obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
davolink signaal versterken – hoe?
biggiburner
hallo,
ik hoop in deze forum hulp te kunnen vinden. ik ben al weken op zoek naar de goeie oplossing voor de volgende situatie:

ik wil graag het signaal van het davolink dv-2020 van mijn buurman versterken, zodat ik ook wireless kan internetten.
het modem is op 1 hoog, ik op 2 hoog op de andere kant van het gebouw. het gebouw is een oud pakhuis met houte vloeren, lengte ca. 25 meter. naar boven is het signaal goed, maar niet horizontaal (2 betonnen muren op 1 hoog). de buurman op 3 hoog boven het modem heeft bvb goed bereik.

ik heb wel over access points/repeaters/antennen gelezen.
is het bvb slim om bij mijn buurman op 3 hoog een versterker te installeren en zo het signaal te versterken? van hem naar mij toe zijn geen betonnen muren.
en als ja welke? ik horde namelijk wel, dat de repeater of access point (of bridge...) geschikt moet zijn voor de router/modem. ik kon tot nu toe geen product vinden dat als versterker geschikt is voor het dv-2020.
en antenne te kopen voor 50 euro op goed fortuijn lijkt me ook geen goed plan...

wat doen?

alvast bedankt
groeten
rebecca
 
cornfed
Er zijn geen klant en klare oplossingen voor je.
Elke situatie is anders en individueel, zoals gebouwen, apparatuur en afstanden.

De Davolink zend eigenlijk met te weinig vermogen.
Je kan daar wel een andere antenne op zetten, maar dat zal geen wonderen verrichten.
Zeker als je nu geen enkel signaal hebt.

Met repeaters werken is wel mogelijk, maar alleen modellen die ook zonder WDS kunnen werken
zijn geschikt hiervoor. Dat zijn dus maar weinige (zover ik ze ben tegengekomen).

Het slimste is om gelijk aan de basis een sterke zender neer te zetten.
Omdat je moet gebruik maken van de Davolink, komt alleen een access point of een router met wlan in beeld.
Daar kan je het beste een bekend merk kopen met bewezen degelijkheid. Ik geef je geen advies welke..!

Je moet uitproberen of je tevreden bent met je nieuwe signaal, anders moet je een andere apparaat kiezen.
Bij de meeste winkels en webshops kan je zonder problemen de router omruilen of retourneren als hij niet voldoet aan je wensen.


Het enige wat zeker wel werkt en niet duur is = kabel trekken!
Gewijzigd door cornfed op 12 maart 2009, 01:42
 
biggiburner
hei, bedankt voor de snelle reactie!
ik ga het bekijken.

groet R
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'davolink signaal versterken – hoe?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 17 jul 2016
Davolink router vervangen Helpdesk : 326 20 dec 2015
Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch Helpdesk : 570 13 apr 2015
Linksy wrt54g achter davolink 2020 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 6 18 feb 2015
davolink dv-2020 van tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 12 20 nov 2014
Advertentie