obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Internet tot 50 Mbit/s via VDSL, voorheen Fiberspeed via VDSL tot 60 Mb/s
 Onderwerp afdrukken
Comtrend VDSL instability
Winter
Hey there guys,

I'm experiencing very annoying problems with my Comtrend modem from Tele2.
It likes to disconnects and lose DSL connection, especially when using uTorrent or JDownloader for a longer period of time.
Disabling wifi n or whatever doesn't help. I don't even know what firmware I'm using, the main menu looks quite BASIC.

I'm using default settings for my modem, haven't changed the SSID or password, etc.

1. Is it possible to get the internal password, so I might use another modem?
2. How can I make the modem more stable, I've got connected 4 laptops + PS3 and TV Sony Bravia
 
cornfed
Answers:

1. No. A firmware update is initiated when you hook up the modem for the first time.
After that its impossible to retrieve a network or admin password.

2. Most modems don't like torrents. It overloads their memory en CPU.
When you disable all torrents, is your WIFI network stable?
I presume that all devices are connected via WIFI?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
joop hoop
zo jammer... geen antwoord.
Mijn modem is momenteel ook een beetje instabiel.
Maar officieel zou alles vanavond om 19.00 pas moeten werken, dus ik wacht het nog even af. Toch wil ik mijn ervaring met jullie delen en kijken of dit veranderd of niet.

Alles-in-1 pakket (50Mb/s)
1478699788.png

Device Info
Board ID: CT6373-1
Software Version: I431-M310TL2-C03_R11
Bootloader (CFE) Version: 1.0.37-10.1-1
VDSL Software Version: 09.07.32, 2009-07-04
Upstream (Kbps): 5975
Downstream (Kbps): 44776 (effectief haal ik maar 39Mb/s)

Het probleem tot nu toe?
De stabiliteit is niet optimaal.
De modem loopt soms vanzelf vast, maar dit gebeurd eigenlijk alleen maar als je iets doet binnen het netwerk of op internet. Dat kan zijn het binnen halen van updates, of dit forum checken. Eigenlijk van alles.

Hoe merk ik dat?
De juiste lampjes branden nog op het modem, maar van het ene op het andere moment geeft Windows aan dat er geen verbinding meer is naar internet. Windows geeft wel nog aan dat ik verbinding heb met de modem. Maar als ik een ping uitvoer naar 192.168.1.1 dan krijg ik alleen maar timeouts.
Als ik de Windows 7 probleem oplosser aanzet geeft deze aan dat het modem het probleem moet zijn. (Mijn Mac geeft precies hetzelfde aan, dus het is 4 sure geen probleem van mn computer)
Zodra ik de modem reset (stekker eruit, stekker erin) is alles weer in orde tijdelijk!

Hoe vaak gebeurd dit?
Ik dacht eerst dat het kwam door mijn NAS, XBOX360 of TV decoder, maar vandaag liep het kastje ook vast met alleen mijn PC aan (de stekkers van alle andere apparaten zitten er niet in).
Het probleem heeft geen vaste tijdsindicatie, al moet ik toegeven dat die sneller vastloopt als ik de NAS ook aanplug.
Ik heb soms een hele dag gewerkt zonder dat alles in de soep liep, ook met NAS. Maar ik heb ook al een paar keer gehad dat die 1 minuut na een reset alweer vastliep.

Wat nu?
Ik merk ook dat de modem soms automatisch alles weer hersteld (dat gebeurde vandaag voor het eerst tijdens het typen van dit bericht). Dus je hoeft niet per see de stekker eruit te trekken, maar het blijft vreemd. Ik wacht even af wat er vanavond gebeurd. Volgens de opleverings-gegevens die via mijn tele2 te bekijken zijn, staat dat vanavond 19.00 alles moet werken. Dus waarschijnlijk krijgt de modem dan pas een firmware update.
Morgen laat ik weten of de modem nieuwe firmware heeft gekregen en na een aantal dagen laat ik weten of de modem nog steeds vastloopt (en of de TV dan werkt, want die doet het nu ook nog niet).
 
cornfed
Je hoeft niet in andermans topic te posten.
Je mag gerust een eigen topic aanmaken voor je specifiek probleem.
Dan blijft alle info op één plek.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Comtrend VDSL instability', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Comtrend VI-3223 poorten open zetten Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 06 dec 2017
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 dec 2016
Fritzbox op 50MB VDSL Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 13 18 okt 2016
VDSL Snelheden in Amsterdam postcode gebied 1091 Klacht over Tele2 : 1 20 feb 2016
Advertentie