obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Openen webpagina's traag of er volgt foutmelding
Tele-Em
Vandaag antwoord gehad van Tele2, en zowaar niet 'in denial' (maar wel met vette taalfout):

Uit e-mail begrijp ik dat de website van LinkedIn niet naar behoren functioneerd via Tele2. Dit is inderdaad een bekend probleem en Tele2 is op dit moment bezig om te zoeken naar een oplossing. Helaas kan ik u geen tijdsindicatie hierover geven.
Ik hoop dat dit probleem toch zo snel mogelijk opgelost gaat worden.

Mijn excuses voor het ongemak.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Louis de Blecourt
Klantenservice Tele2
 
vecht049
Bedankt voor de info. Laten we elkaar op de hoogte houden. Uit het eerdere bericht van Ronald1981 begrijp ik dat ze het probleem technisch inmiddels doorhebben. Ze zoeken nu blijkbaar naar de meest economische oplossing.
 
onbekendje
Er is 1 workaround voor dit probleem, maar die is echter niet aan te raden.
De mensen die wel eens rondgeneusd hebben in het control panel van het modem weten dat er de mogelijkheid is om een dmz host in te stellen. Door hier het ip adres van de pc in te stellen zijn alle sites weer bereikbaar
Let op!
Door het ip adres van je computer daar in te stellen plaats je de pc buiten de firewall van het modem, en is je pc dus vanaf het internet vrij toegankelijk. Zorg er dus voor dat je weet wat je doet en je PC goed beveiligt hebt dmv een eigen firewall

Terug richting het probleem op zich:
Als er een trace uitgevoerd wordt vanuit een pc binnen het tele2 netwerk naar zo'n site(bijvoorbeeld linkedin) dan loopt het signaal dood buiten het tele2 netwerk. Het rare is echter dat het allemaal wel goed gaat als een pc buiten de firewall staat.
Er wordt ongetwijfeld gewerkt aan een oplossing, tot die tijd kan je bovenstaande methode gebruiken, maar het is niet aan te raden.
 
vecht049
Beste Onbekendje. Je advies werkt. Ik neem aan dat je medewerker van Tele2 bent en hiermee wilt laten weten dat jullie ermee bezig zijn. Zet hem op zou ik zeggen. We rekenen op jullie.
 
franks
Vandaag dagje vrij en zojuist dus maar weer eens gebeld met Tele 2. De dame die me te woord stond geeft aan dat het probleem bij hen bekend is. Ook wist ze me te melden dat het besturingsysteem MAC OSX debet zou zijn aan de problemen. Me reet want ik heb een laptop en andere PC in huis die op WIndows XP draaien. Ook daarmee kan ik niet
op Linkedin werken. Op basis van postings ga ik nu proberen een nieuw modem te krijgen. Begin steeds meer te geloven dat daaarin het probleem zit.
Daarnaast een oproep aan iedereen die last heeft, dit telefonisch te melden bij Tele 2. Ze signaleren (zeggen ze) de klachten / meldingen.
 
erikphs
Zojuist weer gebeld met 0900-2411602.
Ik kon het hele verhaal weer opnieuw vertellen. De dame aan de telefoon had totaal geen verstand van zaken. Kende LinkedIn niet en had het over os-iks (i.p.v. O.S. X).
Het probleem word opnieuw gesignaleerd naar het hoofdkantoor. Meer kan ze niet doen. Waarom er niet op mijn vorige telefoontje is gereageerd weet ze ook niet.

Gewezen op dit forum. Dat werd niet ter harte genomen. Vreemd. Een modern bedrijf heeft speciaal mensen in dienst die fora als dit in de gaten houden en met open vizier meespreken.

Na navraag was het toch echt een os iks probleem en dat ook Windows gebruikers dit probleem hebben, was niet bekend.

Wordt vervolgd...
 
franks
Zojuist zelfs iemand van de Technische dienst Tele 2 aan de lijn gehad. Op afstand de (beveiligings) instellingen van mijn modem veranderd. Het mocht niet baten.
De webstie www.linkedin.com opent als een blanco scherm en that's it. Frustrerend. Een ander modem zit er niet in, aldus Tele 2. Ik heb aangegeven hier zelfs voor te willen betalen, maar ook dat is geen optie.
Voor Windows gebruikers is het een optie om de MTU waarden aan te passen. Hiervoor is een applicatie te downloaden. TCP optimizer. Zelf heb ik er geen ervaringen mee.
Check svp even goed wat dit doet. Volgens mij werkt dit allemaal op naar beneden bijstellen van beveiligingswaarden. Mogelijk dus ook ongewenste bij effecten.
Inmiddels hebben dik 4.400 mensen deze pagina bezocht. Denk wel dat het goed is om via dit forum het probleem te blijven signaleren.
 
Trammelant
Stand van zaken sinds medio december 2009: nadat ik (eindelijk!) was teruggebeld door een medewerker van de technische helpdesk, heeft mijn netwerk er een poosje uit gelegen (rood lampje). Ik dacht: "ha, ze zijn bezig met een roll-back of met nieuwe firmware oid"!

Sedertdien kon ik - nadat het ledje weer groen werd - alleen nog draadloos verbinding maken met mijn netwerkje; de enige bak die bekabeld was, bleef verstoken van signaal (op zowel poort 3 als poort 4). Daar voor de lol een wirelesskaartje ingepropt: ook lauwloene. Het netwerk wordt wel 'gezien' maar inloggen, ho maar! (Ja, MAC-adres juist ingesteld...)

Probleem opnieuw gedeponeerd bij de helpdesk. Gisteren (al!) teruggebeld door mevrouw Bennie M. Om een lang verhaal kort te maken: er is nu een nieuw modem naar mij onderweg, dat - ijs en weder dienende - over 5 werkdagen zal arriveren. Daar komen - dankzij sneeuw en ijzel - vast en zeker nog een paar dagen bij, maar ergens tussen kerst en oud&nieuw hoop ik meer te weten.

Ondertussen werd ik vandaag opnieuw door een dame van Tele2 gebeld (Caroline van T.) aan wie ik het hele verhaal voor de zoveelste keer mocht vertellen. Kennelijk is er ook iets grondig mis met de vastlegging van de helpdesk-calls in een gecentraliseerd systeem.

Enfin, ik heb haar op dit forum gewezen, en zij neemt wèl de moeite om deze pagina's te lezen... Dat lijkt me op zichzelf al een pluimpje waard: thumbs-up Caroline!

En nu maar weer afwachten, want Caroline gaat mij - zo heeft ze toegezegd - opnieuw terugbellen! (Er zanikt nu een liedje van Neil Diamond door m'n hoofd: Sweet Caroline... ta-ta-ta... Good times never seemed so good!) Grin
 
cornfed
Van de regen in de drup geraken is hier van toepassing.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
erikphs
Het verhaal van 'Trammelant' geeft enige hoop. Ben benieuwd of het probleem echt opgelost word op deze manier.

De reactie van cornfed vind ik een beetje vreemd, zeker voor een Beheerder, of is het bedoeld om wat extra hits te krijgen???
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Openen webpagina's traag of er volgt foutmelding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Poorten openen voor de Xbox & Playstation Helpdesk : 76 22 feb 2017
"Handleiding" Poorten openen in TG789BVN Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 jan 2016
Internet ineens te traag voor tv Snelheid : 2 09 jan 2016
Savonds traag internet Snelheid : 8 04 jan 2016
Veel stiringen en traag internet Tele2 Klacht over Tele2 : 5 10 sep 2015
Advertentie