obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Geen internet meer na beveiligen draadloos netwerk
John Sanders
Geen internet-verbinding meer na poging tot beveiligen draadloos netwerk.

Ik heb nu ongeveer 1,5 week draadloos adsl-internet via Tele2.
Over de opstartproblemen wil ik het hier liever niet hebben, die zijn uiteindelijk verholpen.
Recent is echter gebleken dat mijn netwerk niet beveiligd was.
Een behulpzaam medewerker van de Tele2-Helpdesk heeft mij aanwijzingen gegeven hoe ik dat kan instellen.
Na het uitvoeren van deze aanwijzingen bleek ik plotseling helemaal geen internetverbinding meer te hebben.
Daarna heb ik de helpdesk opnieuw gebeld en omdat zij dit probleem niet kunnen oplossen word ik nu geadviseerd om niet verder draadloos maar via een netwerkkabel te gaan internetten.

Lost Tele2 zo alle problemen op?
Ik heb toch niet voor niets gekozen voor een draadloos netwerk?

Gisteren heb ik nog 2 uur aan de telefoon gehangen om dit probleem op te lossen, maar helaas, ook de technici van Tele 2 komen er niet uit!

Wie o wie heeft vergelijkbare problemen en kan mij wel verder helpen?
Wie kan mij vertellen of ik op basis hiervan mijn zojuist afgesloten abonnement kan opzeggen in verband met het niet nakomen van verplichtingen door Tele?
 
Bill
Beste John, op het moment dat je je WiFi signaal beveiligt is je WiFi verbinding verbroken.

Je moet dan opnieuw verbinding maken. Als het goed is kun je nog steeds in de lijst van beschikbare draadloze verbindingen je eigen modem zien. Als je daarmee een verbinding probeert te maken dan zal er om een wachtwoord of key gevraagd worden.

Is iets van bovenstaande herkenbaar?

Wat voor besturingssyteem gebruik je?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
loudness
heb je vista deze heeft namelijk een probleem met het netwerk
op het moment dat je je tele2 modem gaat beveiligen voor draadloos internet herkend vista je modem niet meer .
De oplossong is het volgende.
sluit je pc bekabeld aan ga dan naar het modem met 192.168.1.1 log in met user user
ga dan naar beveiligen kies zet deze op enabled en kies voor 64 of 128 bits
voer dan je veiligheidcode in en save deze.
ga dan naar willeres en verander je modem naam bij SSID en save deze.
nu herkend vista je modem wel
Het probleem zit hem in het feit dat je een bestaande naam van het modem gaat beveiligen hiet heeft vista een probleem mee.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen internet meer na beveiligen draadloos netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 jan 2017
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
Advertentie