Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL
Sinds ruim een week traag internet
|
|
steephje |
Geplaatst op 15 November 2010, 17:52
|
Activiteit Berichten: 5 Lid sinds: 15 Nov 2010 |
Wij hebben hier thuis een 20Mb ADSL abonnement en hadden tot vorige week een snelheid van 1250Kb/s oftewel 10.24 Mb/s Nu hebben we sinds vorige week nog maar de helft van deze verbinding en schommelt de verbinding rond de 600Kb/s Hier een snelheidstest: Er is sinds vorige week niets veranderd aan het netwerk in huis en de verbinding is plotseling traag geworden. Graag zou ik willen weten wat ik kan doen. Ik heb de modem al gereset en dit heeft dus niet het gewenste resultaat gehad. Gewijzigd door steephje op 15 November 2010, 18:16 |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 15 November 2010, 21:19
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951 » Linksys E3000 + ICIDU 707533 Berichten: 2894 Lid sinds: 29 Aug 2009 |
Indien je thuis helemaal niets veranderd hebt, ook qua besturingssystemen enz. Tele2 helpdesk bellen, en rustig (is men zeer gevoelig voor) uitleggen wat er mis is. Geef ook even aan dat het voor die tijd prima was, dat scheelt een kwartier onnodige vragen van Tele2 zijde. Ex Tele2, nu Ziggo ...
|
|
|
steephje |
Geplaatst op 16 November 2010, 22:48
|
Activiteit Berichten: 5 Lid sinds: 15 Nov 2010 |
Nou ik heb vandaag tot 2 maal toe gebeld. Probleem uitgelegd en de eerste keer netjes geholpen. Kwam er uiteindelijk op neer dat ik andere kabeltjes moest proberen om fouten in de kabels uit te sluiten. Wanneer dit het probleem niet zou oplossen moest ik terugbellen. De verbinding schijnt namelijk tot aan het huis goed te zijn. Dus de gedachte van de medewerkers was dat het aan een van de kabeltjes lag. Na andere kabeltjes geprobeerd te hebben was er geen verschil, nog steeds traag internet. Ik heb hierom wederom contact opgenomen met de klantenservice van Tele2. Na een gesprek van ruim 20 minuten kwam het er uiteindelijk op neer dat ik het zelf maar moest uitzoeken. Heeft iemand op dit forum nog ideeën over hoe het probleem opgelost zou kunnen worden? Volgens de medewerkers is de verbinding bij hun op het scherm gewoon goed. Maar hier in huis merk ik daar niets van. Niet op de bekabelde computers maar ook niet op de draadloze. Overigens hier nog een actuele snelheidstest: Gewijzigd door steephje op 16 November 2010, 23:06 |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 16 November 2010, 23:13
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951 » Linksys E3000 + ICIDU 707533 Berichten: 2894 Lid sinds: 29 Aug 2009 |
Danielle van Tele2 Webcare kom er maar weer een keer bij. Dit soort antwoorden van de HD zit niemand op te wachten. Ben je tijdens het tweede gsprek doorverbonden met iemand anders? Deze vraag om erachter te komen of je bij de technische dienst terecht bent gekomen of afgepoeierd bent door de HD zelf. Ex Tele2, nu Ziggo ...
|
|
|
Tele2 Webcare |
Geplaatst op 17 November 2010, 15:35
|
Official van Tele2 Berichten: 518 Lid sinds: 21 Jul 2008 |
Beste steephje, Vervelend dat je snelheid sinds een week achteruit gegaan is. Zou je je postcode, huisnummer en/of klantnummer in een privebericht willen sturen? Dan zoek ik dit voor je uit. Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Danielle van Tele2 |
|
|
steephje |
Geplaatst op 18 November 2010, 11:19
|
Activiteit Berichten: 5 Lid sinds: 15 Nov 2010 |
Ik heb zojuist mijn gegevens naar Danielle van Tele2 gestuurd. Hopelijk nu snel meer duidelijkheid en uiteraard een oplossing. |
|
|
Tele2 Webcare |
Geplaatst op 18 November 2010, 16:09
|
Official van Tele2 Berichten: 518 Lid sinds: 21 Jul 2008 |
Beste steephje, Bedankt voor je gegevens. Ik ga nakijken wat de trage verbinding veroorzaakt en kom hier zo snel mogelijk bij je op terug. Met vriendelijke groet, Danielle van Tele2 |
|
|
steephje |
Geplaatst op 29 November 2010, 17:24
|
Activiteit Berichten: 5 Lid sinds: 15 Nov 2010 |
Inmiddels alweer een paar dagen stabiel en snel internet. Werd vanmorgen nog gebeld door een medewerker van Tele2 of ik nog last had van verbindingsproblemen en kon dus gelukkig melden dat het probleem (voorlopig) opgelost is. Hij kon in de gegevens van de afgelopen maand zien dat de verbinding voor 8 november stabiel en snel was en dat hij hierna schommelde en inmiddels alweer een aantal dagen goed werkt. Hopelijk is het probleem hiermee uit de wereld en kan ik weer gewoon ongestoord verder internetten Voor de volledigheid: Gewijzigd door steephje op 29 November 2010, 17:25 |
|
|
steephje |
Geplaatst op 02 December 2010, 16:15
|
Activiteit Berichten: 5 Lid sinds: 15 Nov 2010 |
En helaas. De vreugde was van korte duur... De verbinding is weer in elkaar gezakt. Na een aantal dagen een goede en stabiele verbinding te hebben gehad is ie sinds vanmiddag weer traag. Geen idee hoe dit ineens gekomen is. Vanmorgen en aan het begin van de middag was de verbinding nog gewoon goed. |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 08 December 2010, 16:41
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951 » Linksys E3000 + ICIDU 707533 Berichten: 2894 Lid sinds: 29 Aug 2009 |
Blijkbaar nog nooit van Speedtest.net gebruik gemaakt, daar kan je zelf kiezen welke server je voor de test wil gebruiken. Ping is de retourtijd naar die server. Het is voor jezelf nuttig dezelfde server te gebruiken om een redelijk beeld van je snelheid te krijgen. Ex Tele2, nu Ziggo ...
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sinds ruim een week traag internet', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan | Tele2 Internet beveiligingspakket | : 2 | 22 Nov 2018 |
Internet ineens te traag voor tv | Snelheid | : 2 | 09 Jan 2016 |
Savonds traag internet | Snelheid | : 8 | 04 Jan 2016 |
Geen internet bij toevoegen tv dienst | Algemeen | : 3 | 12 Oct 2015 |
Veel stiringen en traag internet Tele2 | Klacht over Tele2 | : 5 | 10 Sep 2015 |
Advertentie