obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
storing: beperkte verbinding
yellowflag75
Hallo

ik heb de afgelopen dagen een storing waardoor ik niet kan internetten en niet bij mijn andere apparatuur kan wat in hetzelfde domein zit. De foutmelding die ik krijg is steeds:'Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden' . Als ik herstellen klik, lost dat niets op.

ik heb een modem van Tele2 wat ik al zeker 6 jaar gebruik. Ik heb ook bellen van Tele2, maar geen televisie. Op het modem zit bekabeld mijn mediaplayer op de begane grond, mijn computer op de eerste verdieping via een switch en via die switch op de tweede verdieping een NAS van Dlink. Via wireless mijn laptop en onze mobieltjes. Eerder deed alles het wel in deze configuratie, maar van de een op de andere moment niet meer. Ook het bellen geeft soms een blikken vervorming, tot onverstaanbaar toe.

Het probleem is dus dat ik geen verbinding kan krijgen via mijn mediaplayer met de Nas of met de pc en vica versa. Als ik mijn laptop wireless uitzet en bekabeld in de modem druk, op welke poort dan ook, krijg ik weer de melding beperkte verbinding. Pingen van alle apparaten als ze bekabeld zijn werkt ook niet. Ik kan ook de router niet benaderen via de adresbalk van IE of FF

Het wireless werkt wel goed, hetzij dan alleen internet en geen contact met de rest van de apparaten.

Ik heb contact gehad met tele2, waarna natuurlijk een aantal checks volgde; stekker dr uit en dr in, poort wisselen, pingen, rechtstreeks aansluiten laptop op modem, firewall uitzetten, checken ipv4 automatische ip-adres verkrijgen, LAN apparaat uit en ingeschakeld zonder foutmeldingen enz. Een half uur later heeft de betrokken tele2 medewerker besloten een nieuw modem op te sturen, maar hij verwacht dat het daar niet aan ligt...Nu ben ik aan het wachten op dat modem, maar is er echt niets wat ikzelf ondertussen kan oplossen, hebben jullie een idee?


Hoe weinig je tegenwoordig nog kan op je vaste pc zonder internet....

bedankt alvast!
met vriendelijke groet

Ronald Willemsen
 
cornfed
De standaard testen heb je gedaan.
Als je via de switch van de router, je aangesloten apparatuur nog niet eens kan pingen, is het ook waarschijnlijk dat de router kapot is.
Afwachten op de vervangende router dus.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
yellowflag75
Hallo

gelukkig is mijn router vandaag aangekomen: aangesloten, wireless geconfigureerd, Nas server herstart en álles doet het weer! Dus toch echt wel kapot geweest!

Bedankt voor de aandacht.

groeten

Ronald Willemsen
 
cornfed
Bedankt voor de feedback!

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'storing: beperkte verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Airport verbinding verbreekt steeds Algemeen : 1 13 apr 2020
VPN verbinding Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 01 mrt 2016
storing mail Algemeen : 2 09 feb 2016
Opeens geen verbinding meer met Linux Live CD Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 37 21 okt 2015
Trage internet verbinding Snelheid : 1 18 dec 2014
Advertentie