obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Geen internet op Vista laptop
erwin_smith
Sinds gisteren heb ik na een verhuizing weer internet. We hebben een nieuwe van tele2 gekregen (technicolor). Inloggen met een Windows7 systeem is geen probleem en kan ik ook gewoon internetten. Nu heeft mijn vrouw een Vista laptop en wanneer ik inlog kan ik een security code ingeven. Ik krijg netjes een ip adres (ipv4 en ipv6) maar toch heb ik alleen maar lokale verbinding. Pingen naar de modem/router lukt niet dan zegt deze de doelhost is niet bereikbaar. Is er een instelling in de modem die ik moet veranderen?
 
abmg
Ik zou eerst kijken bij de netwerkinstellingen van de laptop of de netwerkadapter misschien vaste instellingen, of resten daarvan, heeft. Hoe dat in Vista heet weet ik zo niet, maar hij moet alle instellingen van de DHCP server (router/modem) krijgen; ook de adressen van de DNS servers.

Dan kun je ook nog naar de kabel kijken, of is het draadloos? Probeer het dan eens met een gewoon netwerkkabeltje, geen crosskabel. Dat zat vroeger aan het Alice modem, meen ik.
 
erwin_smith
Het gaat hier om draadloos, via netwerk kabel werkt het. De instellingen staan op automatisch. Via ipconfig zie ik ook dat hij een ip address heeft.
 
abmg
ik doe maar een gok:
de software/drivers van de wifi adapter van de laptop zijn misschien verouderd of de adapter is niet compatibel met het modem. Mogelijk moet in het modem een ander wifi protocol ingesteld worden?

Als dat kan kun je dat uitproberen. dat zal dan wel langzamer internet zijn. Oudere protocollen zijn 802.11a en 802.11b.
 
cornfed

Quote

erwin_smith schreef:

Sinds gisteren heb ik na een verhuizing weer internet. We hebben een nieuwe van tele2 gekregen (technicolor). Inloggen met een Windows7 systeem is geen probleem en kan ik ook gewoon internetten. Nu heeft mijn vrouw een Vista laptop en wanneer ik inlog kan ik een security code ingeven. Ik krijg netjes een ip adres (ipv4 en ipv6) maar toch heb ik alleen maar lokale verbinding. Pingen naar de modem/router lukt niet dan zegt deze de doelhost is niet bereikbaar. Is er een instelling in de modem die ik moet veranderen?


Als de laptop via WIFI verbonden is met de Technicolor, doe dan het commando " ipconfig /all " intikken in de DOS box.
Die output moet je copy/pasten naar een bericht hier.
Wellicht brengt dit meer licht in de duisternis...
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen internet op Vista laptop', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Internet ineens te traag voor tv Snelheid : 2 09 jan 2016
Savonds traag internet Snelheid : 8 04 jan 2016
Opeens geen verbinding meer met Linux Live CD Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 37 21 okt 2015
Advertentie