obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Software of hardware probleem? Misschien kunnen we je helpen. ;)
 Onderwerp afdrukken
Alles loopt vast mét internetverbinding!
NLGN
Hallo

Ik heb een computer probleem waarvan ik denk dat het ook aan Tele2 kan liggen.

Sinds zaterdagavond loopt mijn computer hélélmaal vast (dus ook geen muisbeweging) na ongeveer 5 tot 10 minuten internetverbinding. Ik heb sindsdien misschien wel 80x opnieuw moeten starten. Alleen ik merk dat alles prima gaat wanneer ik mijn internetverbinding kabeltje eruit heb gehaald (wel vreemd, of niet?)

Ik had zoiezo al een enorm trage computer dat weer behoefte had aan een grote schoonmaak. Dus heb ik (na veel moeite) mijn computer weten te formatteren. Als eerst wou ik even snel een windows update en norton update uitvoeren. Maar al snel na zo'n 5 minuten loopt alles wéér vast! Dit kan toch niet meer aan een goed werkende/verschoonde pc liggen? Dit gebeurd ook alleen mét verbinding Sad

Heeft iemand enig idee waar het probleem kan liggen? Ik hoop dat iemand mij zsm kan helpen want ik ben echt als sinds zaterdag aan het stressen Frown
Gewijzigd door NLGN op 01 juni 2008, 15:49
 
Bill
Staat de firewall in je router aan?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
NLGN
Ja mijn firewall staat gewoon aan..
Ik had ook helemaal geen wijzigingen aangebracht toen het probleem begon. Na een gehele systeemherstel loopt alles nog steeds vast wanneer het internetkabeltje erin zit. Ik snap er niets meer van.. Frown
 
Bill
Het kan natuurlijk ook een 'verrotte' LAN interface in je pc zijn.

Test die eens met SiSoft Sandra o.id.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
NLGN

Quote

Bill schreef:
Het kan natuurlijk ook een 'verrotte' LAN interface in je pc zijn.

Test die eens met SiSoft Sandra o.id.


Wat is eigenlijk een LAN interface? Een netwerkkaart? Frown
Ik zal eens even kijken of ik SiSoft Sandra kan vinden. Zou deze gewoon gratis gedownload kunnen worden?
En mocht mijn LAN interface kapot zijn, is een vervanging hiervaan prijzig? Smile
 
Wout
Je hebt eigenlijk twee typen LAN.
- Onboard LAN, dit is netwerkkaart geintegreerd in het moederbord.
- LAN insteek kaart.

Zo'n LAN insteek kaart is niet zo duur ongeveer 18 Euro. Let wel even op het kaarttype, pci, pci expresse etc.
 
NLGN
Ja idd. Ik heb een netwerkkaart dat geintegreerd is in het moederbord. Nu heb ik een Pci insteek netwerkkaart gekocht (was idd niet duur, maar €10 zelfs)

Nu heb ik zo'n 30min probleemloos kunnen internetten. Ik was natuurlijk heel blij, maar toch liep hij weer vast. Oke, 1 keertje kan gebeuren. Maar hierna heb ik het nog 3x geprobeerd, hij loopt net als eerst na 5-10min vast of zelfs al gelijk bij het opstarten... (en dit alléén mét internetverbinding)

Wat nu? Waar kan het anders aan liggen.. ? Frown
Het kabeltje is trouwens nog zo goed als nieuw..
Gewijzigd door NLGN op 02 juni 2008, 13:58
 
NLGN
Update: ik heb de kabel vervangen.. maar nog steeds hetzelfde verhaal.

Ondertussen liep alles vast tijdens een Windows SP2 update, en nu wilt mijn computer helemaal niet meer opstarten, ik zie alleen een zwart leeg scherm. Help! Sad
 
Bill
Kun je nog een systeem herstel doen?

Trouwens kun je het beste bij apparaatbeheer je oude LAN kaart uitschakelen. Nog liever deze uitzetten in de BIOS als daar een mogelijkheid voor is.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
NLGN
Jaa, gelukkig kon ik het systeem nogmaals herstellen. Nu kan ik hem weer opstarten. Ik heb geen idee hoe een BIOS werkt, maar ik heb m'n oude LAN kaart wel kunnen uitschakelen via Configuratiescherm -> Systeem -> Hardware (en dan ergens in een hardware lijst)

Ook dit helpt helaas niet Frown
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Alles loopt vast mét internetverbinding!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Programma gemist hangt vaak vast TV diensten : 1 24 dec 2013
Tele2 sluit alles ongevraagd af Algemeen : 110 31 mrt 2012
Site werkt niet maar is online,alles geprobeerd! Algemeen : 4 31 mei 2011
Alles gaat verkeerd met de oplevering, geen signaal+medewerking Opleveringsproblemen : 21 03 mei 2011
HDMI en tele 2 alles in een Algemeen : 3 31 jan 2011
Advertentie