Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
Pagina 1 van 2: 12
|
Wifi verbinding valt weg. Tele2 oplossing monteur ad 80 euro
|
|
Smith96 |
Geplaatst op 25 April 2011, 16:08
|
Activiteit Berichten: 1 Lid sinds: 25 Apr 2011 |
Sinds enkele dagen valt het wifi signaal weg met alle gevolgen. Je merkt dan pas hoe afhankelijk je van internet bent. De situatie - sinds 6/7 jaar de davolink router van versatel - pc, ps3, voetbal via vaste kabel. Dit functioneert. - draadloos laptops, ipads, gsm e.d Stumbler gebruikt om frequentie problemen te voorkomen. Met tele2 gechat. Zij hebben op afstand het modem/router getest en zeggen dat het internet functioneert. Volgens tele2 is de wifi interface en de kabelinterface hetzelfde. Zij hebben de frequentie ook teruggezet naar de frequentoe waar de problemen zijn ontstaan. Hun aanbod: monteur komt langs en mocht blijken dat het apparaat stuk is dan wordt alles vergoed. Mocht echter alles functioneren dan mag ik 80 euro betalen!! Dit op basis van: wie heeft gelijk. Aangegeven dat ik als consument in een ondergeschikte positie zit en alleen kan constateren dat iets niet functioneert en obv aanwijzingen het probleem niet is/ wordt verholpen. Daarnaast beschik ik niet over de kennis, materialen en autorisatie om zelf dit probleem op te lossen. Verder is het modem eigendom van versatel/tele2. Ik heb hen verzocht om de router om te ruilen. Ook gezien de ouderdom van het modem (7jaar continue in gebruik) kan ik mij voorstellen dat het apparaat instabiel wordt. Niet bespreekbaar volgens Joyce van tele2. Op basis van wie gelijk heeft moet de kosten betalen. Dit staat volgens Joyce ook in de algemene voorwaarden art 8 gebruik en beschikbaarheid van de dienst. Wie heeft suggesties of geschikte oplossingen?? |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 26 April 2011, 01:41
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Koop een nieuwe WIFI router of access point en hang die aan de Davolink. Probleem opgelost. En je kan gelijk upgraden naar 802.11N. Anders is een hamer een afdoende oplossing om ervoor te zorgen dat je een nieuwe Davolink krijgt... |
|
|
pa3gun |
Geplaatst op 05 May 2011, 16:34
|
Activiteit Berichten: 3 Lid sinds: 05 May 2011 |
Dit probleem is sedert 4 weken ook bij mij aanwezig. Draadloos internet valt voortdurend, bij meerdere computers, uit. Deze valt dan ook tijdelijk niet meer te detecteren. Wordt het kanaal in het modem gewijzigd, dan is internet weer kortdurend te gebruiken. Een onbeveiligd modem in de buurt (ook Tele2) is onbeperkt beschikbaar. Na verscheidene malen contact met de helpdesk van Tele2 komen deze tot de volgende conclusies: Volgens hen: - Modem vertoont geen storingen. - Het uitvallen van draadloos internet is een luxe probleem. Om dit luxe probleem op te lossen wil Tele2 geen moeite doen. Volgens mij: - Tele2 maakt wel reclame voor draadloos internet. Willen deze technisch niet ondersteunen. (Een kanaal van 2 naar 3 veranderen kan mi iedereen wel). Draadloos internet is voor mij een "must". - Dit is mi een structureel probleem bij tele2. - IK BEN STEEDS VERSTOKEN VAN HULP. Als laatste opmerking. Het antwoordt "luxe probleem" is zeer storend. Draadloos internet is in de huidige tijd gemeengoed. WIE KAN MIJ HELPEN??!! |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 05 May 2011, 19:20
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Het modem (of beter router) is eigendom van Tele2. Je betaalt maandelijks voor het gebruik ervan. Dan moet Tele2 er ook voor zorgen dat je kan werken met deugdelijke apparatuur. Tot zover de theorie. De praktijk is anders. Tele2 zal alleen je router vervangen als onomstotelijk vast staat dat de router defect is. Nu meent Tele2 dat je WIFI signaal gestoord wordt door andere WIFI signalen of storingsbronnen. En dan ligt dit probleem geheel op het bordje van de klant. De oplossing is simpel. Of je koopt een eigen WIFI router. Of je moet een defect kiezen waarbij Tele2 geen keuze heeft. Dan krijg je automatisch een ander exemplaar. |
|
|
pa3gun |
Geplaatst op 06 May 2011, 10:23
|
Activiteit Berichten: 3 Lid sinds: 05 May 2011 |
Cornfed: Bedankt voor het antwoord Ik heb de volgende handelingen uitgevoerd: - Mijn Wep beveiliging omgezet naar WPA2-PSK. - Kanaalkeuze op automatisch veranderd. Zie daar, tot nu toe een stabiel signaal!!! |
|
|
Knoet |
Geplaatst op 06 May 2011, 21:45
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 06 May 2011 |
Ik heb sinds kort hetzelfde probleem, verbinding valt 20 keer per dag uit. Maar het vreemde is dat ook de router niet meer bereikbaar is via 192.168.1.1 Het is daarom volgens mij niet zozeer een "internet probleem" als wel een defecte router. Overigens heb ik sinds kort ook het probleem dat de router dezelfde ip adressen uitdeelt aan verschillende computers. Ik gebruik er een stuk of 4 (5 incl iPhone) en zie vooral op de mac nogal eens de opmerking dat er een netwerkconflict is, dat een andere pc hetzelfde ip adres heeft. Nu wil ik mijn beveiliging ook wel omzetten naar WPA2-PSK maar hoe doe ik dat? |
|
|
Knoet |
Geplaatst op 07 May 2011, 10:25
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 06 May 2011 |
ik heb de security van de davolink aangepast en de verbinding is niet meer uitgevallen. ;-) |
|
|
pa3gun |
Geplaatst op 07 May 2011, 10:47
|
Activiteit Berichten: 3 Lid sinds: 05 May 2011 |
Op de DV 2020 is een factory default button aanwezig. Deze is op de achterzijde van het toestel gesitueerd. Na gebruik hiervan is de Davolink weer in fabrieksinstelling en weer bereikbaar met 192.168.1.1 Instellingen: Wireless -- Basic - Enable Wireless - SSID instellen, oftewel kies een naam voor je modem - Country: Netherlands Wireless security - Network Authentication: WPA2-PSK - WPA Pre-Shared Key: "minimaal 8 karakters" bijv: 12345678 - WPA Group Rekey Interval: 3600 - WPA Encryption: AES - WEP Encryption: disabled Wireless advanced - AP Isolation: off - Band: "staat pre-fixed" dus niet te veranderen - Channel: auto - Active Channel: "prefixed" dus niet te veranderen Hierboven staan letterlijk de instellingen beschreven. Het het vinden van de resetknop lijkt mij de grootste opgave! |
|
|
jpt |
Geplaatst op 07 May 2011, 11:29
|
Activiteit » Amsterdam Berichten: 188 Lid sinds: 19 Aug 2010 |
valt wel mee draai het modem met de achterkant naar je toe . rechts naast de antenne zit een gaatje hier achter zit de reset knop! gebruik een paperclip. enkele seconden indrukken en de klus moet geklaard zijn. box staat weer zo als deze is afgeleverd door tele2(dus niet factory default) je zal alles weer naar eigen inzicht opnieuw moeten instellen. grts kleine foutjes worden gezamelijk een grote berg
waar je gewoon tegenop kijkt! |
|
|
ACTAEONIS |
Geplaatst op 16 May 2011, 16:54
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 16 May 2011 |
Hier nog een met hetzelfde probleem. Bij mij is draadloos helemaal uit gevallen , en als ik via de decoder iets wil opnemen kan ik geen tv meer kijken. Volgens tele2 ligt het aan of ik zit te ver weg van de verdeel kast of er is een magnetisch veld wat de modem stoort. Hiermee bedoelen ze de verdeelkast van KPN Ze kunnen een monteur sturen maar de kosten zijn voor mij. Natuurlijk is dit je reinste kul. Volgens mij hebben ze bij tele2 het iq van een drie kwart gevriesdroogde garnaal als ze denken hiermee weg te komen. Een ander probleem kan ook zijn dat er een nieuwe aansluiting bij is gekomen waardoor de band breedte is verminderd. Al met al het ligt niet aan tele2 maar aan mij volgens hun. Voor dat heb ik geen oplossing , maar ik kan proberen mijn modem dichter bij de verdeel kast te plaatsen ware het niet dat ik aan een drukke weg woon . Het heeft wel tot gevolg dat er een 10 tonner overheen rijdt waardoor ik een nieuwe modem moet krijgen |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Pagina 1 van 2: 12
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wifi verbinding valt weg. Tele2 oplossing monteur ad 80 euro', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? | Tele2 mobiele telefonie (GSM) | : 2 | 23 Oct 2021 |
Airport verbinding verbreekt steeds | Algemeen | : 1 | 13 Apr 2020 |
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 | Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen | : 3 | 26 Feb 2018 |
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 | Klacht over Tele2 | : 1 | 29 Sep 2017 |
Tele2 (geen) webmail. | Klacht over Tele2 | : 2 | 13 Sep 2017 |
Advertentie