obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Wake on Lan via internet met Tele2, hoe?
Carelse
Hallo allemaal,

Ik begin dit topic omdat ik problemen heb met het forwarden van poort 9 om zo "wake on lan" via internet te laten werken.
E.e.a. omdat ik over 2 weken mijn pc vanuit Singapore aan en uit wil kunnen zetten.
Ik krijg dit echter op geen enkele manier werkende en ben het nu aan het proberen d.m.v. een router (sitecom 300N) achter de Davolink te plaatsen.
De Sitecom moet dus al het werk van de Davolink overnemen.
Mijn vraag is nu of ik door de Davolink heen kan komen zodat ik de poorten in de Sitecom kan forwarden en geen enkele last meer heb van de firewall in de Davolink.

Help !
Ik kan wel wat hulp gebruiken . . .
 
cornfed
Werkt de WOL al op je eigen netwerk? Heb je dat al uitgetest?

In theorie moet je plan slagen, maar ik denk dat het een harde dobber gaat worden.
Gewijzigd door cornfed op 09 november 2010, 00:51
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Carelse
Intern is het wakkerschudden geen probleem maar via internet is het nog niet gelukt.
Heb al van alles geprobeerd.
Verschillende poorten forwarden die dan ook gewoon open staan volgens "PFPortchecker".
Broadcast op 255.255.2555.2555 (extern uiteraard).
Niets schijnt te werken. Kom gewoon op de één of andere manier niet door de Davolink heen.
Ben nu dus aan het proberen om de Davolink als router uit te schakelen en alleen als modem te gebruiken en daarachter een wireless router van Sitecom (300n).
Dit heb ik gedaan volgens de handleiding in een ander topic hier, waarvoor mijn complimenten, maar ook op die manier lukt het me nog niet om wol via internet aan de praat te krijgen. Ik heb het idee dat ik de WAN poort van de sitecom moet gebruiken en de Davolink in dmz plaatsen met een forward naar het ip van de Sitecom.
Tot op heden nog geen succes maar ik hoop het met jullie hulp toch aan de gang te krijgen, zodat ik vanuit Singapore mijn pc aan en uit kan zetten.

Alle hulp is welkom!

ShockAngrySad
 
cornfed
Volgens mij is je broadcast adres niet correct. Het broadcast adres voor de Davolink is 192.168.1.255.

Probeer eens met dat ip adres de poort (9) te openen in de Davolink.
PC moet wel direct aangesloten zijn op de Davolink.
Dan weten we of dat zo al werkt.
Gewijzigd door cornfed op 09 november 2010, 15:15
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Carelse
Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:

PC to wake : 192.168.1.51

IP Router : 192.168.1.1
Subnet : 255.255.255.0
DHCP start : 192.168.1.10
DHCP end : 192.168.1.100

Poort 9 geforward naar 192.168.1.255 (ook 192.168.1.254 en 192.168.1.51 geprobeerd).


http://www.depicus.com/wake-on-lan/wo.../woli.aspx

Mac address : xx-xx-xx-xx-xx-xx
Computers IP : 87.xxx.xxx.xxx
Subnet Mask : 255.255.255.255
Any Port Mumber : 9

WAKE ON LAN

Resultaat : Magic Packet sent to 87.xxx.xxx.xxx (komt exact overeen met ingevoerd Computer IP).

PC start echter niet op.

Heb het zelfs al geprobeerd met 192.168.1.51 in DMZ, zonder resultaat.

Intern werkt het wel en start in de pc zo op met m'n lappie.
Ik snap er niets meer van.

Angry
 
cornfed
Wat geeft PFPortchecker aan met de nieuwe instellingen?
Is poort 9 open of dicht?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Carelse
Ping oké en poort 9 is open.
Getest op de pc met ip 192.168.1.51 uiteraard . . .
 
cornfed
Aha, dan zit het probleem ergens anders. Blijkbaar wil de Davolink niet broadcasten.

Bij routers worden ip adressen gekoppeld aan de MAC adressen van de aangesloten apparatuur.
Dat gebeurd in de ARP tabel.
Helaas zijn alle ARP tabellen dynamisch. Ze moeten steeds ververst worden om actueel te blijven.
Maar als je pc uit staat gebeurt dat niet meer voor de die pc. De router vergeet het MAC adres van de pc.
Bij de Davolink kan je niet de ARP tabel aanpassen. Je moet daarvoor admin rechten hebben en die zijn geheim.

De enige mogelijkheid die er nog bestaat is om de Sitecom met de Davolink te verbinden.
Een voorbeeld voor zo een setup zie je in het topic welke je als eerste in postte.Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch

Je moet dan de poorten openen in de Sitecom naar je pc toe en ook de ARP tabel aanpassen.
Dat is bijna altijd iets wat je in de CLI moet doen van de router.

Dus je hebt nog wat werk voor de boeg. En ik kan je ook geen garanties geven dat het werkt. Ik vermoed van wel.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Carelse
Oké, bedankt zover.
Morgen ga ik weer verder knutselen.
 
Carelse
Goed, weer een avond verder zonder resultaat.
Ik kom maar niet langs de firewall van de Davolink en dat is toch een eerste vereiste.
Het lukt me op geen enkele manier om portforward van de Sitecom i.p.v. die van de Davolink te gebruiken.
Enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wake on Lan via internet met Tele2, hoe?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Advertentie