obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier alles m.b.t. de TV diensten.
 Onderwerp afdrukken
Programmering, Tele 2 Voetbal, via het satellietkanaal van Canal Digitaal
Arjan Ronde
Assen, 30 oktober 2007


Betreft: Programmering satellietkanaal


Geachte dames/heren,

Dit bericht vermeld ik naar aanleiding van de inhoud van Tele 2 Voetbal die ik via Canal Digitaal middels de satelliet ontvang. Het gaat in dit geval, onder meer over , een foutieve weergave en invulling van het programma-aanbod. Hierbij worden primaire programmaonderdelen overlapt door het nieuwe programma Het Gesprek. Ook worden er voortijdig uitslagen weergegeven (van nog niet getoonde duels), hetgeen komt door de nieuwe invulling rond de live-uitzendingen.. Reeds eerder gebeurde dit door versprekingen van commentatoren, waarover ik al eens mijn ongenoegen heb geuit. Ook heb ik al eens geklaagd over het foutief starten van banden met als gevolg dat de verkeerde (delen van) delaywedstrijden werden getoond.

Tot voor kort (± 2 weken geleden) werden er verschillende livewedstrijden uitgezonden met daaraan voorafgaand, en in de rust, beelden van de historie (veelal de wedstrijd van vorig jaar). Daarna werden de overige wedstrijden volledig herhaald. Op deze manier kon de abonnee zonder de uitslagen te weten alle wedstrijden achter elkaar bekijken.
In de huidige situatie gaat aan de liveduels een uitgebreide voorbeschouwing vooraf en worden deze in en na de rust uitgebreid (voor mij wat te lang) geanalyseerd door deskundigen. Op zich is dit een goeie verbetering, ware het niet dat de tussen- en eindstanden van de overige wedstrijden uitgebreid ter sprake komen.

De analyses zou je kunnen vermijden door pas in te schakelen op het moment dat de volgende delaywedstrijd wordt getoond. In dat geval zou het handig zijn als de teletekstfunctie Programmering Satellietkanaal (pag. 221) de juiste gegevens weergeeft en niet het programma voor week 40 ( 4 okt./7okt.).
Ook de internetlink (http://www.tele2.nl/tele2tv/voetbal/uitzendschema/) over de programmering geeft onjuiste dan wel onvolledige informatie.

Door het wegvallen van een aantal uitzendingen zoals: Manchester United TV en Chelsea TV zag Tele 2 zich genoodzaakt om naar vervanging te zoeken. Zoals het nu lijkt heeft men gekozen voor Het Gesprek. Op zich kan mij dit allemaal niet zoveel schelen, omdat deze programma’s behoren tot de secundaire inhoud. Tele 2 denkt hier kennelijk anders over, want onder andere vandaag (28-10-2007) hebben zij Het Gesprek verkozen boven de delay van VVV Venlo tegen SC Heerenveen. (Dit is helemaal zuur als je daarmee met je dagindeling rekening hebt gehouden). Ook Ajax TV & De Geschiedenis moest de abonnee missen. Toen FC Utrecht – Ajax begon werd dan eindelijk, en zeer abrupt, Het Geprek middenin een conversatie afgekapt.

Men kan uit dit alles concluderen dat Tele 2 de echte voetballiefhebber van de Nederlandse Eredivisie zwaar tekort doet. De abonnee kiest specifiek voor dit pakket, zodat er van alle wedstrijden genoten kan worden (al dan niet live). Bij Tele 2 is het nu zo dat de uitslagen van de overige wedstrijden op de een of andere manier bekend worden, voordat de abonnee die heeft kunnen zien. Ook mist men delays door het nieuwe programma Het Gesprek.

Ik heb, opheldering gevraagd, zowel telefonisch als middels brieven en e-mails. Dat heeft echter niets uitgehaald. Volgens Tele 2 Klantenservice hebben zij geen afdeling die gaat over Tele 2 Voetbal via het satellietkanaal; dit terwijl zij toch echt de aanbieder zijn.

Er lijkt dus niets anders op te zitten dan het abonnement aan het einde van het jaar op te zeggen, maar toch: dit forum is in het leven geroepen om de omvang van de klachten onder de aandacht te brengen. Kennelijk is dit voor Tele 2 nog niet genoeg reden om de problemen op te lossen. Daarom raad ik een ieder, die bepaalde klachten heeft, aan die door te spelen naar bijvoorbeeld: de Tele 2 Klantenservice, TROS Radar, etc.. Hopelijk wordt de omvang van de problemen dan goed in kaart gebracht en worden er stappen onder nomen om aan de wensen van de abonnee tegemoet te komen.
Gewijzigd door Arjan Ronde op 30 oktober 2007, 15:19
 
Wout
Kijk ook op dit forum even tussen de Nuttige Weblinks, daar staan links naar

Ombudsman, klachtenportaal
De Geschillencommissie
OPTA (Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit)

Tros Radar en Kassa staan er nog niet maar is zeker het overwegen waard om toe te voegen.
 
littlesat
Dit is het plan van hoe "de Kabel" het graag wilt. En ze doen dat pas zo sinds Tele2 Voetlbal weer via "de Kabel" uitzendt... Zo zie je goedkoop zonder analyses e.d. is toch prettig(!)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Programmering, Tele 2 Voetbal, via het satellietkanaal van Canal Digitaal', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Advertentie