obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld internet storing, verbindings en storings problemen met Tele2 Glasvezel in dit onderdeel.
 Onderwerp afdrukken
Geen WiFi verbinding overstappen of Technicolor TG789vn
DeBroeze
Onlangs ben ik overgestapt op glasvezel van tele2, en heb nu een Technicolor TG789vn router.
Alle mobiele/wifi apparaten in huis werken prima via wifi, zoals 2 laptops, een iPad, mobieltjes, etc..

Er is echter 1 laptop (HP Compaq 6820s) die na het overstappen draadloos niet goed werkt.
De laptop krijgt geen draadloze verbinding met de met thuisnetwerk, en dus internet.
Als ik heb bedraad aansluit (LAN); geen probleem, prima verbinding.

Als ik de SSID en het password van mn huisnetwerk verander, dan is het euvel ook opgelost, totdat .. ik de laptop herstart/uitdoe en boot. Zoek ik dan het netwerk weer op, vindt ie m wel, maar kan ie niet verbinden.
Proberen de verbinden te herstellen werkt ook niet.

Kijk ik bij apparaatbeheer van de laptop, dan zie ik de WLAN kaart staan, deze ziet er prima uit, geen uitroepteken of id. Heb de drivers onlangs geupdate, maar ook dit hielp niet.
Het gaat om een Intel PRO/Wireless 3945ABG Network Card.


Een mogelijke oorzaak is een defecte WLAN card, maar t zou vreemd dat deze precies stuk is gegaan op het moment dat we zijn overgestapt op glasvezel (dus andere router).

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
 
strider
Lastig om een sluitend antwoord te geven, maar in jouw geval zou ik een draadloze USB adapter kopen van een tientje en deze activeren, probleem opgelost.
 
DeBroeze
Hoi Strider, dank voor je antwoord. Dat is inderdaad een oplossing, maar wel een die kosten nodigt, terwijl ik niet weet of de network card defect is. Al kost de adapter 7 euro, dan nog is het jammer geld. (http://www.allekabels.nl/usb_Accessoi...3godhQ8Ahw)
Tevens zijn mn USB punten op de laptop inmiddels zo goed als bezet, dus is t sowieso geen voor de halnd liggende optie...
 
DeBroeze
/edt; goede link is deze http://www.allekabels.nl/usb_Accessoires/usb_netwerk_adapter.html
 
cornfed
Naar mijn ervaring worden dit soort problemen veroorzaakt door software problemen.
Hoewel vrijwel alles gestandaardiseerd is met betrekking tot WIFI en netwerk infrastructuur, blijf je soms zitten met apparatuur
die elkaar niet lusten. Dan is een driver niet goed geprogrammeerd of heeft een fabrikant het nodig gevonden om van
een standaard af te wijken. Als consument kan je dat niet van te voren inschatten, dus je komt er alleen achter nadat het niet (meer) werkt.

Suggesties:

* Driver updaten (had je gedaan).
* Gebruik een Microsoft driver in plaats die van de fabrikant laptop of fabrikant netwerk kaart.
* Boot je laptop naar beveiligde modus met netwerkmogelijkheid. Dan check je of third-party software het probleem niet is.
* Start je laptop op met een Live Linux distro. Dan kan je testen via een ander OS.
* Eventueel je encryptie aanpassen van je WIFI signaal naar een lager niveau. Geen ideaal advies, omdat je daarmee gemakkelijker te hacken bent.

Als alles geen resultaat heeft, rest je niets anders dan een ander WIFI adapter te kopen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
DeBroeze
hi cornfed,

wederom bedankt voor je input op mijn vraag.
enig idee waar ik dergelijke Microsoft drivers kan vinden? als ik het goed begrijp vervangt deze dan de Intel driver.

booten in beveiligde modus zal ik ook eens proberen.
 
cornfed
Dan moet je de huidige driver de-installeren en via de 'zoek functie' de driver online laten zoeken.
Als je pech hebt is er geen eigen Microsoft driver beschikbaar.
Dan heeft de laptop fabrikant gekozen voor een geheel eigen variant WLAN kaart of driver.
Dan heb je geen keus.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen WiFi verbinding overstappen of Technicolor TG789vn', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Airport verbinding verbreekt steeds Algemeen : 1 13 apr 2020
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
VPN verbinding Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 01 mrt 2016
Opeens geen verbinding meer met Linux Live CD Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 37 21 okt 2015
Geen internet bij toevoegen tv dienst Algemeen : 3 12 okt 2015
Advertentie