obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Geen internet op iomega home media harddrive
Lexus
Hallo cornfed,

Heb precies gedaan wat je zei. En inderdaad kan ik nu via een andere computer/modem met de WAN bij mijn HomePage.
Bedankt voor de hulp.

Mijn NAS geeft aan dat mijn PersonalCloud goed is, echter kom ik niet in mijn NAS via zo'n Cloud uitnodiging.
Ik krijg dan telkens de melding NAS is tijdelijk niet beschikbaar.
Moet ik dan de IP adressen 5.10.0.* in mijn modem zetten, of hoort die DMZ dit te doen.
Of hoort dit onderwerp ergens anders op de site?
 
cornfed
5.10.0.* ??

Heb je nog een router in je netwerk?
Want dat ip adres ligt buiten het netwerk van de Davolink/Comtrend.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Lexus
Dat is het IP adres van de Personal Cloud.
Ik begrijp uit je reactie dat dat dan niet gaat lukken.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: november 06 2011 21:58:22:
Maar heb geen router in mijn netwerk

Automatisch samengevoegd met vorige post op: november 07 2011 11:28:19:
In de onderstaande link staat uitgelegd dat de Iomega een virtuele poort maakt op de computer waar de software op geinstallareerd is om in te loggen op zo'n cloud. Het IP is dan in de 5.10.0.* range.

http://www.smallcloudbuilder.com/storage/reviews/311-iomega-home-media-network-hard-drive-cloud-edition-reviewed

Dit is dan waar ik nu tegenaan loop:

How It Works
PogoPlug devices like the Pogoplug Pro and Axentra-based products like the Seagate GoFlex Home provide primary access to their cloud resources via web-based interfaces. They also don't require that you open ports on your router or mess with dynamic DNS clients.

Iomega has taken a different approach in creating its Personal Cloud technology. The HMNHD-CE is a full-fledged NAS in its own right and doesn't require installation of any client software. Any device on a LAN that supports SMB/CIFS, can access its shares.

Iomega's personal cloud is actually a private VPN established between the HMNHD-CE and client software that must installed on a device (computer) to enable access to shares sitting on the HMNHD-CE.

When you install and run the client software, it creates a virtual Ethernet adapter on your computer, and assigns an IP address to that adapter. The client software automatically logs into a VPN gateway that is part of the HMNHD-CE and uses IP addresses in the 5.10.0.0 network.

Updated: 30 March 2011
Iomega's servers (actually TZO's) provide dyanmic IP address mapping so that the client and HMNHD-CE can find each other. Iomega provides dynamic DNS service for the Personal Cloud features. TZO provides dynamic DNS for the standard remote access feature. But since there is no web portal involved, you must open a router port (50500) so that connections coming into your HMNHD-CE sitting behind your router's firewall can be made.

Ga zelf wel even kijken of ik eruit kan komen, eventuele hulp is welkom Wink
Gewijzigd door Lexus op 07 november 2011, 11:28
 
cornfed
De cloud dienst verlangt dat er een programma op je pc is die een VPN verbinding opzet tussen je NAS en de cloud.
Dan is niet alleen noodzakelijk dat je die software installeert, maar het is ook noodzakelijk dat die software een open verbinding heeft naar je NAS en het internet.

Dus je moet in de firewall van de router poort(en) open én in je firewall van je pc.
Poort 50500 moet je dan openen, als ik het goed heb.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Lexus
Ja 50500 is dat, maar die is toch al open in het modem/router als ik het IP adres van de NAS in de DMZ-host zet? Ga ik proberen in mijn firewall van mijn pc de poorten te openen.
 
cornfed
Je hebt in de DMZ alleen je NAS staan. Voor andere apparaten geldt dat niet.

Voor je PC moet je nog apart via Virtual Servers je poort openen.
En eventueel de firewall van je PC nog instellen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Lexus
Welk IP adres moet ik dan invullen in mijn virtuele server?
 
cornfed
Het ip adres van je PC.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen internet op iomega home media harddrive', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Internet ineens te traag voor tv Snelheid : 2 09 jan 2016
Savonds traag internet Snelheid : 8 04 jan 2016
Opeens geen verbinding meer met Linux Live CD Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 37 21 okt 2015
Advertentie