obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Poorten forwarden t.b.v. Nas Server.
Gideon
Beste forum collega,

Sinds een kleine week heb ik een eigen NAS server geïnstalleerd: http://www.qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=136

Daarbij ben ik met met het internet verbonden met Tele2.

De Qnap is rechtstreeks verbinden (draad) met de tele2 router.

Binnenshuis is de server prima te benaderen. De Server biedt mij tevens de mogelijkheid personen van buitenaf van dienst te zijn. Om dit te configureren ben ik druk geweest met het instellen van de poorten in de router. Dit is mij niet gelukt. Ik ben gaan zoeken en kwam op dit forum en ben geinformeerd over het volgende bericht:
http://tele2.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=1079

Exact een kopie van mijn situatie. Mooi! Probleem opgelost zou je denken. Mooi niet.

Alle beschreven stappen heel nauwkeurig doorlopen. Ik blijf hoe dan ook op mijn router terecht komen wanneer ik mijn externe Ip gebruik... best frustrerend om te weten dat het kan en dat het niet lukt!

ter verduidelijking staat in de bijlage een print screen opgenomen van mijn instellingen in de router...

Wie wil/kan mij helpen?

Ik hoor het heel graag!

alvast bedankt!

Gr. Gideon
Gideon voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
cornfed
Ten eerste.
Je port forward werkt prima. Ik krijg een FTP inlogscherm van de Qnap. Dus dat werkt.

Ten tweede.
Je hebt last van een bekend probleem van de router.
Hij ondersteunt geen NAT Loopback.
Je kan dus niet op je eigen verbinding van buiten af inloggen op je eigen netwerk.
Je zal altijd terechtkomen bij de router zelf.

Je kan alleen via buitenom testen.
Je doet dat met een proxy server.
Je moet Googlen naar publieke proxy servers die ook FTP ondersteunen.



Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Gideon
Bedankt!

De situatie is mij geheel duidelijk!

M.v.g. Gideon
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Poorten forwarden t.b.v. Nas Server.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Comtrend VI-3223 poorten open zetten Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 06 dec 2017
Poorten openen voor de Xbox & Playstation Helpdesk : 76 22 feb 2017
Poorten open zetten Helpdesk : 2 11 jan 2017
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 17 jul 2016
"Handleiding" Poorten openen in TG789BVN Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 jan 2016
Advertentie