Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
poort 5566 gesloten op davolink201
|
|
marchello |
Geplaatst op 01 January 2009, 13:29
|
Activiteit Berichten: 3 Lid sinds: 24 Mar 2007 |
Heb een open poort 5566 nodig voor cardsharing op mijn dreambox (satelietontvanger) de satelietontvanger staat goed ingesteld. Hebben we getest bij een ander maar bij mij wil het niet. niet met nat niet met dmz. Zie wel andere poorten open staan als ik met grc.com de poorten onderzoek maar poort 5566 lijkt gesloten. Weet iemand nog een optie of is enkel het overstappen naar een andere provider de remedie? Heb op het forum van alles gelezen over poortproblemen maar niets over deze poort Marcel |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 02 January 2009, 16:37
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Je moet eerst eens een fabrieksreset proberen (via INIT knop achterop) en dan hem weer configureren. De firmware bokt soms bij het poorten openen. |
|
|
marchello |
Geplaatst op 03 January 2009, 10:06
|
heeft helaas niet mogen baten |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 03 January 2009, 11:28
|
Weet je zeker dat de poort dicht is? Hoe heb je precies de boel opgezet/geconfigureerd? Ik heb ook een Dreambox met een server en bij mij werkte het prima. Ik gebruik wel poort 12000. |
|
|
marchello |
Geplaatst op 03 January 2009, 11:52
|
eerst geprobeerd met vitual server ip adres van de DB poort 5566 en zowel udp als tcp geprobeerd daarna met port triggering de poorten open. werkte allemaal niet vervolgens met dmz naar de DB laten verwijzen. Met de website grc.com poort 5566 laten triggeren en die zegt dat deze gesloten is. De DB staat dan met Gbox aan. Bij diegene die de server heeft staan werkt het allemaal wel dus de DB staat goed ingesteld. Oja heb ook nog een dynDNS geval. i sook nagekeken en goed bevonden. Ik zal eens vragen of we poort 12000 kunnen proberen. thanks Marcel |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 03 January 2009, 14:25
|
Bij werkt het via CCcam. Ik weet niet of die poort mogelijk is bij Gbox. Bij mij ziet grc.com ook een gesloten poort, hoewel die wel open is. Zulke site's kunnen niet weten welke services achter een poort zitten. Behalve dan de standaard services achter standaard poorten. Ik denk niet dat grc.com extra een gbox server achter de hand heeft voor testdoeleinden. Dus er zal nooit een antwoord komen bij zulke poort testen. |
|
|
Bill |
Geplaatst op 03 January 2009, 17:39
|
Superbeheerder » In the cloud » 3e wolk » Internet < 50Mb VDSL » Comtrend VDSL » Asus RT-AC87U » Pluspakket » Amino A532 HDR Berichten: 916 Lid sinds: 20 Jul 2006 |
Als je poorten opent en ziet dat ze toch gesloten zijn dan is dat vaak doordat het programma dat van die poorten gebruik maakt niet geactiveerd is. Dus testen en dan ook het betreffende programma openen. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'poort 5566 gesloten op davolink201', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
waarom is de wan poort op de 20 mbit modem wel beschikbaar en op de 40 mbit niet? | Algemeen | : 2 | 14 Sep 2015 |
usb poort Aminet530 | Settop boxen / digitale ontvangers IPTV | : 3 | 22 Sep 2014 |
poort openen voor xbox360 | Algemeen | : 14 | 10 Mar 2013 |
Poort open zetten voor camera voor extern erop te kijken | Algemeen | : 6 | 23 Jan 2013 |
Poort open in mijn router | Algemeen | : 2 | 11 Sep 2012 |
Advertentie