met het bezit/dan wel de aansluiting van zo'n gangbaar apparaat geen rekening gehouden. Jammer dat ik dat niet eerder wist. Daarom mijn kreet op dit forum.

Mijn tv- jawel ook een panasonic- heeft 2 scart en 3 hdmi aansluitingen, mijn dvd heeft 1 hdmi aansluiting voor de Viera link = voor menukoppeling tussen tv en dvd, en 2 scart aansluitingen.

Heeft een van de lezers een oplossing of moet ik nu alweer voortijdig Tele2 of mijn dvd recorder gedag zeggen
 
cornfed
Je kan je DVD recorder prima aansluiten aan de tv decoder van Tele2.
Je moet dan via een SCART kabel beide apparaten verbinden.
Het nadeel is dat je alleen dat kanaal kan opnemen die je hebt ingesteld op de Tele2 decoder.
Het is dus niet mogelijk om een kanaal te kijken en een ander tegelijk op te nemen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
fransalex
hallo cornfed,

bedankt voor je bericht.

de geleverde aminet 132 heeft jammer genoeg geen scart aan de achterzijde. Wel is de decoder voorzien van een optische uitgang waaraan volgens de helpdesk mijn tuner-versterker gekoppeld kan worden. Toch even kijken hoe dat gaat uitpakken.

ook heb een vraag over de koppeling van een tweede tv. Deze tv staat op ruim 10 meter van de router waarop de decoder is aangesloten. Volgens de helpdesk kan dat vwb het datatransport met een kabelverbinding wat problemen geven en zou een andere router of een draadloze verbinding uitkomst kunnen bieden. Hoe zit dat nu precies aangezien de documentatie op de Tele2/site niet echt veel duidelijkheid geeft.
 
cornfed
De decoder heeft een SCART aansluiting. Dat is de ronde connector met zeven? pinnetjes. Je hebt een SCART kabel bij de decoder geleverd gekregen.
Die moet dus aan de DVD recorder worden aangesloten.
350303_BB_00_FB.EPS

De optische uitgang is uitsluitend voor audio en daarmee kan je inderdaad je versterker of receiver mee aansluiten.

Heb je een tweede decoder voor de tweede tv?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
kobus1960
Jessie heeft er nog eentje liggen als het goed is.

Animo scartkabel
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
fransalex
Hoi Cornfed,

Dat van die scart dat ga ik morgen eens uitproberen en nee, ik heb nog geen extra decoder aangevraagd? Welke methode heeft gezien de afstand de voorkeur? Is dat een andere decoder of een draadloze oplossing? Bij het scannen van berichten heb ik wel begrepen dat de draadloze oplossing - en die heeft mijn voorkeur - echter wat problemen kan veroorzaken. De draadloze laptop die die betreffende kamer geeft echter heen problemen.
 
cornfed
Als je op die tweede tv graag een ander programma wilt zien dan op de eerste tv, moet je een extra decoder aanvragen bij Tele2.
Of je die krijgt hangt ervan af wat je totale snelheid is op je DSL verbinding. Tele2 bepaald dat helemaal zelf.

Als een andere zender kijken niet hoeft, kan je gebruik maken van een SCART kabel (een zeer lange) of een draadloze verbinding tussen decoder en tweede tv.
Zoiets bijvoorbeeld: 237219
Gewijzigd door cornfed op 18 februari 2012, 18:10
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
fransalex
Hoi Cornfed,

Bedankt voor je reactie.

Met de scart vervolgens de decoder verbonden met de dvd-recorder. De dvd vervolgens met een scart en hdmi weer met de tv. De dvd-speler kan echter - hand matig en automatisch - de zenders niet vinden. Afspelen van eerder opgenomen film lukt echter wel. Ligt dat misschien aan de instelling van de decoder?
 
cornfed
Je kan geen zenders zoeken op je DVD recorder.
Je hebt immers niets aangesloten aan de tuner (coax kabel).
Je moet de dvd recorder op AUX of externe bron zetten om beeld te krijgen.
Dat beeld wordt door de decoder geleverd en daar kan je ook de zender uitkiezen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'aansluiting dvd-recorder', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Handleiding voor aansluiting van NAS en een IP-cam aan VI-3223u. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 4 04 aug 2015
Eigen DVD recorder aansluiten Storing : 4 14 nov 2013
Aansluiting harddisk Recorder met versterker Algemeen : 2 23 dec 2012
HD recorder naar PC TV diensten : 12 07 okt 2012
tele2 hd recorder is een slecht apparaat Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 9 09 sep 2012
Advertentie