obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
Geen modem ontvangen geen internet
KeesJan
Echt super balen. Na lang twijfelen de stap gewaagd en m'n oude zonnet family abbo omgezet naar een Tele2 plus abbo.

Vandaag spontaan geen internet meer. Wat blijkt.
Ze hebben wel de instellingen in de centrale aangepast maar mij nog geen nieuw modem geleverd.

Gebeld met de helpdesk en de volgende (V)ragen / (A)ntwoorden gehad

V Klopt het dat vandaag m'n instellingen zijn aangepast
A Ja dat klopt

V Ik heb momenteel geen nieuw modem ontvangen, Kunnen jullie zien wanneer hij binnenkomt
A Hij zou onderweg moeten zijn (sterker u zou hem al moeten hebben)

V Ik heb Internet dit weekend echt nodig wegen ondersteunigstaken op m'n werk
A helaas dit kan pas als uw modem er is

V Is het mogelijk om NU de instellingen weer aan te passen naar de oude zodat ik met m'n oude router kan inbellen
A Nee hiervoor moet er iemand langs de centrale.

V Op de opmerking dat ik dat wel heel vreemd vond dat ze dat niet op afstand konden regelen de vraag nogmaal gesteld.
A nee kan echt niet

V Kan ik de instellingen van de nieuwe modem in m'n oude instellen zodat ik toch kan werken
A nee deze mogen wij niet geven

V Is er een modem te koop in de reguliere handel waarmee ik wel kan internetten (Koop ik gewoon nu een modem (koopavond)
A Nee alleen de tele2 modems werken

V. Nogmaals uitgelegd dat ik vanwege mijn ondersteunings werkzaamheden echt op hele korte termijn internet nodig heb. En gevraagd wat de mogelijkheden zijn om afspraken te maken als het modem maandag niet is gearriveerd.
A. Als het mandag nog niet binnen is dan moet u nog maar eens bellen

V. Kan er een modem per koerier verzonden worden omdat Tele2 na maandag ernstig in gebreke is
A. Nee dat kan niet (volgens mij kan iedereen in NL iets per koerier versturen maar tele 2 niet)

Kortom allemaal weer erg gezellig.
Gelukkig kan ik bij de buren even internetten om op zoek te gaan of er instellingen beschikbaar zijn maar na het nodige zoekwerk nog geen antwoorden gevonden.

De geheimen van Tele2 modems worden erg goed verborgen.

Momenteel heb ik een sitecom dc-214 v2 modem
Als iemand de instellingen weet hoor ik het graag

Als er iemand is die weet of er een werkend alternatief te koop is in de reguliere detailhandel hoor ik het ook graag. Vanwege mijn werrk vind ik het niet erg om er een extra op de plank te hebben liggen voor als er storingen zijn Wink

Wacht met spanning af

Hopelijk zijn de buren vannacht ook zo vriendelijk als er een arts belt dat hij geen patientgegevens kan zien en ik even wil helpen.Grin
 
PeeGee
Hallo,

Tele2 levert een Davolink 2020 modem in bruikleen. Dit modem is niet speciaal voor Tele2 ontwikkeld, maar heeft wel een configuratiefile nodig om te werken. In deze file staat (onder andere) de username en het password voor de ppp sessie. Dit is de reden dat een ander modem niet werkt op een Tele2 verbinding.

Overigens zou je, voor een hele snelle oplossing, kunnen kijken of je een Davolink modem via Marktplaats kunt kopen. De AMR-201 is ook goed. Geen garantie dat dat werkt, maar de kans is zeker aanwezig.

Groeten,
P.Gee.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen modem ontvangen geen internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
kann Dreambox het signal van tele2 ontvangen? Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 2 11 jan 2017
wekkergeluid uit modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 29 aug 2016
Advertentie