obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier alles m.b.t. de TV diensten.
 Onderwerp afdrukken
HD recorder naar PC
Leon
Hey,

Is er een mogelijkheid om het opgenomen materiaal van de recorder over te zetten naar een bestand op de PC?
Wat zijn de mogelijkheden hiervoor? Heb zojuist al even op het forum gekeken, maar kon nog niet een topic vinden die dit behandeld.

Met vriendelijke groeten,
Leon
 
henryb
TeleII heeft waarschijnlijk net als alle andere aanbieders afspraken over content bescherming.
Bij de meeste aanbieders is het zo dat je het opgenomen materiaal niet kan kopieren of branden.
Hiervoor zijn een aantal oplossingen, ik zelf kijk via de sat met een linux gestuurde ontvanger.
Ik kan alle opnames via mijn netwerk benaderen en bewerken of afspelen. Bij canaldigitaal heb je nog steeds vrije hardware keuze.
Zelf kijk ik tv via de sat en internet en bellen via teleII.

Succes,

Gr,

Henry
 
Leon
Het betreft hier een al opgenomen programma dat op de hd recorder staat. Overnemen van de content via de sat is dus hier geen optie.
In hoeverre is de contentbescherming een beperking? Zorgt dit ervoor dat het onmogelijk is om data over te zetten?
 
henryb
Via teleII zal dit nagenoeg onmogelijk zijn omdat zij de recorder zelf leveren.
Als je content wil overzetten of van de recorder wil afhalen zal je toch verder moeten kijken dan teleII.
 
Leon
Verder kijken kan niet betekenen dat er een 'extern' kastje tussen de Tele2 recorder en de pc gestopt moet worden?
maw zijn er geen stiekeme manieren?
 
cornfed
Je kan via SCART uitgang een kopie maken van de opnames via bijvoorbeeld een DVD recorder.
Dat is de enige simpele methode die er is.

De moeilijke methode is om de harde schijf te demonteren uit de decoder en hem in een pc te zetten.
Of die opnames ook ongecodeerd op de harde schijf staan, weet ik niet.
En je moet zeer waarschijnlijk een PC hebben met Linux erop.
Want de decoder draait ook op een Linux variant en de schijf is dus ingedeeld met een Linux bestandssysteem.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
kobus1960
Even een vraag, hebben die dingen geen HDMI of variant daarop dan?
Klinkt dom, maar ik bezig die apparaten al jaren niet meer.
Bij Ziggo spul gaat dit allemaal prima, er was pas nog een topic waarin
dit nog weer eens bevestigd werd, vandaar m'n vraag. Helpless
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
kobus1960
Oke, dan het volgende;
Hebben die animo's ook een UTP en een eigen IP adres?
Misschien kan je wat met dit topic namelijk.
Zou je het afgegeven signaal naar een PC kunnen streamen bv.?

humax video afspelen op PC
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
kobus1960
Oke, daar heb ik niet aan deelgenomen, dus vandaar.
Misschien nieuwe ontwikkelingen, Cool
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Misschien is dit nog interessant voor Gilex? Think

http://gathering.tweakers.net/forum/l...es/1516746
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HD recorder naar PC', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
Van Amino A532 naar Amino A550 Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 2 16 mei 2016
scart naar din? kabel Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 16 jun 2014
ddns Synology nas verwijst naar pagina Davolink modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 10 21 feb 2014
Eigen DVD recorder aansluiten Storing : 4 14 nov 2013
Advertentie