obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Inloggen international card services
Killkenny
Hallo, ik kon al enige tijd niet meer inloggen op het account van mijn ANWB-creditcard bij ICS.
De servicedienst vertelde mij dat ze hier meer problemen mee hadden en ik moest mijn diverse gegevens bij hen achterlaten.
Drie weken later belden ze mij met de mededeling dat het aan mijn tele2 modem lag, ik diende deze te resetten.
Nu draait alles lekker bij mij, dus heb ik hier niet zo veel zin in ( instellingen en beveiliging opnieuw instellen etc ).
Nu lijkt mij dat als ik alles weer opnieuw instel, dat het inloggen nog steeds niet mogelijk is, er verandert immers niets? Of zie ik dit niet goed ?


Grtz, Jack
 
rowdy
Ik heb heel veel ervaring op het gebied van website en techniek en ik zie niet hoe een modem/router verantwoordelijk zou kunnen zijn voor zoiets.
Hooguit zou het natuurlijk door instellingen zoals webfiltering op een modem/router kunnen komen, maar deze opties ontbreken geheel op het Tele2 modem, toegang tot internet is ook onbeperkt.
En áls er al een probleem zou zijn met Tele2 modems, wat theoretisch zou kunnen, dan lijkt het me nog sterker dat dat op te lossen is door een reset. Misschien kunnen ze de technische achtergrond eens geven waarom zij dit denken? Dan kunnen we beter beoordelen of dat hout snijdt. Mocht er inderdaad wel een probleem zijn met het modem en sommige sites, dan is het natuurlijk zaak dat Tele2 hiervan op de hoogte wordt gebracht zodat er een oplossing kan worden gevonden. Maar het lijkt me erg onwaarschijnlijk allemaal.

Het is waarschijnlijker dat het probleem veroorzaakt wordt door een van de volgende dingen:

* Personal Firewall
Zoals zone-alarm, maar ook de meeste virusscanners bieden tegenwoordig zoiets. Deze filteren allemaal webverkeer en het is goed mogelijk dat deze roet in het eten gooit. Je zou deze eens geheel uit kunnen zetten, als je dit geinstalleerd hebt

* Site is niet compatible met browser
Het kan zijn dat je net hebt bijgewerkt naar Internet Explorer 8 bijvoorbeeld en dat deze site het daarin niet goed doet. Downloadt eens Opera of FireFox (beide gratis) en probeer het daar eens mee

* Een ander probleem in de computer
Leen eens een laptop van de buurman, sluit die aan op jouw draadloze netwerk en probeer de site nogmaals. Werkt het dan wel, dan kun je de modem als oorzaak uitsluiten. Werkt het dan nog niet, dan kan de modem de oorzaak zijn, maar is het natuurlijk ook goed mogelijk dat beide computers bijvoorbeeld dezelfde virusscanner of ander programma geinstalleerd hebben wat voor de fout zorgt.
Om dat verder uit te sluiten, ga je met de buurmans laptop terug naar de buurman die geen Tele2 internet-abo heeft. Sluit de laptop terug aan op zijn draadloos en probeer het nogmaals. Werkt het nu wel, dan is de oorzaak dus blijkbaar echt het Tele2 modem. Werkt het dan nog niet, dan is er ofwel op zijn PC ook hetzelfde mis als op die van jou, ofwel het volgende is er aan de hand:

* De website zit niet goed inelkaar
Dit is misschien nog het meest voorkomend, er zit simpel een bug in de website. Heeft de helpdesk namelijk geprobeerd daadwerkelijk in te loggen met jouw gebruikersnaam en wachtwoord? En lukte dat wel? Waarschijnlijk hebben zij dat niet gedaan, maar meer generieke tests uitgevoerd. Problemen/bugs gerelateerd aan een useraccount komen erg vaak voor, is mijn ervaring en zijn altijd lastig op te lossen.

Met bovenstaande stappen moet het voor 100% mogelijk zijn te isoleren of het probleem in jouw computer, jouw modem of de website (jouw account) zit. Hiermee heb je dan een goed verhaal naar de leverancier toe voor een oplossing.
 
Killkenny
Hallo Rowdy, vond het ook al een vreemd advies, helaas heb ik ze niet zelf aan de telefoon gehad, maar werd mijn vrouw door hen gebeld.
De opties die jij aangeeft heb ik alle al geprobeerd : laptop en pc, explorer en firefox.

Vreemd genoeg kan ik op al mij andere "bank" accounts wel inloggen, dus ik neem aan dat het probleem toch echt bij hen ligt.
Vanaf nu maar weer een papieren overzicht gevraagd, wel zo betrouwbaar.


Gr. Jack
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Inloggen international card services', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
International FreePhone Klacht over Tele2 : 11 10 nov 2011
Kan niet inloggen op Tele2 Webmail - Android Galaxy Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 4 03 feb 2011
Inloggen decoder Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 9 25 jan 2011
vanaf werk inloggen op pc thuis DV201AM Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 7 09 dec 2010
Inloggen Mijn Tele2 Algemeen : 9 24 feb 2010
Advertentie