obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL
 Onderwerp afdrukken
Tele2 zogenaamd 20MB internet
buskens
Ik heb zojuist mijn installatiepakket van tele2 ontvangen en aangesloten.
Het internet werkt goed, alleen wel te langzaam. Er is mij een internetsnelheid van 20MB/s beloofd, waar ik ook voor betaald heb. Tele2 levert mij momenteel echter internet van 7.43 MB/s voor de prijs van 20MB/s.
Ik ben benieuwd of Tele2 met dit probleem bekend is en wat zij gaan doen om hun beloofde snelheid van 20MB/s alsnog te gaan leveren. Als ik zelf iets kan doen om de snelheid naar het beloofde niveau te verhogen dan hoor ik dat uiteraard graag, vriendelijke groeten een nieuwe tele2 klant
 
kobus1960
Snelheid is afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale.
http://www.speedtest.nl/adsl/
Eventueel gebruik van TV kost je 4 MB snelheid.
Het is wel erg belangrijk dat het modem zo dicht mogelijk bij het ISRA punt staat.

Het is bekend dat bij A(V)DSL de beloofde snelheid nooit gehaald wordt.

Edit: hier een artikel welke goed omschrijft hoe het zit, wordt je niet vrolijker van.
http://www.prizewize.nl/internet/nieu...ds-groter/
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
seawave
12MB/s schijnt de "grens" te zijn daar onder zou je kosteloos weg kunnen, maar zo snel laten ze niet "los", tele2 gaat na je melding als 1ste zich afvragen of alles binnenshuis wel juist is aangesloten, met als stokpaardje of de verbinding modem ISRA punt niet langer dan een meter is,..
Of dat zo'n geweldige snelheidsverhoging opbrengt als dat een paar meter langer is in mijn ogen een onzin verhaal!
Nu kan je tele2 de tijd geven om het natuurlijk te verbeteren, dat kunnen ze op afstand, m.b.t de instellingen van het modem en de lijnkaart resetten, mocht dat niet de gewenste snelheid opleveren dan ga je het traject KPN monteur in, en die lopen niet zo hard voor Tele2.
Je afstand van centrale naar je huis zal te lang zijn, of je heb de pech dat er een slechte grondkabel ligt die "lekt"of slechte lassen heeft, in dat geval is het helaas pech hebben en kan je uiteindelijk onder je contract uit, maar let op je hebt ook recht op bedenktijd hoeveel dagen dat is weet ik niet exact.
Lijkt mij dat de datum van ontvangst installatiepakket bindend is.

Succes, en laat je niet aan het lijntje houden!!,.Frown
 
kobus1960

Quote

Of dat zo'n geweldige snelheidsverhoging opbrengt als dat een paar meter langer is in mijn ogen een onzin verhaal!


Uit eigen ondervinding uit het verleden, helemaal mee eens.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
buskens
Ik heb nu slechts 7,43MB/ download snelheid dit zou toch 20MB/s moeten zijn, aan de kabels zal het niet liggen want mijn vorige provider haalde gewoon de beloofde snelheid met dezelfde kabels.
 
strider
Volgens mij is die 12 MB verzonnen daar op het forum, er is geen enkele garantiesnelheid.
 
kobus1960
@Buskens, er niet 1 provider die via de telefoonlijn de
beloofde snelheid haalt. Ook Tele2 niet. Helaas Frown

Ter info. http://tweakers.net/nieuws/64689/adsl...lheid.html
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
seawave
'Aan de kabels zal het niet liggen want mijn vorige provider haalde gewoon de beloofde snelheid met dezelfde kabels'.

dan is dit dan i.d.d. het levende bewijs dat Tele2 de lijn knijpt (lees slecht/laag intrainen modem) tevens de mindere kwaliteit apparatuur tel-centrale en dat elke waar naar z'n geld helaas weer opgaat,..Angry
 
cornfed
@ buskens

Hoe heb je die snelheid gemeten?
En was dat via een WIFI verbinding of via een vaste kabelverbinding?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Merino
Tót 20 mb wil zeker niet zeggen dat alles tussen 0 en 19,9999 mb goed is; geaccepteerd moet worden
Lees de Algemene Voorwaarden nogeens nauwgezet na.
En overdenk dan of Tele2 "NALATIGHEID IN NAKOMING VAN OVEREENKOMST" verweten kan worden.
Vast wel.
Een mailtje naar OP=OP van de Volkskrant wil ook wel helpen.

Succes
ex. Tele2 gebruiker. Nu tevreden Solcon Internet & bellen klant. Houder van de Pitbull Award.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tele2 zogenaamd 20MB internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Advertentie