Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
Wel email ontvangen, geen email versturen?
|
|
Kneusje |
Geplaatst op 03 April 2012, 12:16
|
Activiteit » Internet & TV Berichten: 3 Lid sinds: 03 Apr 2012 |
Hoi, Ik heb een emailaccount van een homeparty-organisatie. (voornaam.eersteletterachternaam@puntjepuntjeparties.nl) Deze account heb ik geïnstalleerd op mijn iPhone, conform de aanwijzingen die ik deels van hen kreeg (voor de inkomende post) en deels van internet heb gehaald voor Tele2 voor de uitgaande post, aangezien ik dat thuis over de WiFi doe. Echter, uitgaande mail werkt niet. Het heeft heel even gewerkt, in het begin, maar heel moeizaam (ging eerst aantal keer fout, en dan ineens soms weer een keer goed). Na een week wilde uitgaande mail überhaupt niet meer. Hierbij de instellingen op m'n iPhone voor deze account: Server uitgaande post: smtp.tele2.nl Server: aan Hostnaam: smtp.tele2.nl Gebruikersnaam: niets ingevuld Wachtwoord: niets ingevuld Gebruik SSL: uit Identiteitscontrole: niets aangezet Serverpoort: 587 Ik heb mijn instellingen gecheckt, gedubbelcheckt en nog eens gecheckt, en ik weet ECHT niet waar het aan kan liggen. Ik heb het ook gecheckt met de "techneut" van de homeparty organisatie zelf, die zei ook dat ik alles goed had staan volgens hem. Omdat ik echt een kneus ben op computergebied, is dit misschien een héle domme vraag, maar zou het kunnen zijn dat ik een hele andere smtp moet gebruiken? Ik hoorde namelijk dat sommigen die bij Tele2 zitten de Versatel smtp gebruiken. Ik hoop echt dat iemand me kan helpen, het is heel storend om mijn privemail elke keer te morgen gebruiken om zakelijke mailtjes te beantwoorden. Alvast bedankt voor het meedenken! |
|
|
Merino |
Geplaatst op 03 April 2012, 14:51
|
Activiteit Berichten: 148 Lid sinds: 24 Mar 2011 |
Quote Kneusje schreef: Hoi, Ik heb een emailaccount van een homeparty-organisatie. (voornaam.eersteletterachternaam@puntjepuntjeparties.nl) Deze account heb ik geïnstalleerd op mijn iPhone, conform de aanwijzingen die ik deels van hen kreeg (voor de inkomende post) en deels van internet heb gehaald voor Tele2 voor de uitgaande post, aangezien ik dat thuis over de WiFi doe. Echter, uitgaande mail werkt niet. Het heeft heel even gewerkt, in het begin, maar heel moeizaam (ging eerst aantal keer fout, en dan ineens soms weer een keer goed). Na een week wilde uitgaande mail überhaupt niet meer. Hierbij de instellingen op m'n iPhone voor deze account: Server uitgaande post: smtp.tele2.nl Server: aan Hostnaam: smtp.tele2.nl Gebruikersnaam: niets ingevuld Wachtwoord: niets ingevuld Gebruik SSL: uit Identiteitscontrole: niets aangezet Serverpoort: 587 Ik heb mijn instellingen gecheckt, gedubbelcheckt en nog eens gecheckt, en ik weet ECHT niet waar het aan kan liggen. Ik heb het ook gecheckt met de "techneut" van de homeparty organisatie zelf, die zei ook dat ik alles goed had staan volgens hem. Omdat ik echt een kneus ben op computergebied, is dit misschien een héle domme vraag, maar zou het kunnen zijn dat ik een hele andere smtp moet gebruiken? Ik hoorde namelijk dat sommigen die bij Tele2 zitten de Versatel smtp gebruiken. Ik hoop echt dat iemand me kan helpen, het is heel storend om mijn privemail elke keer te morgen gebruiken om zakelijke mailtjes te beantwoorden. Alvast bedankt voor het meedenken! Ik ben ook niet zo'n licht, maar, volgens mij moet u wél een gebruikersnaam opgeven en óók een wachtwoord. |
|
|
Kneusje |
Geplaatst op 03 April 2012, 15:03
|
Activiteit » Internet & TV Berichten: 3 Lid sinds: 03 Apr 2012 |
Er staat "optioneel", dus niet verplicht. |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 03 April 2012, 16:52
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951 » Linksys E3000 + ICIDU 707533 Berichten: 2894 Lid sinds: 29 Aug 2009 |
Is in mijn optiek wel nodig voor de SMTP server van Tele2. Zoals Merino schrijft dus, ik zou dit in ieder geval proberen. Ex Tele2, nu Ziggo ...
|
|
|
cornfed |
Geplaatst op 03 April 2012, 17:00
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Voor Tele2 mail adressen moet verificatie aan staan plus moet er een login zijn. En je kan smtp.tele2.nl uitsluitend gebruiken op een Tele2 lijn. |
|
|
Kneusje |
Geplaatst op 03 April 2012, 17:08
|
Activiteit » Internet & TV Berichten: 3 Lid sinds: 03 Apr 2012 |
Hoi Cornfed, in mijn eerste bericht staat dat het geen tele2 mailadres betreft, maar een "puntjepuntjehomeparties.nl" adres. Ik heb thuis tele2 voor internet, dus die moet ik (naar mijn mening) dan gebruiken om mail te kunnen versturen. Ik heb genoeg collega's met andere wifi abonnementen thuis die het wel lukt, maar niemand met Tele2. Ik heb wel een wachtwoord van dit emailadres. Moet ik dit invoeren? Of moet ik iets hebben van tele2? Want ik heb verder niks van tele2 volgens mij Groetjes |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 03 April 2012, 17:10
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
De naam is je tele2 mail adres en het wachtwoord is hetzelfde wachtwoord als van "Mijn Tele2". En verificatie moet aan staan. Probeer dat eens. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wel email ontvangen, geen email versturen?', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Tele2 (geen) webmail. | Klacht over Tele2 | : 2 | 13 Sep 2017 |
kann Dreambox het signal van tele2 ontvangen? | Settop boxen / digitale ontvangers IPTV | : 2 | 11 Jan 2017 |
zonnet email verzenden gaat niet meer | Algemene computer vragen. | : 16 | 06 Sep 2016 |
vpn en email | Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen | : 4 | 09 Aug 2016 |
uitgaande email | Algemeen | : 2 | 07 Jan 2016 |
Advertentie