obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
Mijn tele2 avontuur
bsavelkouls
Al voor mijn aansluiting heb ik problemen met tele2, niet alleen met snelheden of televisie maar op vrijwel ieder gebied gaat er iets mis bij tele2.

eerst werd bij mijn aansluiting een fout gemaakt. het opzeggen van mijn vorige provider hadden ze niet geregeld. maar doordat ik ongeveer twee weken voor de overstap nog even gecontroleerd had bij mijn oude provider kwam ik hier achter. Diezelfde dag heb ik nog gebeld met tele2 om na te vragen of de portering van mijn telefoon nummer wel geregeld was. de medewerker garandeerde mij dit en heeft voor mij geregeld dat ik de eerste maand gecrediteerd kreeg. ik heb toen zelf de oude provider moeten opzeggen.

het tweede probleem begon al twee weken na de aansluiting, de snelheid van het internet viel terug naar 4 Mbit (nog niet zo heel erg) en hiervoor hebben we een monteur laten komen.
de aansluiting was helemaal goed gedaan alleen zouden wij een sneller adsl abbonement moeten nemen van 20 Mbit. ik de dag er na bellen met tele2, maar ik heb gewoon een 20Mbit aansluiting. ik zit alleen 1950 meter van de centrale af dus kan het wat langzamer zijn. de tele2 medewerker zegt ook dat hij wat aanpassingen in mijn router maakt zodat hij snellen word.

tussendoor hebben we nog problemen gehad met televisie, de decoder reageerde niet meer op bepaalde acties en ik moest dagelijks de stekker er uit halen om dat te herstellen.

de aanpassingen hadden geen effect en ik heb nogmaals gebeld naar tele2 omdat het internet vooral om 20:00 erg langzaam was, ik haalde download snelheden van 0,6mbit en upload van 0,4Mbit (dat is wel erg!) deze medewerker merkt op dat de lijn niet heel stabiel is en dat de ping snelheid veel varieert. ik begin over de aanpassingen die zijn collega heeft gedaan, maar hij kan zich niet voorstellen dat er iets aangepast is en kan hier ook niets van terug vinden in zijn systeem. verder kan hij niets voor mij doen en er word een afspraak gemaakt met een kpn monteur die in de centrale gaat kijken of er iets mis is en van daar de lijn naar mijn huis volgt.
heel aardige man, die geen fout heeft kunnen vinden. Hij vermoed dat de router niet goed is en hij meer te afstand van mijn woning naar de centrale. hij komt tot drie maal toe uit op 3490 meter! een flink verschil met de 1950 meter die tele2 beweert te meten.

op dit moment heb ik al 4 weken niets gehoord op mijn eerste aangetekende brief om mijn kosten tot nu toe terug te vragen. ik bel hier voor naar tele2, de medewerker weet mij te vertellen dat de brief is ontvangen en leest deze voor, mijn brief van 3 A4tjes werd in onduidelijke slecht nederlandse tekst ingekort tot de eerste paar zinnen. het volgende word mij uitgelegd:
u dient de brief naar ons kantoor te sturen, deze word daar in behandeling genomen waar mijn collega uw brief overtypt in het klachten systeem.
ik heb de brief per mail naar het mail adres van de medewerker gestuurd en een paar dagen later belde hij me terug met uitsluitsel. ik kreeg een klein bedrag terug.

Iedere keer als je belt naar tele2 vragen ze je om je postcode en huisnummer om snel je gegevens op te kunnen zoeken, een goed systeem zou je zeggen.
Maar als ik bel heb ik de eerste maand iedere keer moeten zeggen "1234 AZ huisnummer ##", meneer pietersen? "nee, die ken ik niet."
De twee maanden daarna veranderde dat in "1234 AZ huisnummer ##, maar niet meneer pietersen!" en opeens werd mijn naam aangepast in het systeem.

Op dit moment doet de televisie weer raar, zappen werkt niet meer en als je informatie uit de gids wil laden resulteert dat al snel in naar de decoder toelopen en de stekker er uit halen.
gelukkig heeft tele2 de oplossing, ze sturen een nieuwe afstandsbediening op.
Ook word er weer gekeken in de centrale omdat er twee rode alarmlampjes te zien zijn, maar niet op mijn adres.
komende week krijg ik hier iets over te horen.

Tot nu toe nog geen goede internet verbinding gehad, heb ik al meerdere dagen niet goed kunnen werken vanuit huis en ben ik uren bezig geweest met de helpdesk.
Het voelt alsof tele2 medewerkers allemaal niets voor je kunnen betekenen, hoe goed bedoeld ze het dan toch proberen.

... binnenkort meer
 
kobus1960
Het lijkt erop dat je dacht op de dichtstbijzijnde centrale te zitten, maar dat lijkt
een doorgeluste centrale te zijn. Hierdoor klopt je afstand niet en krijg je de
verschijnselen die jij ervaart. Tele2 ontkent het doorlussen van centrales.
Zolang dit niet bewezen wordt, alsmede het oplopende signaalverlies per aantal
honderden meters, blijven (nieuwe) klanten van Tele2 met de gebakken peren
zitten. Ik zou zeggen, opzeggen die handel op basis van wanprestatie.

Overigens is dit verschijnsel al langer bekend op dit forum..........
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
bsavelkouls
ik ga nu eerst proberen de kosten van mijn facturen die al betaald zijn terug te krijgen.
ik geef ze nogmaals de kans om een goed werkende lijn op te leveren, in de tussentijd wacht ik op een mooie aanbieding van ziggo.

maar wat doe ik met indirecte kosten zoals:
herexamen omdat ik, de dag voor examen nog 20 uur aan video moet bekijken.
gespendeerde tijd aan helpdesk
belkosten
avonden dat ik niet heb kunnen werken
 
kobus1960
Die zijn zeer moeilijk te verhalen op Tele2.
Als je dat wil zou ik m'n rechtsbijstand aan gaan spreken.
Bovendien is het totaal afhankelijk zijn van een ISP niet echt handig.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
bsavelkouls
ik neem aan dat vrijwel iedereen op dit forum maar één ISP heeft.
dus inharent daaraan is iedereeen afhankelijk van zijn ISP voor zijn internet.

dat het niet te verhalen is lijkt mij ook logisch, en natuurlijk ga ik hier geen rechtzaak van maken. het antwoord van tele2 kan ik al raden, u heeft geen SLA of gegarandeerde uptime dus als onze dienst niet werkt is dit uw probleem
 
kobus1960
Precies, het was ook geen aanval, begrijp me goed Wink
Meer een constatering dat we afhankelijk worden gemaakt van een ISP.
En idd, Tele2 heeft z'n voorwaarden zeer goed op orde, win je zelden.

En zeker nu de ISP's internet via smartphones bizar duurder gaan maken
wordt het steeds lastiger een dagelijkse keuze voorhanden te hebben.

Het wordt tijd voor andere mogelijkheden, maar welke???
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
bsavelkouls
nou moet i kzeggen daar heb je gelijk in, mobiel internet word duurder.
maar ik hem mijn abbonement nu bijna 2 jaar inclusief onbeperkt internet, 150 minuten of sms voor nog geen 15 euro per maand.
zolang ik mijn abbonement maar niet opzeg of in ga op de aanbiedingen die ze hebben blijf ik goedkoop mobiel internetten :-)

had trouwens gister wel een nieuw record!
ruim 900Kbit download!

ik ga vanmiddag terugkoppeling vragen van tele2, en zoals ik al eerder heb moeten zeggen:

... binnenkort meer
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Mijn tele2 avontuur', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Onmogelijk in te loggen bij mijn Payzaaccount. Algemeen : 4 18 mrt 2018
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Advertentie