obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
aansluiting telefoonkabel via isra voor tele2
beertje1
wie weet hoe ik de kabeltjes van een telefoonhaspel moet aansluiten aansluiten in het isra kastje?
je hebt 5 aansluitingen en uit de haspel komen 4 draden een gele, een zwarte, een rode, en een groene.
1a, 1b, midden, 2a, 2b.
ik heb de rode en groene in de middelste gezet maar het werkt niet.
En moet ik voor het internet tele2 lan verbinding zien of de naam van de modem?
overigens zie ik wel dat ik verbonden ben met een lan verbinding (marvel yukon) maar kom niet op internet.
Ik zelf dacht dat je tele2 moest zien
 
cornfed
Je wilt via een telefoonhaspel je modem aansluiten op je ISRA punt?
Dat is foute boel. Het modem hoort altijd direct met een korte kabel uit het installatiepakket aangesloten te worden.
Daarbij is een telefoonhaspel uitsluitend bedoeld voor telefonie en niet voor DSL.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
beertje1
maar normaal kan je toch ook via zo'n vierpolige stekker in je woonkamer de verbinding maken?
En als dat niet zo is wat moet ik er dan voor gebruiken in de gebruiksaanwijzing staat dat je normaal een kabel uit de isra hebt lopen die je dan moet door knippen dat heb ik dus niet.
Vandaar dat ik dacht dan doe ik het met een haspel
heb wel kpn gebeld en die zeggen dat ik de aansluitpunten 1a en 1b moet gebruiken met rood en blauw kabel uit de haspel
 
kobus1960
Je kan een losse stekker kopen waar je het bijgeleverde aansluitkabeltje zo in
kan klikken, kost € 2,-. Zo'n stekker zat bij mij in het geleverde pakket, maar
da's paar jaar geleden. Wink
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Welk type ISRA punt heb je? De wandcontactdoos met de vier pennen?
Of is er ergens in huis nog een aansluiting (meterkast of kelder)?
Het is heel belangrijk om dit zeker te weten.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
beertje1
ik heb kpn opgebeld en moest rood aansluiten op isra punt 1a en blauw (in mijn geval groen) op isra 2a.
Ik heb dit gedaan met de telefoonhaspel en heb dus nu wel verbinding en tv.
Ik heb overgens alleen de isra punt in de meterkast er ging geen kabel uit voor verbindingen in huis.
En mijn vraag aan cornfed waarom zou het foute boel zijn als je het via een telefoonhaspel aansluit?
Dan kan ik daar evt rekening mee houden.
vind de klantenservice van tele2 maar boelshit als ze je niet eens kunnen helpen.
ze zouden die mensen eerst een cursus moeten geven om je van het begin af goed te kunnen helpen dus vanaf de basis aansluiting waar die ook begint in je huis.
 
cornfed

Quote

beertje1 schreef:

En mijn vraag aan cornfed waarom zou het foute boel zijn als je het via een telefoonhaspel aansluit?
Dan kan ik daar evt rekening mee houden.


Quote

cornfed schreef:

Het modem hoort altijd direct met een korte kabel uit het installatiepakket aangesloten te worden.
Daarbij is een telefoonhaspel uitsluitend bedoeld voor telefonie en niet voor DSL.


De bekabeling op zo een haspel is uitsluitend bedoeld voor analoge spraak.
DSL vraagt hogere eisen aan de bekabeling en aansluiting.
In de installatiehandleiding staat alle info die je nodig hebt en in het installatiepakket zit alles om je modem correct aan te sluiten.
Dat is niet voor niks zo gedaan. Zo voorkom je problemen met de snelheid en stabiliteit van je DSL lijn.

Aangezien alles nu bij jou werkt, mag je gerust alles zo laten zitten.
Alleen als er later toch problemen zijn, weet je nu al de potentiële oorzaak.
Ook is het zo dat de helpdesk van Tele2 eist dat het modem correct aangesloten is.
Als dat niet het geval is zal er geen hulp geboden worden bij problemen, totdat alles weer correct aangesloten is.

Ik hoop dat het nu iets duidelijker is.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
beertje1
oke bedankt maar vindt het wel raar dat er dan in de beschrijving staat dat je als er een telefoonkabel uit je israpunt komt je die moet doorknippen (wel oop korte afstand).
overigens heb ik er alleen kabeltjes vanaf de splitter bij gekregen tot de modem terwijl ik een 15 meter kabel erbij had gevraagt.
De hulp van de klantenservice vind ik slecht zoals ik al eerder had gemeld. Kpn hielp mij beter.
Er was trouwens gisteravond 10-02-12 op nederland 1 over de slechte behandeling van tele2.

EN VOOR DE MENSEN DIE NIET WETEN WELKE KABELTJES JE IN HET ISRA PUNT MOET PLAATSEN:
de rode moet in 1A
de blauwe moet in 1B
 
cornfed
Had je een ISRA type 3?

type4
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
beertje1
ik heb deze als de foto is gelukt tenminste
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'aansluiting telefoonkabel via isra voor tele2', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
Voip instellingen voor MediaAccess TG789bvn Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 1 10 jan 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Advertentie