obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Tele2 BELGIE, trage verbinding, DNS?
zushio
Hi there,

Ik heb een abo bij tele2 belgië (nu base) en heb liggen prutsen met mijn statisch ip en dns servers. Ik heb een statisch ip-adres gemaakt via de handleiding van portforward.com. Dat heb ik nodig omdat ik utorrent draai. Dit gaat al een half jaar vrij goed, maar de laatste maanden had ik verbindingsproblemen. Ik ben dan naar opendns overgeschakeld. Maar het gebeurt regelmatig dat al mijn torrents rood worden, zonder dat de tracker down is. De laatste dagen heb ik veel veranderd en nu gaat internet zeer traag en kan ik nog steeds niet seeden.
Wat doe ik fout? Is het de standaardgateway? Het ip van mijn router is 192.168.1.254. Moet ik andere dns servers gebruiken? De dns servers van tele2 belgië zijn 212.53.4.4 en 212.53.5.5, heb ze ook al gebruikt, maar het lukt niet. Heb poorten toegewezen in router en volgens utorrent staan die wel open. Help me aub, ik ben ten einde raad!Shock

Danku
Zushio

IP adres: 192.168.1.127
subnet: 255.255.255.0
standaardgateway:192.168.1.254
DNS servers:208.67.222.222
208.67.220.220
 
cornfed
Wat voor een router heb je?

Het gebruikelijke advies na te veel prutsen is om een factory reset uit te voeren van de router.
Van een schone lei, werkt men het beste.
Je moet dan wel alles opnieuw instellen.


Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
zushio
Thomson, speedtouch 706. Ik heb hem al gereset via mijn browser. Zal hem nu eens fysiek resetten. Merci.
 
zushio
Het is nog steeds niet opgelost hoor! Pagina's laden ook heel traag in zowel explorer als firefox. Als ik een de computer automatisch een dynamisch ip laat toewijzen, gaat het ook niet beter. Weet iemand wat er scheelt?
 
zushio
Mag mijn standaardgateway hetzelfde adres hebben als mijn router? Volstaat het om gewoon de dns servers van opendns over te nemen? Is er niemand die weet wat ik fout doe?

Thx
 
cornfed
De gateway is inderdaad de router 192.168.1.254.

Je kan de OpenDNS ook invullen in je Windows.
Bij de eigenschappen van IPv4 kan je dat daar invullen.


De router heeft ook pagina met de intrain waardes.
Home > Broadband Connection > DSL Connection en dan nog op Details klikken bovenaan.
Die info kan je hier kopiëren/plakken.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
zushio
Ik heb de open dns servers inderdaad gewoon in windows (ipv6) ingegeven.

Ik vind nergens die waarden waarover je spreekt. Mijn router is ook anders, heb enkel speedtouch, toolbox en home network als submenu's. Als ik niets verkeerd heb ingesteld, dan weet ik het ook niet.
Wat ik wel gevonden heb is dit: Routed PPPoE on 0/35 and 8/35 (modified by user) Is dat iets dat ik (onvrijwillig) zou kunnen aangepast hebben?
 
cornfed
Dan zal je router een aangepaste firmware hebben.
Die pagina hebben alle retail Speedtouch 706 routers.

Waarom IPv6?
De router ondersteunt dit niet. Je moet dat instellen bij IPv4.
Werk je met een IPv6 tunnel?
Gewijzigd door cornfed op 29 oktober 2009, 20:36
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
zushio
Euhm, ik ben echt een leek in die dingen hoor. Ik weet niet wat een IPv6 tunnel is. Ik heb zelfs niets veranderd. Mijn router heb ik van tele2 zelf gekregen, dus dat kan wel kloppen. Hoe kan ik dan van IPv6 "backgraden" naar IPv4?
Merci voor uw tijd;
 
cornfed
Als je niets met een IPv6 tunnel doet, hoef je IPv6 ook niet te installeren voor je netwerkadapter.
Die mag je deactiveren, als je wilt.

IPv6 kan niet 'backgraden'. Het is de opvolger van IPv4.
Alleen ondersteunt de provider en de router dat protocol niet.
Windows doet dat wel en bied dat ook aan.
Alleen heb je er nu niets aan vanwege bovenstaande reden.
In de toekomst gaat dat wel gebeuren. Wanneer, weten alleen de Goden...


Probeer eerst eens uit te sluiten of het probleem niet bij jouw ligt.
Start Windows op in beveiligde modus met netwerkmogelijkheid. Tijdens boot [F8] drukken.
Test dan je verbinding en snelheid.
Als alles nu wel prima is, is hoogst waarschijnlijk ergens software op je pc die je verbinding hindert.
Blijven de problemen is het waarschijnlijk de router of de ADSL verbinding.
Gewijzigd door cornfed op 29 oktober 2009, 23:07
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tele2 BELGIE, trage verbinding, DNS?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Airport verbinding verbreekt steeds Algemeen : 1 13 apr 2020
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Advertentie