obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Internet tot 50 Mbit/s via VDSL, voorheen Fiberspeed via VDSL tot 60 Mb/s
 Onderwerp afdrukken
Slechte Wifi verbinding op Comtrend modem
richardc
Hallo,

Ik heb een vraag en ik hoop dat iemand mij verder kan helpen hiermee.
Sinds enkele dagen ben ik van 20Mbit ADSL met oud versatel modem overgezet naar 50mbit met nieuw tele2 comtrend modem.
Welnu werkt dit best goed. Waar ik met de oude verbinding ongeveer 12mbit had heb ik nu bedraad tegen de 50mbit en via wifi ongeveer 35mbit.
Zie hier even een speedtest met een utp kabeltje:
2384222206

prima resultaat dus.
Ik zit net geen 700meter van de wijkcentrale hier als ik de bbned postcode check moet geloven.
ADSL2+ BBned Ethernet DSL 12Mb/1Mb
VDSL2 BBned Ethernet DSL 30Mb/6Mb

Echter nu het probleem. Ik merkt dat de wifi connectie erg afhangt van de afstand tot het modem.
Als ik in de huiskamer zit haal ik ongeveer 20 tot 35mbit maar als ik op zolder ga zitten blijft er slechts 10-15mbit nog over.
Als ik aan de comtrend antennetjes draai valt d ewifi connectie gewoon terug naar soms 4mbit! Bedroevend dus.
Ik heb houten vloeren en geen gewapende betonnen muren, dus valt mij dat wel erg tegen.

Bij het oude modem had ik slechts 12mbit, maar dat was beneden, op zolder en overal in huis altijd 12mbit.
Het signaal werd wel wat zwakker boven, maar de snelheid was altijd constant over wifi.

Daar ik alles draadloos heb (internetradio, printer etc) zou ik liever hebben dat op zolder de wifi ook gewoon goed is.

hebben meer mensen met de comtrend modem hier last van?
En zoja wat is daar aan te doen?
Of heb ik een slecht/defect modem?

Zou een wifi repeater dit probleem oplossen?
(helaas zijn die nogal duur!)

Of is er ook een andere mogelijkheid?
Ik heb nu een utp kabeltje naar zolder liggen (lag er nog) en dan haal ik tegen de 50mbit, maar ik zou toch liever de boel weer gewoon lekker draadloos hebben, werkte voor mij veel fijner namelijk.

Het modem vervangen door een ander merk is overigens geen optie, want ik heb internet en bellen, en ik heb begrepen dat ik dan met het bellen in de knoei kom.
 
cornfed
Je verhaal/klacht is helemaal logisch te verklaren en er is niet mis met de Comtrend.

Via je oud modem had je ongeveer 12 Mbit en nu heb je ook ongeveer 10-15 Mbit op zolder.
Er is dus geen groot verschil met de eerdere situatie.
Je hebt dichterbij wel goede snelheden, dus alles is zoals het moet zijn.

Als je graag sneller WIFI wilt hebben op zolder, kan je het beste gebruik maken van die netwerkkabel naar zolder.
Sluit daarop een access point aan of een WIFI router die zich laat omzetten naar access point en klaar ben je.

Heb je geen oude router rond liggen bij je?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
richardc
Dank voor het antwoord.

Probleem is echter ook dat hij via Wifi af en toe 'spontaan' verbinding verliest en de snelheid heel erg fluctueert. De ene keer heb ik via wifi zo'n 35mbit, maar de andere keer slechts 10 of zelfs nog maar 4 mbit...

Ik zal ook een een tijdje via de utp kabel gaan werken of dat dit probleem op de wifi zit of ook bedraad, maar ik vermoed toch wifi. Als ik namelijk een snelheidstestje doe en even het modem oppak valt de snelheid gelijk terug, als ik aan de wifi antennes draai heb ik ook opeens beter of slechter signaal in verschillende standen...
Nogal overgevoelig modem?

Andere mensen ook last van dit issue?
 
cornfed
Aanvullende klachten dus.

Dan wordt het tijd om de andere WIFI netwerken in kaart te brengen.
Download inSSIDer en check daarmee hoeveel er zijn en op welke kanalen ze zitten.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
richardc
Dank voor het antwoord.
Ik heb dat progje eens gedownload en laten draaien.
Mijn modem zit op channel 4+8 (volgens mij op 4 want dat geeft het modem zelf aan in de config)
Echter zit daar inderdaad al een ander op, ook zie ik mensen op channel 1, 3, 4, 6 ,8 en 11, 13.
Zou het beter zijn om dat modem dan vast te zetten op een leeg kanaal?
Ik kan in de modem config de setting auto van auto halen en hem dan een vast channel geven.
(van 1 tot 9 zo uit mijn hoofd)

Echter heb ik dat gisteren ook al eens gedaan en toen werkte de wifi helemaal niet meer en moest ik dat modem 2 keer resetten wilde alles het weer doen. (nadat ik de setting weer op auto had terug gezet)
maar misschien was ik wat te snel na de reset en had ik 5 minuten moeten wachten, want ik krijg het idee dat als je het modem reset je behoorlijk lang moet wachten totdat je weer internet hebt.
 
cornfed
Een beetje drukke ether heb je daar.

De 4+8 is correct. Je hebt wel kanaal 4 ingesteld, maar je maakt ook gebruikt van multichannel wifi.
Daarom is 802.11N ook zoveel sneller als 802.11G.

Wifi kanalen overlappen elkaar gedeeltelijk. Dus je kan niet zomaar een vrij kanaal kiezen.
Kijk ook altijd naar de sterkte van de andere signalen.
Het kan soms handig zijn om een kanaal te kiezen met een zwak ander signaal erop.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Slechte Wifi verbinding op Comtrend modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Airport verbinding verbreekt steeds Algemeen : 1 13 apr 2020
Comtrend VI-3223 poorten open zetten Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 06 dec 2017
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 dec 2016
wekkergeluid uit modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 29 aug 2016
Advertentie