obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
poort 5566 gesloten op davolink201
marchello
Heb een open poort 5566 nodig voor cardsharing op mijn dreambox (satelietontvanger) de satelietontvanger staat goed ingesteld. Hebben we getest bij een ander maar bij mij wil het niet. niet met nat niet met dmz. Zie wel andere poorten open staan als ik met grc.com de poorten onderzoek maar poort 5566 lijkt gesloten. Weet iemand nog een optie of is enkel het overstappen naar een andere provider de remedie? Heb op het forum van alles gelezen over poortproblemen maar niets over deze poort
Marcel
 
cornfed
Je moet eerst eens een fabrieksreset proberen (via INIT knop achterop) en dan hem weer configureren.
De firmware bokt soms bij het poorten openen.

 
marchello
heeft helaas niet mogen baten
 
cornfed
Weet je zeker dat de poort dicht is?
Hoe heb je precies de boel opgezet/geconfigureerd?

Ik heb ook een Dreambox met een server en bij mij werkte het prima.
Ik gebruik wel poort 12000.
 
marchello
eerst geprobeerd met vitual server ip adres van de DB poort 5566 en zowel udp als tcp geprobeerd
daarna met port triggering de poorten open.
werkte allemaal niet vervolgens met dmz naar de DB laten verwijzen. Met de website grc.com poort 5566 laten triggeren en die zegt dat deze gesloten is. De DB staat dan met Gbox aan. Bij diegene die de server heeft staan werkt het allemaal wel dus de DB staat goed ingesteld. Oja heb ook nog een dynDNS geval. i sook nagekeken en goed bevonden. Ik zal eens vragen of we poort 12000 kunnen proberen.
thanks
Marcel
 
cornfed
Bij werkt het via CCcam. Ik weet niet of die poort mogelijk is bij Gbox.

Bij mij ziet grc.com ook een gesloten poort, hoewel die wel open is.
Zulke site's kunnen niet weten welke services achter een poort zitten.
Behalve dan de standaard services achter standaard poorten.
Ik denk niet dat grc.com extra een gbox server achter de hand heeft voor testdoeleinden.
Dus er zal nooit een antwoord komen bij zulke poort testen.


 
Bill
Als je poorten opent en ziet dat ze toch gesloten zijn dan is dat vaak doordat het programma dat van die poorten gebruik maakt niet geactiveerd is.

Dus testen en dan ook het betreffende programma openen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'poort 5566 gesloten op davolink201', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
waarom is de wan poort op de 20 mbit modem wel beschikbaar en op de 40 mbit niet? Algemeen : 2 14 sep 2015
usb poort Aminet530 Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 3 22 sep 2014
poort openen voor xbox360 Algemeen : 14 10 mrt 2013
Poort open zetten voor camera voor extern erop te kijken Algemeen : 6 23 jan 2013
Poort open in mijn router Algemeen : 2 11 sep 2012
Advertentie