Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL
 Onderwerp afdrukken
Sinds ruim een week traag internet
steephje
Wij hebben hier thuis een 20Mb ADSL abonnement en hadden tot vorige week een snelheid van 1250Kb/s oftewel 10.24 Mb/s

Nu hebben we sinds vorige week nog maar de helft van deze verbinding en schommelt de verbinding rond de 600Kb/s

Hier een snelheidstest:
1031510230

Er is sinds vorige week niets veranderd aan het netwerk in huis en de verbinding is plotseling traag geworden. Graag zou ik willen weten wat ik kan doen. Ik heb de modem al gereset en dit heeft dus niet het gewenste resultaat gehad. Sad
Gewijzigd door steephje op 15 November 2010, 18:16

kobus1960
Indien je thuis helemaal niets veranderd hebt, ook qua besturingssystemen enz.
Tele2 helpdesk bellen, en rustig (is men zeer gevoelig voor) uitleggen wat er mis is.
Geef ook even aan dat het voor die tijd prima was, dat scheelt een kwartier onnodige
vragen van Tele2 zijde.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...

steephje
Nou ik heb vandaag tot 2 maal toe gebeld. Probleem uitgelegd en de eerste keer netjes geholpen. Kwam er uiteindelijk op neer dat ik andere kabeltjes moest proberen om fouten in de kabels uit te sluiten. Wanneer dit het probleem niet zou oplossen moest ik terugbellen. De verbinding schijnt namelijk tot aan het huis goed te zijn. Dus de gedachte van de medewerkers was dat het aan een van de kabeltjes lag.

Na andere kabeltjes geprobeerd te hebben was er geen verschil, nog steeds traag internet.

Ik heb hierom wederom contact opgenomen met de klantenservice van Tele2. Na een gesprek van ruim 20 minuten kwam het er uiteindelijk op neer dat ik het zelf maar moest uitzoeken.

Heeft iemand op dit forum nog ideeën over hoe het probleem opgelost zou kunnen worden?

Volgens de medewerkers is de verbinding bij hun op het scherm gewoon goed. Maar hier in huis merk ik daar niets van. Niet op de bekabelde computers maar ook niet op de draadloze.

Overigens hier nog een actuele snelheidstest:

1033259681
Gewijzigd door steephje op 16 November 2010, 23:06

kobus1960
Danielle van Tele2 Webcare kom er maar weer een keer bij.
Dit soort antwoorden van de HD zit niemand op te wachten.

Ben je tijdens het tweede gsprek doorverbonden met iemand anders?
Deze vraag om erachter te komen of je bij de technische dienst terecht
bent gekomen of afgepoeierd bent door de HD zelf.

Tele2 Webcare
Beste steephje,

Vervelend dat je snelheid sinds een week achteruit gegaan is. Zou je je postcode, huisnummer en/of klantnummer in een privebericht willen sturen? Dan zoek ik dit voor je uit. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

steephje
Ik heb zojuist mijn gegevens naar Danielle van Tele2 gestuurd. Hopelijk nu snel meer duidelijkheid en uiteraard een oplossing.

Tele2 Webcare
Beste steephje,

Bedankt voor je gegevens. Ik ga nakijken wat de trage verbinding veroorzaakt en kom hier zo snel mogelijk bij je op terug.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

steephje
Inmiddels alweer een paar dagen stabiel en snel internet. Werd vanmorgen nog gebeld door een medewerker van Tele2 of ik nog last had van verbindingsproblemen en kon dus gelukkig melden dat het probleem (voorlopig) opgelost is.

Hij kon in de gegevens van de afgelopen maand zien dat de verbinding voor 8 november stabiel en snel was en dat hij hierna schommelde en inmiddels alweer een aantal dagen goed werkt.

Hopelijk is het probleem hiermee uit de wereld en kan ik weer gewoon ongestoord verder internetten Smile

Voor de volledigheid:
1050114342
Gewijzigd door steephje op 29 November 2010, 17:25

steephje
En helaas. De vreugde was van korte duur...

1054374086

De verbinding is weer in elkaar gezakt. Na een aantal dagen een goede en stabiele verbinding te hebben gehad is ie sinds vanmiddag weer traag.

Geen idee hoe dit ineens gekomen is. Vanmorgen en aan het begin van de middag was de verbinding nog gewoon goed.

kobus1960
Blijkbaar nog nooit van Speedtest.net gebruik gemaakt, daar kan je zelf kiezen
welke server je voor de test wil gebruiken. Ping is de retourtijd naar die server.
Het is voor jezelf nuttig dezelfde server te gebruiken om een redelijk beeld van
je snelheid te krijgen.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sinds ruim een week traag internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 Nov 2018
Internet ineens te traag voor tv Snelheid : 2 09 Jan 2016
Savonds traag internet Snelheid : 8 04 Jan 2016
Geen internet bij toevoegen tv dienst Algemeen : 3 12 Oct 2015
Veel stiringen en traag internet Tele2 Klacht over Tele2 : 5 10 Sep 2015
Advertentie