obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Tele 2 levert de volgende Settop boxen met HDTV kwaliteit: VisonBox, Amino Communications type A132 en type A532
 Onderwerp afdrukken
Vragen mbt Tele2 internet+bellen+tv
stef
Ik zit er aan te denken internet+bellen+tv van Tele2 te nemen maar ik heb nog een aantal vragen. Als iemand een antwoord op 1 of meerdere vragen weet dan hou ik me aanbevolen.
Ik heb overigens haast met de aanvraag omdat ik heel binnenkort al ga verhuizen. Alvast hartstikke bedankt.
1.) Als ik nu bestel welke type decoder en welk type modem wordt er dan geleverd? loop ik dan ook nog de kans om een oudere decoder of modem te ontvangen?
Voor zover ik het kan beoordelen zijn de nieuwe decoders een Amino 132 of 532 (PVR model) en het laatste modem een Davolink DV-2020. Is het idd zeker dat ik die apparaten zal ontvangen als ik nu bestel? Of zijn er toch mensen met een nieuwer type modem?
2.) Kan ik ergens zien hoe snel Tele2 internet potentieel op mijn adres zou moeten kunnen zijn ivm de afstand tot de wijkcentrale ? (dus de snelheid van het versatel netwerk op mijn adres)
3.) Is het mogelijk zelf een eigen PVR / harddisk recorder / PC te gebruiken in combinatie met de Amino132? Wat is de algemene mening hier over de PVR functionaliteit?
Is die 5 euro extra waard per maand? Mijn voorkeur gaat uit naar een eigen PVR oplossing maar ik weet dus niet of dat kan. Kan de A532 PVR een andere zender opnemen dan de zender waar je naar kijkt (dual tuner)?
4.) Hoe gaat de bandbreedte afstemming tussen tv en internet in z'n werk? als ik geen tv kijk haal ik dan in principe wel de maximale 20mbit (afh van afstand tot centrale uiteraard)?
en hoeveel blijft erover als ik wel tv kijk? Hoeveel bandbreedte kost een enkele tv stream?
5.) Wat is de gangebare opinie mbt de uitzending gemist functionaliteit...is die 5 euro extra per maand waard?
6.) Deze regel uit de FAQ mbt de vraag "HD: Is Tele2 TV geschikt voor mijn HD(-ready) TV?" is achterhaald neem ik aan "Van HD-resoluties is echter nog geen sprake, de Tele2 decoder kan slechts met Scart aangesloten worden en is technisch niet geschikt voor HD resoluties." ?
7.) Ik heb gezien dat het Tele2 abonnement gebruikt maakt van het PPPoE protocol. Dit geeft aardig wat overhead (15%). Weet iemand of alle (A)DSL aanbieders hier in Nederland PPPoE gebruiken of zijn er ook die andere oplossingen gebruiken zoals DHCP of is het gebruik van PPPoE gewoon normaal en overal zo.
8.) Is het Davolink modem voldoende configureerbaar wat betreft portforwarding, firewal, DMZ etc. Werkt NAT zoals het hoort? Zijn er ook poorten die Tele2 standaard blokkeert? Is het ook mogelijk een ander eigen adsl modem te gebruiken? Als ik de handleiding dwonload van de Davolink site krijg ik die van de 2010..wat is het verschil? Is er ook een mogelijkheid tot N-speed wireless internet via de Davolink?
9.) Ik las op de tele 2 site het volgende: "Per huishouden kunnen er twee decoders worden aangesloten. Vanaf februari 2010 kan je een tweede decoder bestellen bij je Internet, Bellen en Televisie abonnement." Kan dit inmiddels al en hoeveel kost het dan? Twee TVs tegelijk bekijken betekent neem ik aan minder bandbreedte voor internet?
 
cornfed
Een site waar je de afstand tot de centrale kan inzien is: http://pcdb.bbned.nl/
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
stef
Bedankt voor de antwoorden tot nu toe..als iemand nog meer info of detail heeft of de vragen kan beantwoorden die nog open staan dan heel graag!

@cornfed : maakt tele2 geen gebruik van het versatel netwerk? of valt dat ook onder bbned? Als resultaat krijg je ook niet echt een duidelijk antwoord als je een adres opgeeft...ik krijg bijv:
Available Service Max speed
ADSL 2-8Mb/512Kb
ADSL2+ 16-24Mb/1Mb
Het verschil bij ADSL tussen minimum en maximum geeft niet de indruk dat de afstand tot de centrale echt is meegenomen.
 
cornfed
BBNed heeft recent de site veranderd. Dat wist ik nog niet.
Vroeger stond er welke DSL varianten beschikbaar zijn voor je adres, maar er stond ook het aantal geschatte meters tussen je huis en de centrale.
Aangezien BBNed een up to date database heeft, was dat redelijk betrouwbaar.

De Link van Gilex werkt wel.
Gewijzigd door cornfed op 09 maart 2010, 20:48
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
kobus1960
Is Tele2 het vroegere Versatel? Of is Versatel een dienst waar Tele2 nu gebruik van maakt?
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
kobus1960

Quote

Tele2 maakt idd gebruik van het versatel netwerk, maar die zitten vaak in de zelfd wijkcentrales als KPN Wink


Oke, dit bracht me even aan het twijfelen!!
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vragen mbt Tele2 internet+bellen+tv', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Advertentie