obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Davolink router vervangen
josevesanico
Ook ik heb met de handleidigingen in deze topic mijn logingegevens gekregen. Twas snel en makelijk! Hartelijken dank voor de hulp!

Interessant fand ik dat de logingegevens niet an de router, maar an de lijn verbonden sind: ik heb nu twee modems, mijn en een andere van een vriend. Bij de vriend thuis heben wij met mijn router geprobeerd, de logingegevens te kregen - deze gegevens waren niet mijne!

Wat is eigentlijk de techniek achter deze systeem? Hoe gaat het, dat de provider de logingegevens an de router stuurt? En hoe weet tele2, dat een klant hier zit? Zeker hebt tele2 de lijst van lijnpunten; hebt tele2 nog verder gegevens van de router (mac address niet belangrijk, want ook andere routers zonder klonen werken)?

Groet,
Jose
 
cornfed
Bedankt voor de complimenten!

Men kan inderdaad de modems uitwisselen tussen Tele2 klanten.
Alle modems zijn gelijk aan elkaar qua firmware.

De achterliggende methode is al vele jaren hetzelfde en bestaat ook bij andere providers.
Je aansluiting wordt niet door het modem bepaald, maar door de aansluiting in de telefooncentrale.
Daar wordt je op het netwerk aangesloten van Tele2. Dus je telefoonlijn is direct aangesloten op een kast van Tele2.
En zo weet Tele2 precies wie welke telefoonlijn/aansluiting heeft.
Het modem haalt dan de instellingen behorende bij je aansluiting van een speciale server van Tele2.
In die gegevens staan dan je netwerklogin en telefonie gegevens.
Dat ophalen staat apart van het internet.
Pas als die gegevens binnen zijn, ga je pas echt het internet op en kan je telefoneren.
Zo wordt ook een firmware update gepushed naar het modem.

De technisch uitleg kan je hier vinden: http://en.wikipedia.org/wiki/TR-069
Gewijzigd door cornfed op 02 maart 2013, 13:09
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
josevesanico
Dank u, precies dat heb ik gezoekt! Ik stop nooit met het leren.. Smile
 
mmaters
Ik weet dat het eigenlijk niet hier thuis hoort, maar zie hier zoveel kennis voorbij komen, dat mensen hier denkelijk ook het antwoord op weten. Ik wil niet noodzakelijkerwijs een eigen modem plaatsen, maar wel Airplay via Wifi over het Davolink DV-2020 modem aan de praat krijgen. Ik snap ook dat je daar (bridgend) multicast voor aan moet zetten en dat Tele2 het modem zo dichtgetimmerd heeft dat dat niet mogelijk is.

Heb hiervoor zelfs de Helpdesk gebeld en vervolgens de technische dienst aan de telefoon gehad. => Kan niet => bestaat niet +> enz. enz... werd ik niet vrolijk van.

Iemand een idee of er een hack is voor de dv-2020 om multicast wel aan te zetten?
 
cornfed
Nou, het is simpel.

Zolang je niet over een admin login beschikt, ben je gebonden aan de instellingen die bij een user account
mogelijk zijn. Dat geldt dus ook voor uni- en multicast instellingen.

Dus je bent gedwongen om een eigen router in te zetten (eventueel achter de Tele2 router) en daarop alles
aan te sluiten. Dan wordt de Tele2 router alleen gebruikt voor internet toegang en telefonie/tv.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
frofessor
Ik volg alles precies als de instructie, maar wanneer ik ga updated krijg een bericht: Illegal image.
Heeft iemand enig advies??
 
cornfed
Dat is zeker nog een .exe bestand die je gedownload hebt.
Kijk dat even na en wis dat bestand!

Die filehoster is bezig met schimmige rommel. Ik zal vanavond ergens anders die firmware gaan neerzetten.
Dan kan je wel de Davolink flashen..
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
frofessor
Dank je wel voor het anwoord.
Het is inderdaad een .exe bestand.

Ik wacht wel eventjes op de nieuwe link om het firmware te kunnen downloaden.
 
cornfed
Je hebt geluk!

Het is weer beschikbaar.
In de openingspost kan je de nieuwe link aanklikken.

Succes!
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
William
Beste Corned,

Bedankt om de alternatieve firmware bij een andere opslagdienst onder te brengen.

Zou je de MD5 hashes van "firmware-davolink.zip" en "custom" kunnen posten?

Zou jammer zijn als de custom firmware niet goed is overgekomen en de Davolink bricked.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Davolink router vervangen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 dec 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 17 jul 2016
hele oude modem vervangen door een oude modem? Algemeen : 5 26 mei 2015
Advertentie