obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
Welke kabel moet ik trekken?
aros
Hallo,

Over 2 weken krijg ik tele2 Compleet opgeleverd! Nu laat ik dat door een monteur installeren maar ik loop tegen het volgende probleem aan!

De blauwe kabel die bij de voordeur binnenkomt is te kort om in de kelder uit te laten komen! In de kelder wil ik namelijk mijn modem neerzetten. Als ik het modem bij de voordeur onder het luik neerzet dan is deze binnen de korste keren kapot!

Nu wil ik deze blauwe kabel verlengen naar het modem toe! Dit zal ik de monteur laten doen maar ik wil graag weten wat ik moet gebruiken als verlengkabel UTP of telefoonkabel??? En kan deze kabel zonder problemen verlengd worden?

Wie kan mij helpen???
 
cornfed
Zit er geen ISRA kastje aan de kabel?
Die kabel is eigendom van KPN. Het is verboden om daar zelf mee te prutsen.
 
jantjebeton
Sterker nog, als je ISRA punt vanwege het verlengen kapot gaat zal KPN je een rekening van ongeveer € 250.- presenteren.
 
aros
Nee er het is alleen een blauwe kabel met een heleboel kleine kabeltjes er uit! Er zit nergens iets aan gesloten! kan een Tele2 monteur hier iets mee of moet er iemand van KPN komen?
Gewijzigd door aros op 16 september 2008, 09:57
 
cornfed
Of een Tele2 monteur daarmee iets kan, weet ik niet.
Maar normaal zou daar een ISRA kastje of lasdop op de kabel moeten zitten. Voor zover ik weet doet dat alleen een KPN monteur.

Als je niet kan aantonen dat je geen schuld hebt aan het defect, kan je een rekening tegemoet zien van KPN.

 
aros
Nou ik heb het huis in januari gekocht van oude mensen die niet eens wisten wat internet was volgens mij Grin

De man is inmiddels overleden en de vrouw is dement! Dus aantonen dat het al zo was is best lastig! iemand suggesties om dit op te lossen?
 
cornfed
Je kan twee wegen bewandelen: officieel of clandestien.

Officieel moet je Tele2 bellen (zij huren de lijn van KPN) met het verzoek om een nieuw ISRA. KPN is wel eigenaar van de lijn, maar die doen niks tot Tele2 de opdracht geeft.
Wat de Tele2 gaat doen qua centen is gissen voor mij.
Ik vermoed dat ze proberen de kosten op jou te verhalen.

Clandestien kan je zelf prutsen met kabels.
Je moet opzoek in de bundel kabeltjes naar een rode en blauwe draadje. Heel soms werken die niet en dan moet je zoeken naar oranje en wit.
Daar moet een cat 5 netwerkkabel aan verbinden (1 aderpaar gebruiken) en die kabel gaat dan naar een RJ45 stekker of een ander telefoondoosje van de bouwmarkt.
Die kabeltjes moet je goed vrijmaken, er zit een soort hars op.

Je begrijpt wel dat de tweede methode alleen functioneert als je een beetje technisch bent aangelegd.
Gewijzigd door cornfed op 16 september 2008, 17:58
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Welke kabel moet ik trekken?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
scart naar din? kabel Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 16 jun 2014
Internet verbinding met kabel Algemeen : 4 19 jan 2013
welke range extender werkt bij DM-201AM Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 10 06 jan 2013
VDSL 50MB via kabel? of glasvezel? Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 16 12 mei 2012
Nieuwe splitter moet? Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 9 16 mrt 2012
Advertentie