Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
Openen webpagina's traag of er volgt foutmelding
|
|
vecht049 |
Geplaatst op 02 December 2009, 18:54
|
Activiteit Berichten: 14 Lid sinds: 01 Dec 2009 |
Ook heb heb problemen met LinkedIn maar ook met werk.nl mijnMenzis.nl Vitens.nl allemaal belangrijke websites. De helpdesk van Tele2 blijft het herhalen dat het probleem buiten het domein van Tele2 ligt. Dat zinnetje hebben ze blijkbaar op een papiertje staan. Maak ik gebruik van een andere provider met een labtop die ik ook hier thuis gebruik dan lukt het zonder probleem. En toch maar blijven herhalen dat het niet aan Tele2 ligt. De helpdesk is zeer vriendelijk maar je hebt er dus niets aan.
Gewijzigd door vecht049 op 02 December 2009, 18:54 |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 02 December 2009, 19:48
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Mijn theorie tot nu toe: Als wilt inloggen wordt automatisch een beveiligde verbinding opgezet. Je kan dat zien aan het beveiligingscertificaat. Daar gaat het mis. De site kan jouw alleen identificeren aan je ip adres. Of je moet nog ergens een cookie op je pc hebben staan. Er wordt dus gecheckt op ip basis of je te vertrouwen bent. Blijkbaar vinden ze dat niet. De verbinding wordt geweigerd. Daar kan je zelf niet veel aan doen. En daarom werkt het via een andere verbinding het wel. Je logt in met een andere ip adres. Gewijzigd door cornfed op 02 December 2009, 19:50 |
|
|
vecht049 |
Geplaatst op 02 December 2009, 20:04
|
LinkedIn: Een aantal functies werkt wel. Een enkele hapering kan ik omzeilen. Vandaag stuurde ik iemand een bericht als test. Leek niet te lukken. Bericht bleek wel aangekomen. Bij Werk.nl kan ik niet inloggen. Dat ligt niet aan een foute inlogcode want daar krijg je dan een notificatie van. Ga ik dan naar die andere lokatie=provider. Dan ligt werk.nl er net weer uit voor onderhoud. Dat hebben ze ook nog eens behoorlijk vaak. Vitens: Het formulier om je meterstand op te geven werkt niet. Hij begint dan weer tot een time out te laden. Ik kan me niet voorstellen dat dat een fout van Vitens is daarvoor is het formulier te eenvoudig. Ik ga dit probleem binnenkort aan de grote klok hangen. Ik heb gezien dat hier ook werknemers van Tele2 rondkijken. Laat Tele2 hier notie van nemen. |
|
|
roeland |
Geplaatst op 02 December 2009, 20:54
|
Activiteit Berichten: 3 Lid sinds: 22 Nov 2009 |
KLK.com: Het zoeken naar een vlucht werkt niet. |
|
|
louisverhagen |
Geplaatst op 02 December 2009, 22:03
|
Activiteit Berichten: 11 Lid sinds: 05 Oct 2008 |
Beste cornfed Bedankt voor het meedenken, maar helaas ga ik een gat in je theorie schieten. Als ik met mijn laptop via tele2 naar Linkedin ga dan kan wel op de hoofdpagina komen maar daarna niet verder. Log ik nu in met dezelfde laptop via vpn op mijn werk in. Krijg ik dus een nieuw ip adres. Dan ga ik via mijn werkgever het internet op (niet via tele2). Blijft dezelfde cookie staan en ga ik dan weer naar linkedin. Voila kan ik overal bij. Log ik weer uit en ga ik weer met tele2. Weer problemen. Nu zou dat ook aan de pc liggen. Ik heb op 5 verschillende pc geprobeerd bij ons thuis, van oude windows97 t/m windows 7 machines. Overal het zelfde probleem. Die windows 7 machine is trouwens pas 1 week oud. Verschillende brouwers geprobeerd (internet explorer (diverse nummers), firefox, chrome en opera). Allemaal het zelfde probleem via tele2. Via een ander netwerk (b.v. een opennetwerk in de buurt of via mijn werk), geen enkel probleem om met linkedin te werken. Oja ik heb ook twee weken geleden ook Umbutu geinstaleerd en je raad het al linkedin werkt niet. Nu zal het best kunnen zijn dat het aan mij ligt en niet aan tele2. Daarom ga ik ook een experiment aan en naar een andere provider overstappen (als het niet heel snel is opgelost). Louis |
|
|
louisverhagen |
Geplaatst op 02 December 2009, 22:08
|
Ik vergeet te vermelden dat ik uiteraard de cookies ook heb verwijderd als experiment in de diverse browsers louis |
|
|
franks |
Geplaatst op 03 December 2009, 06:56
|
Activiteit Berichten: 14 Lid sinds: 08 Nov 2009 |
Laten we eerst het probleem vaststellen voordat we naar een oplossing zoeken. Als ik alles in dit forum lees, en afga op mijn eigen ervaringen, zijn we het dan eens met deze omschrijving van het probleem? Sommige bezoekers met een Tele2 IP adres komen op de website www.linkedin.com niet verder dan de homepage. Als je het mij vraagt ligt dan de oorzaak van het probleem aan de software van de website die kennelijk moeite heeft met sommige IP adressen. Mogelijk is er iets met de beveliging van deze website; Zouden we niet veel beter met Linkedin kunnen gaan communiceren? Heeft iemand een emailadres van Linkedin voor problemen? |
|
|
vecht049 |
Geplaatst op 03 December 2009, 08:26
|
Tele2 meldde me zelf dat ze al contact opgenomen hebben met LinkedIn. Maar er zijn meer sites met 'Tele2-problemen'. Daar En, zoals gezegd, met dezelfde laptop bij een andere provider is er geen probleem. |
|
|
roeland |
Geplaatst op 03 December 2009, 08:27
|
Activiteit Berichten: 3 Lid sinds: 22 Nov 2009 |
Mensen let op: "frank" werkt voor Tele2!!! Verschillende mensen (waaronder ik) hebben al geconstateerd dat de sites wel bereikbaar zijn door dezelfde laptop te verbinden met de wifi-router van een andere provider. Het probleem is enkele maanden geleden van de ene op de andere dag ontstaan nadat Tele2 aanpassingen moet hebben gemaakt aan het netwerk. Vermoedelijk moeten de routers thuis worden vervangen, maar dat gaat Tele2 veel werk en geld kosten. |
|
|
louisverhagen |
Geplaatst op 03 December 2009, 09:11
|
Franks, als je deze thread een beetje volgt is het dus niet alleen Linkedin. Alleen bij deze site is het overduidelijk. Zijn er gebruikers via Tele2 die wel goed over de LinkedIn site kunnen dwalen? Als dat zo is ben ik benieuwd naar hun modem, DNS servers en eventuele andere instellingen. Ik vraag me dus af of het iets met de DNS servers te maken heeft. Misschien moet ik eens een vraag via de "computable" stellen wie nog meer last heeft van Linkedin site en welke provider ze zitten? Als de problemen blijven ga ik in de kerstvakantie over ga naar "Online" €25 /maand voor 20Mb/s en telefoon. Louis |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Openen webpagina's traag of er volgt foutmelding', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Poorten openen voor de Xbox & Playstation | Helpdesk | : 76 | 22 Feb 2017 |
"Handleiding" Poorten openen in TG789BVN | Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen | : 3 | 26 Jan 2016 |
Internet ineens te traag voor tv | Snelheid | : 2 | 09 Jan 2016 |
Savonds traag internet | Snelheid | : 8 | 04 Jan 2016 |
Veel stiringen en traag internet Tele2 | Klacht over Tele2 | : 5 | 10 Sep 2015 |
Advertentie