obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
vaste telefonie + draadloos internet
digibeet
Nu ook telefoon van Tele2, naast internet. Heb de telefoon aangesloten op Tel1 van het modem. Kan nu bellen en gebeld worden. Dat is in orde.
Maar: de draadloze verbinding van de computer wil niet meer werken. Heeft dat iets te maken met het insteken van de telefoonaansluiting?
Bij netwerken staat alleen Inbelnetwerken en VPN en Breedbandverbinding.
Wat ik niet zie is een lijst van netwerken in mijn buurt, inclusief mijn eigen modem.

Wat te doen?
 
abmg
Beste digibeet,
Allereerst: mooi dat de telefoon werkt!

Als u in de computer geen netwerken ziet, lijkt het me waarschijnlijk dat draadloos netwerk in de computer uitgeschakeld is. Op een laptop is dat soms een klein knopje dat alleen aangeraakt hoeft te worden. Heeft u een laptop of een computer?

Het verband met het insteken van de telefoonaansluiting is zeer onwaarschijnlijk.
 
digibeet

Quote

abmg schreef:

Beste digibeet,
Allereerst: mooi dat de telefoon werkt!

Als u in de computer geen netwerken ziet, lijkt het me waarschijnlijk dat draadloos netwerk in de computer uitgeschakeld is. Op een laptop is dat soms een klein knopje dat alleen aangeraakt hoeft te worden. Heeft u een laptop of een computer?

Het verband met het insteken van de telefoonaansluiting is zeer onwaarschijnlijk.


Klopt, ik krijg inderdaad de melding dat draadloos netwerk niet is ingeschakeld. In het configuratiescherm kan ik geen link vinden die oplevert wat ik ervan verwacht, namelijk de mogelijkheid om het draadloos netwerk weer op te starten.
Misschien gewoon alles uitzetten, loskoppelen en weer aansluiten?
 
abmg

Quote

Misschien gewoon alles uitzetten, loskoppelen en weer aansluiten?
Wat uitzetten, loskoppelen en weer aansluiten? Iets specifieker graag.

Eigenlijk is dit geen probleem/topic voor het forum meer, want het probleem zit niet in de aansluiting of het modem. (Dat hoeft ook niet uitgezet of losgekoppeld te worden.)

U kunt rechts klikken op computer (Deze/mijn computer) op het bureaublad; in het snelmenu "eigenschappen" kiezen en vervolgens apparaatbeheer, daar: - netwerkadapters en de juiste adapter dubbelklikken en zien of die (waarschijnlijk bij stuurprogramma) ingeschakeld is.

Verder vooral niet te veel doen, want het is waarschijnlijk iets simpels en zijn acties als nieuwe stuurprogramma's zoeken en installeren overbodig. Het kan ook een knopje op het toetsenbord of op de laptop zijn waarmee wifi ingeschakeld wordt!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'vaste telefonie + draadloos internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Internet ineens te traag voor tv Snelheid : 2 09 jan 2016
Savonds traag internet Snelheid : 8 04 jan 2016
Geen internet bij toevoegen tv dienst Algemeen : 3 12 okt 2015
Advertentie