obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
met XP een tragere verbinding dan Vista??
arjenzwiers
Ik heb last van een vreemd probleem. Sinds een paar dagen Tele2 20Mb met telefonie geinstalleerd en het werkt allemaal prima.

met mijn vista laptop haal ik een download snelheid van ongeveer 1,5 Mb per seconde (dat schiet dus lekker op), nu heb ik nog een vaste XP Pc en een Xp Laptop. Deze laatste twee halen maximaal 350 Kb per seconde. Alles overigens draadloos aangesloten. (Laptops staan naast elkaar op ongeveer 6 meter van het modem met vrij zicht.)

De drie machines hebben eerder (ook draadloos) samen een @Home internetvervinding gedeeld, en toen was het verschil niet merkbaar (router was een Linksys WRT54G).

Iemand die weet wat hiervan de oorzaak is, of mogelijk een oplossing weet??

ik ben benieuwd
 
cornfed
Je moet TCP Optimizer eens uitproberen.
XP heeft soms moeite om de maximale snelheid te halen via wlan.

Hier de link naar een berichtje van Bill: http://tele2.gebruikers.eu/forum/view...ead_id=140
Gewijzigd door cornfed op 03 november 2008, 17:37
 
arjenzwiers
briljant. Net even een test gedaan met de latop...


gemiddeld 1,25 MB/sec op een file van 100 Mb (getest via speedtest.bbned.nl).


bedanktt voor de tip!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'met XP een tragere verbinding dan Vista??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Airport verbinding verbreekt steeds Algemeen : 1 13 apr 2020
VPN verbinding Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 01 mrt 2016
Opeens geen verbinding meer met Linux Live CD Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 37 21 okt 2015
Geen internet op Vista laptop Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 11 feb 2015
Trage internet verbinding Snelheid : 1 18 dec 2014
Advertentie