Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
ADSL link storing Amsterdam
|
|
thespriteman |
Geplaatst op 04 November 2010, 19:46
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 04 Nov 2010 |
vanmiddag rond 16:30 viel zomaar mijn internet verbinding weg, bij inloggen op de DSL modem / router (Davolink) bleek dat de ADSL Link Status op Failed te staan. na een softreset en een harde reset toch maar eens gebeld met Tele2, en na dik een kwartier aan de telefoon gehangen te hebben met een helpdesk medewerker (die druk aan het werk was terwijl zijn collega's de meeste ranzige verhalen op de achtergrond aan het vertellen waren ) kwam de Helpdesk medewerker er achter dat er iets met de ADSL link aan de hand moet zijn bij mij thuis. maar dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk. en wel om de volgende redenen: 1: er is in huis niets veranderd tussen het moment van goed doen, naar niet meer doen. 2: aansluitingen en bekabeling samen met Helpdesk medewerker gecontroleerd en geen aansluit fouten kunnen vinden. nu kan er pas voor volgende week maandag een monteur gestuurd worden, waarbij Tele2 er vanuit gaat dat het bij mij in huis zit en als er dan blijkt dat het inderdaad een probleem van me zelf is ik ook nog de kosten moet betalen tijdens het aansluiten van me ADSL een paar maanden terug had ik ook zo'n probleem, toen bleek dat er in de wijkcentrale vergeten was om mijn ADSL door te zetten. maar ook toen werd mij verteld dat het mogelijk bij mij in huis zou kunnen zitten. is er een manier om vast te stellen of er wel degelijk ADSL op de lijn staat? (met simpele apparatuur / middelen?) |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 04 November 2010, 21:39
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Alleen via een modem laat zich vaststellen of er een ADSL signaal op de lijn is. Je kan ook een ander modem daarvoor gebruiken. Als het DSL lampje gaat branden, is er een signaal. Maar ik vermoed dat er is mis is met je lijn en niet met het modem. |
|
|
thespriteman |
Geplaatst op 05 November 2010, 05:54
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 04 Nov 2010 |
Ja dat vermoeden heb ik dus ook, en nu vind ik het dus zonde dat ik tot woensdag moet wachten om dat te bevestigen en er dan pas een (andere) monteur op pad gestuurd moet worden om de lijn na te lopen. is er iets wat ik kan doen om dit proces te versnellen / ondersteunen? |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 05 November 2010, 11:25
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Nee, niets. Behalve misschien directielid worden bij Tele2.. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ADSL link storing Amsterdam', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Tele2 adsl en eigen modem | Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen | : 8 | 24 Feb 2016 |
VDSL Snelheden in Amsterdam postcode gebied 1091 | Klacht over Tele2 | : 1 | 20 Feb 2016 |
storing mail | Algemeen | : 2 | 09 Feb 2016 |
Storing:tv,internet en telefonie vanaf 08-12-2013 | Storing | : 1 | 09 Dec 2013 |
ADSL traag Usenet download | Snelheid | : 3 | 29 Oct 2013 |
Advertentie