obey-robots.txt
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Telkens teruglopende snelheid.
alderwood
Ik heb ADSL Plus tot 10mB, dit is in de praktijk down ca. 7000 kbits/sec, up ca. 700 kbits/sec.
Maar zeer frequent worden er geen sites meer geladen, of mijn mail wordt niet verzonden.
Dan meet ik 102 kbits/sec down resp -- kbits/sec. up.
Als ik het Versatel modem reset dan is het weer goed.

Gisteren heeft er iemand van de TD gebeld, modem zou in orde zijn en men zou weer iets in de centrale doen.
Wat men gedaan heeft weet ik niet, maar het heeft niet geholpen want kort daarna was het weer mis.
Dit verschijnsel begon in augustus doorgaans rond 23.00 uur, uren later was het weer in orde.
Toen nog incidenteel, nu een paar op een dag.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn en hoe is dit op te lossen?
Dit is goed waardeloos.

Geen idee hoever ik van de centrale afzit, moet ik een gok doen, 1500 mtr. denk ik.

Aan de kabels ligt het niet want ik heb 2 pc's aangesloten en ze vertonen beide
dezelfde kuren.
 
jantjebeton
Heb je je kabels al vervangen?
Wat is de afstand tussen het ISRA punt en de modem?

hetgene wat je nog kunt proberen is het volgende:
- Sluit de modem zo dicht mogelijk bij het ISRA punt aan (kabel zo kort mogelijK)
- Sluit 1 computer op LAN poort 3 aan, verwijder de netwerkkabel die in LAN poort 2 zit.
- Zorg er tevens voor dat Wireless uitgeschakeld staat.
- Download het volgende bestand: www2.tele2.nl/100mb.bin
- Doe deze test op 1 dag een aantal keren, op verschillende tijdstippen.
- Post de test resultaten op dit forum Smile
Gewijzigd door jantjebeton op 05 december 2008, 16:23
 
alderwood

Quote

jantjebeton



Bedankt voor de reaktie maar ik herhaal: aan de kabels ligt het niet want ik heb 2 pc's aangesloten en ze vertonen beide dezelfde kuren.
De afstand tussen de doos waar het signaal binnenkomt en het modem is een meter of 2.
Het werkt niet wireless.
In LAN 2 zit geen kabel.
In ADSL zit de kabel vanaf de splitter, heeft een kleine stekker.
Mijn pc's staan op LAN 3 en 4.
Het modem is een Versatel.
Dus op dit gebied is er niets meer te doen.

Overigens als iedereen hier op dit forum speedtest gebruikt, waarom ik dan dat 100mB geval.
Ik moet dan mijn firewall en anti-virus afsluiten en dat doe ik niet meer.
Toen Nuria beroerde waarden liet zien, was dat met die Tele2 test niet anders.

Heb nog even mijn notities nagekeken, maar in aug. 2007 had ik hier al last van en daarna
nog een paar keer.
Ik verdenk het modem omdat reset hielp en heb al geprobeerd er eentje te lenen, maar helaas zonder succes.

Vanmorgen brandde er een rood lampje dat vrij snel verdween en tot nu toe heb ik geen last gehad. Ze hebben wellicht nog wat gedaan?

Indien nodig meld ik mij wel weer.

Nogmaals dank voor de info.
 
jantjebeton
Speedtest resultaten zijn niet betrouwbaar, voor een betrouwbaarder speedtest resultaat kun je het beste toch de 100MB file downloaden, daar dit bestand op het Tele2 netwerk staat.

Er zijn nog een aantal mogelijkheden qua problemen:
- (half) defecte splitter.
- (half) defecte kabel tussen splitter en modem

Om dit uit te sluiten kun je het volgende doen:
- Haal de splitter tussen het ISRA punt en de modem weg en sluit een andere kabel vanaf het ISRA punt rechtstreeks in de modem. Deze kabel zo kort mogelijk houden (het lieft max. 50cm)
- Als je dit gedaan hebt sluit je 1 computer op de modem aan, voor optimaal resultaat dien je tevns de firewall en virusscanner uit te schakelen
 
alderwood

Quote

jantjebeton schreef:
Speedtest resultaten zijn niet betrouwbaar, voor een betrouwbaarder speedtest resultaat kun je het beste toch de 100MB file downloaden, daar dit bestand op het Tele2 netwerk staat.

Er zijn nog een aantal mogelijkheden qua problemen:
- (half) defecte splitter.
- (half) defecte kabel tussen splitter en modem

Om dit uit te sluiten kun je het volgende doen:
- Haal de splitter tussen het ISRA punt en de modem weg en sluit een andere kabel vanaf het ISRA punt rechtstreeks in de modem. Deze kabel zo kort mogelijk houden (het lieft max. 50cm)
- Als je dit gedaan hebt sluit je 1 computer op de modem aan, voor optimaal resultaat dien je tevns de firewall en virusscanner uit te schakelen



Sorry, maar wie zegt mij dat die 100mb test van Tele2 correct is en niet Tele2 gekleurd.
Om te meten zonder Firewall en virusscanner is sowieso niet in overeenstemming met de praktijk.

Een andere splitter probeerde ik al, maakte geen verschil.

Gisteravond was het weer mis.
Van 8650/848 kbits/sec. naar
2339/863
na modem reset
7717 /867

Volgens mij ligt het aan het modem en/of aan de centrale van Tele2.
 
jantjebeton

Quote

alderwood schreef:
Sorry, maar wie zegt mij dat die 100mb test van Tele2 correct is en niet Tele2 gekleurd.

Hoe bedoel je? 100MB is 100MB.

Quote

alderwood schreef:
Om te meten zonder Firewall en virusscanner is sowieso niet in overeenstemming met de praktijk.

Sommige firewalls/virusscanners (of sommige kunnen vertraging opleveren mbt. internetsnelheid. Om dit uit te sluiten
kun je deze tijdelijk uitschakelen.

Quote

alderwood schreef:
Een andere splitter probeerde ik al, maakte geen verschil.

Heb je de splitter er al tussenuit gehaald en getest?
 
alderwood

Quote

jantjebeton schreef:

Quote

alderwood schreef:
Sorry, maar wie zegt mij dat die 100mb test van Tele2 correct is en niet Tele2 gekleurd.

Hoe bedoel je? 100MB is 100MB.

Quote

alderwood schreef:
Om te meten zonder Firewall en virusscanner is sowieso niet in overeenstemming met de praktijk.

Sommige firewalls/virusscanners (of sommige kunnen vertraging opleveren mbt. internetsnelheid. Om dit uit te sluiten
kun je deze tijdelijk uitschakelen.

Quote

alderwood schreef:
Een andere splitter probeerde ik al, maakte geen verschil.

Heb je de splitter er al tussenuit gehaald en getest?


Ik zie al dat het bonken met jouw hoofd toegenomen is.:>
Het is nu zeker al 3 maal, dat ik moest klagen en dat de helpdesk
zei, pc een kwartiertje afsluiten, wij gaan iets in de centrale doen en dan
was het weer een tijd goed.

Daarom heb ik weinig zin om alles overhoop te gooien.
Firewall en AV er af, ik kwetsbaar.
Modem alleen aan splitter, ik geen telefoon.
 
cammikaze
Kweet niet of het al opgelost is maar hier nog een tip :

Je kunt de splitter er compleet tussen uit halen, heb ik ook gedaan.
Dus de adsl rechtstreeks aansluiten op de hoofdtelefoon aansluiting en de tfn op het modem in tfn1, dit kan meer stabiliteit opleveren en ook iets van snelheids winst.
Gewijzigd door cammikaze op 08 december 2008, 17:22
 
alderwood

Quote

cammikaze schreef:
Kweet niet of het al opgelost is maar hier nog een tip :

Je kunt de splitter er compleet tussen uit halen, heb ik ook gedaan.
Dus de adsl rechtstreeks aansluiten op de hoofdtelefoon aansluiting en de tfn op het modem in tfn1, dit kan meer stabiliteit opleveren en ook iets van snelheids winst.


Dit wilde ik wel eens proberen, maar die bedrading achter mijn bureau is weer zo'n wirwar, dat ik los van de splitter niet bij het andere eind kan komen, gebundeld met bandjes, denk ik.
Bovendien moet ik dan sowieso een langere snoer hebben.
Dus ik laat het maar zo.
Wel de volgorde van de stekkers in de wanddoos veranderd.
Het was doos, stekker met snoer naar 2e pc aan 56k modem (om te faxen in Windows) dan stekker met snoer naar modem.
Nu omgedraaid, want zo moet het volgens mij zijn.
Zeker een vlaag van verstandsverbijstering gehad. Wink

Overigens waarom geven ze je een splitter als dit overbodig is?
 
cammikaze

Quote

alderwood schreef:
Overigens waarom geven ze je een splitter als dit overbodig is?


Die splitter is nodig als je nog een in gebruik zijnde "vaste" telefoon aansluiting hebt buiten de tfn die je via T2 krijgt.
Gewijzigd door cammikaze op 09 december 2008, 08:18
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telkens teruglopende snelheid.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Te verwachten snelheid Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 6 06 jun 2016
Download snelheid Algemeen : 1 06 mei 2016
problemen draadloze snelheid. Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 11 13 feb 2014
Snelheid ADSL-verbinding ingestort Snelheid : 16 15 okt 2011
[Ervaring] Ontbinding contract door te lage snelheid voor HD TV diensten : 17 23 mei 2011