obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
draadloos internet met vista
teunsjt
Hallo, ik heb een nieuwe laptop met vista. Nu vindt hij het draadloos netwerk niet de modem. Bij iemand anders met orange is het geen probleem. Tele2 zelf heeft nog geen oplossing, wie wel??
 
Bill

Quote

Firewall
Vista beschikt standaard over een firewall en beveiligingen tegen spyware en vervalste websites. De firewall is sterk uitgebreid ten opzichte van die van XP. Zo controleert deze nu ook het uitgaande internetverkeer. De firewall houdt het gebruik van de computerpoorten in de gaten en blokkeert al het ongewenste verkeer. Systeembeheerders kunnen messengers en P2P-programma's blokkeren als ze het gebruik daarvan niet op prijs stellen.


Om uit te sluiten dat je firewall roet in het eten gooit kun je voor de duur van het testen die firewall eens uit zetten.

Controleer ook of je WiFi kaart ingeschakeld is. Zoek naar draadloze netwerken! Als die niet gevonden worden neem je laptop mee naar iemand die een werkende draadloze verbinding heeft zodat je kunt testen of je WiFi kaart niet kapot is. Of heeft je WiFi met een ander besturings systeem wel gewerkt?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
t2day
het kan ook zijn dat in je modem configuratie "Hide Access Point" aangevinkt staat, dat zou ook een reden kunnen zijn dat hij het modem niet ziet.

http://192.168.1.1 --> user/user --> Wireless
 
marijke84
ik heb het vinkje wel weggehaald.... maar hoe moet je nu dan de verborgen verbindingen laten zien? ik heb mijn verbinding wel beveiligd natuurlijk...
 
cornfed
Als het vinkje weg is, is het signaal niet meer verborgen. Dus?
 
marijke84
mijn vraag was niet echt duidelijk, sorry.
mijn vinkje is weg, omdat ik niet weer hoe je verborgen verbindingen moet laten zien als je het vinkje dus wel hebt...

en nu zie ik onderin beeld ineens: Internet Beveiligde modus: uitgeschakeld.

heeft dat misschien weer met het vinkje te maken?
 
loudness
aller eerst zal je je pc bekabeld moeten aansluiten
gan nu naar 192.168.1.1
log in met user user
ga naar wileres en dan naar security maak eerst een wachtwoord aan en save deze
ga nu terug naar wileres en verander je SSID
sla deze op
als het goed is moet hij nu je modem zien
natuurlijk wel ff je hide acces point aanzetten

vista heeft een klein probleempje met het vinden van het netwerk als je eerst de ssid veranderd en dan pas het wachtwoord
 
marijke84
ik heb het vinkje aangezet...
wachtwoord en ssid was al veranderd

ik heb ondertussen weer verbinding.

onderin mijn internetschermpje blijft allen wel staan:

Internet Beveiligde modus: uitgeschakeld

 
blubber

Quote

marijke84 schreef:
ik heb het vinkje aangezet...
wachtwoord en ssid was al veranderd

ik heb ondertussen weer verbinding.

onderin mijn internetschermpje blijft allen wel staan:

Internet Beveiligde modus: uitgeschakeld



Dubbelklik op deze melding rechts onderin je internet explorer en vink onder de schuifbalk het vinkje aan om de beveiligde modus in te schakelen.

Internet explorer sluiten en weer starten. Dan moet het weer ingeschakeld zijn.
Gewijzigd door blubber op 20 augustus 2008, 20:33
 
marijke84
dat was dus niet het geval, echt zo raar! ik dus weer uitgezet, aangezet, opnieuw opstarten etc.... maar wat blijkt, ik had die een of andere assistent uitgezet, die controleert wat voor programma's je uitvoert? die heb ik weer aangezet, et voila, het is weer veilig....
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'draadloos internet met vista', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
Internet ineens te traag voor tv Snelheid : 2 09 jan 2016
Savonds traag internet Snelheid : 8 04 jan 2016
Geen internet bij toevoegen tv dienst Algemeen : 3 12 okt 2015
Veel stiringen en traag internet Tele2 Klacht over Tele2 : 5 10 sep 2015
Advertentie