Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
Flucturende verbinding
|
|
Giellie |
Geplaatst op 28 October 2010, 00:06
|
Activiteit Berichten: 11 Lid sinds: 26 Oct 2010 |
Hallo, Op dit moment heb ik Tv+bellen+internet 20Mb en vanaf midden Maart doet zich bij mij het volgende voort: bellen-> zeer veel ruis, zware echo, uitval internet-> zeer traag, langzaam downloaden, geen verbinding tv-> blokjes in beeld, stilstaand beeld+geluid, geen beeld Met uitzondering van eind Augustus begin September: geen van bovenstaande Tijdens meerdere gesprekken met de Technische Dienst van klantenservice bleek mijn (huidige) dwnld snelheid te variëren van 6-2 Mbps, terwijl begin Maart nog een snelheid van gemiddeld 12Mbps (max. vanaf wijkcentrale) terug te vinden was. Uit navraag met klantenservice bleek ik 'ruis' op de verbinding te hebben. Na bezoek door een kpn monteur stelde deze vast dat er een omsteekverzoek door T2 gedaan moest worden bij kpn lijnbeheer om de verbinding stabiel te krijgen. Zijn er misschien mensen die weten wat een en ander met elkaar te maken heeft en of een zgnd omsteekverzoek wat aan deze situatie kan veranderen? |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 28 October 2010, 00:21
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Je snelheid is te laag om fatsoenlijk tv te kunnen kijken. Eén tv stream zit al op gemiddeld 5 Mbit. Als dan ook nog de verbinding onstabiel is, kan je tv kijken of internetten gerust vergeten. Bij een omsteekverzoek wordt aan KPN verzocht je op een andere telefoonlijn te zetten. Dus dat er een andere kabel gebruikt wordt tussen de telefooncentrale en je huis. Blijkbaar is men van mening dat je huidige kabel te slecht is om er diensten op aan te bieden. Daar moet KPN wel toestemming voor geven, want zij zijn de eigenaar van die lijnen. En ze doen het ook niet gratis! Gewijzigd door cornfed op 28 October 2010, 00:23 |
|
|
Multitasker |
Geplaatst op 13 November 2010, 15:08
|
Activiteit Berichten: 18 Lid sinds: 13 Nov 2010 |
Een omsteek verzoek helpt zelden bij deze storingen, tenzij het nooit goed heeft gewerkt alhoewel ik een brakke lijn als oorzaak niet uitsluit. (om het storingstraject zo snel mogelijk en monteurskostenvrij te laten verlopen raad ik aan eerst het onderstaande goed te checken voordat je met Tele2 belt) Mogelijke oorzaken: Klant verantwoordelijkheid: - De locatie van het modem is onjuist* (te lange kabel of veel elektromagnetische straling in de buurt) - De bekabeling vanaf het IS/RA punt tot aan het modem is onjuist (defect of te lang, splitter aangesloten, kroonsteentjes gebruikt, defect aansluitdoosje) - De stekkers (vierpin telefoonstekker of overige ministekkeraansluitingen) zijn defect - De stroomtoevoer levert pieken of dalen het modem waardoor niet goed functioneert. *)Let op dat je je modem aansluit op je IS/RA punt, met 1 kabel (< 2m) waarvan je zeker weet dat ie het doet. De fout wordt vaak gemaakt dat er vanuit de meterkast of kruipruimte een kabel van enkele meters naar een contactpunt in de woonkamer loopt, vergis je hier niet in! Tele2 verantwoordelijkheid (bellen met Tele2): - Centralekast, kaart of poort of kabel in wijkcentrale defect - Modem of adapter defect KPN verantwoordelijkheid (hiervoor moet je ook bellen met Tele2): - Problemen in het KPN gedeelte van de centrale (Hoofdverdeler, patchkasten, kruisdraden) - Problemen in de straatverdeler van KPN - Problemen in een verdeelkast in je portiek (indien van toepassing) - Problemen met de lijn zelf - Problemen met je IS/RA punt (=hoofdaansluiting). (in sommige gevallen worden reparaties aan dit punt wel bij de bewoner in rekening gebracht, bijvoorbeeld als het punt in de meterkast is gesloopt. De kosten hiervan kunnen erg hoog oplopen!) Gewijzigd door Multitasker op 13 November 2010, 15:12 |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 13 November 2010, 16:50
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Gesproken als een ware medewerker technische dienst...
Gewijzigd door cornfed op 13 November 2010, 17:05 |
|
|
Multitasker |
Geplaatst op 14 November 2010, 10:27
|
Activiteit Berichten: 18 Lid sinds: 13 Nov 2010 |
Tja, zo is het nou eenmaal, zo gaat het. En dat bij elke provider, jammer he? |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Flucturende verbinding', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Airport verbinding verbreekt steeds | Algemeen | : 1 | 13 Apr 2020 |
VPN verbinding | Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen | : 2 | 01 Mar 2016 |
Opeens geen verbinding meer met Linux Live CD | Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen | : 37 | 21 Oct 2015 |
Trage internet verbinding | Snelheid | : 1 | 18 Dec 2014 |
wifi verbinding op mij LG lukt maar niet | Algemeen | : 2 | 12 Sep 2014 |
Advertentie