obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
Sitecom router verbinden met Tele2 router
heini77
Ik heb vandaag geprobeerd om mijn nieuwe Sitecom N router aan te sluiten op de tele2 modem/router.
Helaas zonder succes en ik hoop dat iemand mij hier verder kan helpen.

Ik heb de volgende handelingen verricht:

Sitecom router:
- DHCP en firewall uitgezet
- LAN IP van deze router op 192.168.1.101 gezet (deze was standaard 192.168.0.1, terwijl Tele2 router
juist IP van 192.168.1.xxx uitgeeft)

Vervolgens heb ik de range van de IP van de tele2 router gemaximeerd op 100 (dus max 192.168.1.100).
De netwerkinstellingen van de draadloze verbinding (USB stick van Sitecom die hoort bij de router):
IP: 192.168.1.102 (vast IP adres)
SUBNET: 255.255.255.0
gateway: 192.168.1.1
prefered DNS: 62.58.50.5
alternate DNS: 62.58.50.6
Ik heb de sitecom router via de WAN-poort verbonden met de LAN-poort van de tele2 modem.

Nu zie ik 2 draadloze verbindingen, namelijk de gebruikelijke tele2 verbinding en de nieuwe
sitecom verbinding. Met het tele2 netwerk kan ik verbinding maken en dit is ook wel logisch gezien de instelling van de draadloze internetverbinding op mijn pc. Met het sitecom netwerk kan ik geen verbinding maken. In bovenstaande setting wordt de sitecom router volgens mij ook helemaal niet gebruikt en zit ik dus nog steeds op het trage draadloze netwerk van Tele2.

Wat doe ik verkeerd??
 
kobus1960
IP settings sitecom en davolink zijn goed
Op de Sitecom DHCP uit, (heb je al) Internet connection type; auto DHCP
De netwerkkabel (davolink>sitecom) uit de wan-aansluiting halen, in poort 1,2,3 of 4 steken.
Vervolgens de USB stick GEEN vast IP adres geven, die krijgt ie van de davolink via de sitecom.
Het vaste IP adres op de stick is immers buiten de range van de davolink gezet, de DHCP van de sitecom staat uit, die geeft ze ook niet uit.
Dan kan het nog zijn de de davolink de sitecom in de weg zit met het WiFi kanaal, zorg dat
ze beiden niet op hetzelfde kanaal zitten.
Gewijzigd door kobus1960 op 27 juli 2010, 23:52
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
"Ik heb de sitecom router via de WAN-poort verbonden met de LAN-poort van de tele2 modem."

Daar zit de fout. De netwerkkabel moet in een LAN poort van de Sitecom. Net als bij de Tele2 router.
Gewijzigd door cornfed op 27 juli 2010, 23:48
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
heini77
Dank voor de reacties. Ik heb nu inderdaad ook toegang tot de Sitecom router!

Ik zie nu wederom 2 netwerken, namelijk het Tele2 netwerk en het sitecom netwerk. Klopt het dat je dan nog steeds geen
verbinding kan maken met het Sitecom netwerk??? Via tele2 netwerk loopt alles goed, alleen heb ik nu niet het idee dat het
draadloze netwerk in huis sneller is. Ik heb een bestand gekopieerd van mijn media player en ik haal nu een snelheid van
500 kbyte/s. Dit is toch veel te laag?
Gewijzigd door heini77 op 28 juli 2010, 07:57
 
kobus1960
Het is het Davolink netwerk welke gebruik zou moeten maken van het Sitecom Wifi netwerk.
Je moet dus gewoon Wifi via Sitecom kunnen gebruiken.
Die Sitecom is (nieuw uit de doos) wel uitgevoerd met een een beveiliging, je moet dus inloggen!
Heb je de Wifi van de Davolink uitgezet?
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
heini77
Ja dat heb ik idd geprobeerd. Het draadloze tele2 netwerk valt dan (uiteraard) weg, maar ik geen verbinding maken met het sitecom netwerk.
Mijn pc ziet dit netwerk wel, maar ik krijg de melding 'limited connectivity'. Ik heb wel toegant tot de router. Is er nog iets fout in de instellingen van de sitecom router?
 
kobus1960
De internet instellingen van de sitecom, staan die automatic?
Dat komt namelijk binnen via de davolink, hoef je geen settings voor te maken
in de sitecom.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
kobus1960
Lees even deze uitstekende handleiding van Cornfed door, daar zijn al heel veel
mensen mee geholpen.
http://tele2.gebruikers.eu/forum/view...ead_id=682
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
heini77
Ik had de handleiding gelezen, maar kwam er niet uit.
Bij de internet settings vd sitecom router staat het volgende:

Attain IP Protocol: Dynamic IP Adress
IP Adress: --
Subnet mask: --
Default gateway: --

Dit is toch goed? Ik kan hier ook niets wijzigen, behalve dan IP adress verversen.
 
cornfed
Als ik het goed begrepen hebt is via bedraad netwerk verbinding met beide routers en internet werkt.

Dan zet je het WIFI signaal UIT in de Davolink.
Als dat gebeurt is, surf je naar de Sitecom en stel daar je WIFI beveiliging en verder details in.
Schrijf die op en dan moet je de netwerkkabel uit de pc/laptop halen.
Je kan bij normale pc's/laptops met Windows niet met beide netwerken tegelijk gaan werken.
Of bedraad of met WIFI.
Kies het draadloze netwerk uit op je pc/laptop en vul de netwerksleutel in die je hebt opgeschreven.
Klaar.
Gewijzigd door cornfed op 28 juli 2010, 12:53
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sitecom router verbinden met Tele2 router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Sitecom Wi-Fi range Extender N300 productNo: WLX-1000 v1 001 Algemeen : 5 21 aug 2017
Advertentie